Svarbus pasiruošimas
Beveik dvidešimtmetį naudotų automobilių prekybą Lietuvoje stebintis Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis teigia, kad pirkdamas naudotą automobilį niekada negali žinoti, kokie defektai gali išlįsti po pusmečio ar metų eksploatacijos.
"Todėl visuomet žmonėms, įsigyjantiems naudotą automobilį, patariu nepagailėti pirminių investicijų – nesirinkti paties pigiausio turguje aptikto automobilio, o savo nusižiūrėtąjį patikrinti automobilių servise", – pataria V. Naujanis. Paslėpti defektai ir gedimai dėl ilgai trukusios eksploatacijos (Lietuvoje vis dar dažniausiai parduodami 10–15 metų automobiliai) gali reikšti nemažas išlaidas remontui. Pašnekovas pasakoja žinantis ne vieną atvejį, kai pagailėjęs papildomų kelių šimtų eurų, renkantis automobilį, vairuotojas į automobilio remontą vėliau investuoja kone tokią pačią sumą, kiek kainavo ir pats automobilis.
Kartais apie transporto priemonės trūkumus nežino ne tik automobilio pirkėjas, bet ir pardavėjas.
V. Naujanis teigia, kad ieškant automobilio reikia atlikti ir namų darbus – nuspręsti, kokio automobilio reikia. "Labai gerai, kai žmogus žino, pavyzdžiui, kad jam reikia būtent universalo ar didesnio pravažumo (SUV) automobilio, kokius degalus į automobilio baką jis nori pilti, ir svarbiausia, kokią sumą pinigų automobiliui pirkti nori skirti", – dėstė pašnekovas.
Reikėtų nepamiršti, kad į maksimalią sumą, kurią ruošiamasi išleisti automobiliui pirkti, reikėtų įtraukti ir išlaidas papildomai automobilio apžiūrai ir pirmosioms minimalioms techninėms išlaidoms – techninei apžiūrai, draudimui, techninei būklei patikrinti, automobilio skysčiams keisti ir, žinoma, pirmajam pilnam bakui degalų. Juk dažniausiai naudoto automobilio pardavėjas jį palieka su šlakeliu degalų bake.
Dar vienas svarbus dalykas, kad neapsigautumėte susiviliojęs pernelyg pigiu automobiliu, – pasidomėti norimo automobilio vidutine rinkos kaina. Jeigu išsirinkto automobilio kaina gerokai mažesnė nei rinkos kaina, tai pirmas įspėjimas, kad automobiliui ne viskas gerai.
Kuo daugiau aiškumo
V. Naujanis tiek pardavėjams, tiek pirkėjams patarė nebijoti užsukti į automobilių remonto dirbtuves, kad abi pusės, sudarius sandorį, liktų patenkintos. Jau nebe pirmus metus galioja tvarka, kai pildant automobilio pirkimo-pardavimo sutartį reikia nurodyti ir esančius trūkumus. "Kartais apie transporto priemonės trūkumus nežino ne tik automobilio pirkėjas, bet ir pardavėjas, todėl nuodugnus automobilio patikrinimas autoservise abiem pusėms leis jaustis ramiau", – įsitikinęs V. Naujanis.
Dar vienas patarimas, kurio nederėtų pamiršti, – automobilio pardavėjas, jeigu perkama transporto priemonė atvežta iš užsienio, turėtų palaukti, kol automobilis sėkmingai įveiks techninės apžiūros procedūrą. "Neturėtų būti taip, kad būsimas automobilio savininkas paliekamas vienas atlikti visas su automobilio registravimu susijusias procedūras. Pasitaiko atvejų, kai sužinoma, kad naujai į Lietuvą atvežtas automobilis yra areštuotas užsienyje. Gal ankstesnis savininkas turėjo skolų ir automobilį areštavo antstoliai, o gal transporto priemonė vogta. Dabar po truputį tampa įprasta, kad automobilio pardavėjas nepalieka visų automobilio registracijos procedūrų pirkėjui, o kartais net pasirūpina sutvarkyti visus formalumus", – kalbėjo "Kauno turgaus" vadovas.
Jis patarė, sudarant transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutartį, joje aprašyti kuo daugiau dalykų, susijusių su automobiliu, ir jokiu būdu nepasiduoti pardavėjo raginimams nurodyti mažesnę automobilio kainą. "Taip pažeidžiamos tampa abi pusės. Jeigu bus pradėtos reikšti pretenzijos dėl automobilio būklės, gali kilti problemų. Kuo daugiau tiesos, tuo geriau", – apibendrino V. Naujanis.
Keli patarimai
Pateikiame ir svarbiausius dalykus, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį.
Pirmiausia, apžiūrinėdami automobilį, aplink jį apeikite ne vieną ratą – automobilis turi būti tolygiai nudažytas, o tarpeliai tarp automobilio detalių turi būti vienodi. Jeigu automobilio išorė didesnių įtarimų nesukėlė, sėskite į savo darbo vietą – salonas turi būti tvarkingas – vairuotojo sėdynė, vairas ir pedalai neturi būti nutrinti.
Kol bandote surasti patogią poziciją prie vairo, patikrinkite, ar tinkamai veikia multimedijos įrenginiai – magnetola, laisvųjų rankų įranga, nes jeigu ji veikia netinkamai, tai gali pareikalauti nemenkų papildomų išlaidų.
Žinoma, neapžiūrinėkite automobilio tyloje – įjunkite jo variklį. Pasiklausykite, ar gerai suka starteris, ar užsidega visos skydelio lemputės, ar gerai ir be pašalinių garsų dirba variklis. Leiskite varikliui padirbti ilgesnį laiką, o pakėlę variklio dangtį atkreipkite dėmesį, ar automobilio variklis nėra tepaluotas, ar neprasisunkia skysčiai, ar dažais neapipurkšti laidai.
Paprašykite, kad būtų leista automobiliu nuvažiuoti bent 20–30 km. Kelionės metu įtempkite visus jutimus – ar automobilis važiuoja stabiliai, ar negirdėti bildesių, ar į rankų judesius tinkamai reaguoja vairo mechanizmas, ar automobilį galima stabdyti efektyviai. Po trumpos kelionės vėl atkelkite variklio dangtį, pažvelkite, kaip dabar atrodo automobilis, – viena, kai variklis dirba laisvomis apsukomis, visai kas kita, kai jam suteikiamas krūvis. Be abejo, nepamirškite apžiūrėti ir bagažinės turinio – geras pardavėjas ten turėtų būti palikęs atsarginį ratą, avarinio sustojimo trikampį, gesintuvą, vaistinėlę. Jeigu didesnių trūkumų neaptikote, pats metas sukti automobilio ratus automobilių serviso link ir automobilio apžiūrą patikėti specialistams.
Naujausi komentarai