Pereiti į pagrindinį turinį

Atsisveikinimas su krosu

2008-10-22 09:00
Atsisveikinimas su krosu
Atsisveikinimas su krosu / Ingos Juodytės nuotr. Padėka: LASF prezidentas R.Austinskas yra vienintelis sporto funkcionierius, ištesėjęs pažadą padėti Europos kroso čempionate startuojantiems sportininkams.

Praėjusią savaitę Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vadovai surengė penkių mūsų šalies lenktynininkų, šiais metais startavusių Europos kroso ir ralio kroso čempionatuose, pagerbtuves. Kuklias ir šiek tiek liūdnas.

Nors šakietis Nerijus Naujokaitis antrus metus iš eilės tapo Senojo žemyno kroso čempionu, oficialių asmenų dėmesio, pagarbos ir paramos sulaukė tiek, tarsi būtų parvežę medinius medalius iš povandeninių šaškių turnyro. Pernai Europos ralio kroso čempionato bronzą iškovojęs ir FIA Metų atradimo prizu apdovanotas plungiškis aštuoniolikmetis Martynas Padgurskis šįkart pirmenybių pusiaukelėje dėl lėšų stygiaus buvo priverstas pasitraukti iš tolesnių kovų. Tačiau dar liūdniau, kad visas šiųmetis kroso meistrų sezonas buvo paženklintas detektyvinį atspalvį turinčiais "sutapimais" ir įtarimais, kad kovoti reikia ne tik su varžovais trasoje, bet ir saugotis pikta linkinčių saviškių.

N.Naujokaitis keičia specializaciją

Šios sezono pradžioje N.Naujokaitis padarė ambicingą pareiškimą, kad ketina apginti Europos čempiono titulą, iškovotą 2007 m.

"Nors įprasta sakyti, kad tokio rango varžybose titulą lengviau iškovoti, nei rezultatą pakartoti, bent jau man šiais metais daug kas buvo paprasčiau. Žinomos trasos, aišku, kur kaip reguliuoti automobilį, kur kokios padangos geriau. Todėl nors važiavau kitu automobiliu (pernykštis "VW Golf" buvo iškeistas į "VW Polo"), techninių bėdų turėjome šiek tiek mažiau. Žinoma, jei nekreipsime dėmesio į antroje sezono pusėje geresnių rezultatų siekti sutrukdžiusius keletą gedimų. Turint galvoje, kad neturėjau nuolatinės mechanikų komandos ir startavau beveik nesitreniravęs, rezultatas tikrai neblogas. Be to, šįkart jaučiau, kad su Europos kroso čempionate debiutavusiais Ričardu Savicku ir Linu Norkumi iš tiesų buvome komanda. Deja, to negaliu pasakyti apie kai kuriuos tautiečius, su kuriais šiose lenktynėse dalyvavau praėjusį sezoną", – pasakojo N.Naujokaitis.

Nesutikęs detalizuoti kai kurių incidentų, įvykusių prieš pat atskirus Europos kroso čempionato etapus, šakietis pasakė tik tiek, kad kai kurie autoritetais laikyti žmonės gerokai nuvylė.

"Kur kas maloniau buvo tai, kad šiais metais startuoti čempionate pavyko verčiantis penkis šešis kartus mažesniu biudžetu, nei turėjo kitų šalių sportininkai. Mano draugai ir kraštiečiai daugybę nesklandumų pradėjo išspręsti neskaičiuodami laiko ir jėgų. Tokie dalykai šiais laikais atrodo beveik neįtikimi. Norėčiau nuoširdžiai padėkoti visiems bičiuliams iš bendrovių "Maxima LT", "Šakių hidrotechnika", "Lietuvos draudimas", "Bitė" ir "Greičio forma", – sakė N.Naujokaitis.

Šakietis taip pat džiaugėsi, kad iš oficialių asmenų, pernai po sėkmės žarsčiusių pažadus, vienintelis LASF prezidentas Romas Austinskas ištesėjo žodį ir padėjo finansiškai. Todėl galima sakyti, kad Europos čempiono titulas Lietuvai kainavo 37 tūkst. litų.

2009-aisiais N.Naujokaitis sakė norįs išbandyti jėgas Europos ralio kroso čempionate. Jei viskas susiklostys sėkmingai, šakietis ketina startuoti "Škodos" automobiliu.

Ambicingi debiutantai

Šiemet Europos kroso ir ralio kroso čempionatuose debiutavo ir visų etapų varžybose dalyvavo R.Savickas su "Ford Puma", ir L.Norkus, ralio kroso lenktynėms parengęs "Ford Focusą".

R.Savickas, nors ir neturėdamas tokio aukšto rango varžybų patirties, pasirodė gana solidžiai. Su Rusijos sportininku Aleksandru Falejevu jis surinko po 81 tašką. Rusijos lenktynininkui, kelių etapų varžybose užėmusiam aukštesnes vietas nei lietuviui, pagal čempionato reglamentą atiteko aštunta vieta, o R.Savickui teko tenkintis devinta tarp 44 pirmajame divizione klasifikuotų sportininkų.

"Tai nėra blogai, tačiau palankiau susiklosčius kelioms lenktynėms galėjau patekti net į prizininkų šešetuką", – svarstė R.Savickas.

L.Norkus sugebėjo jau Europos automobilių ralio kroso pirmo etapo lenktynėse iškovoti taškų ir tuo nustebino daugelį kur kas daugiau patirties turinčių varžovų. Įdomu, kad šiais metais šiose pirmenybėse dalyvavo su WRC atsisveikinęs pasaulio ralio čempionas Markusas Grönholmas. Skraidančiam suomiui perprasti ralio kroso specifiką ir suvaldyti galingą techniką sunkiau, nei to buvo galima tikėtis – M.Gronholmas liko gana toli nuo nugalėtojų garbės pakylos.

L.Norkus debiutiniame sezone pelnė 18 taškų ir užėmė 21 vietą tarp 37 galingiausių automobilių divizione klasifikuotų sportininkų.

"Pirmu bandymu esu visai patenkintas, – tikino L.Norkus. – Nebuvau naivus ir nesitikėjau varžytis dėl aukštų ar net prizinių vietų. Mano tikslas buvo sukaupti kuo daugiau patirties, surinkti būtiną informaciją apie trasas ir taip kloti pamatus ateičiai."

M.Padgurskis traukiasi

Senojo žemyno čempionatuose startavusių lenktynininkų pagerbtuvės buvo ir oficialus pernai Europos ralio kroso pirmenybių bronzą iškovojusio aštuoniolikmečio plungiškio Martyno Padgurskio atsisveikinimas su sportu.

Vaikinas ketina artimiausius metus skirti abitūros egzaminams vidurinėje mokykloje ir rengtis studijoms. Lieka tikėtis, kad šis talentas kada nors vėl sės prie sportinio automobilio vairo, o tokie kuriozai, kai Europos čempionato pusiaukelėje dėl lėšų stokos tenka pasitraukti iš kovos dėl medalių, nebesikartos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų