- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po ketverių metų pertraukos Ženevoje surengta automobilių paroda – be kai kurių šios pramonės gigantų, o ekspertai prognozuoja, kad netrukus tokių renginių pasaulyje liks tik vienas kitas.
Gamintojai vis reiklesni
Dalyvauti nuo 1905-ųjų rengiamoje Ženevos automobilių parodoje šiemet nepanoro nei „Mercedes“, BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“, nei „Toyota“ ir „Hyundai“ gamintojai.
Tačiau aktyvumo nestokojo Kinijos atstovai – „BYD auto“, „Denza“, „Yangweng“, „Lucid Group“, „MG motor“, „IM motors“. Nuošaly taip pat neliko „Renault“, „Dacia“, „Isuzu“, „Pininfarina“.
Vis dėlto istorinė statistika – iškalbinga: 2019-aisiais Ženevos parodoje surengta 140 pasaulio ir 25 Europos gaminių premjerų, šiemet iš viso – vos 15.
„Išlaidų ir naudos santykis jau nebėra toks pozityvus, kaip anksčiau. Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus. Manau, kad Ženevos paroda pasmerkta užsidaryti visam laikui“, – sakė Vokietijoje įsikūrusio CAM („Center of Automotive Management“) ekspertas Stefanas Bratzelis.
Dėmesys: šiemet Ženevos automobilių parodoje spūsčių nebuvo. / autoexpress.co.uk nuotr.
Kinai perima iniciatyvą
Jo nuomone, šiuo metu pasaulyje automobilių parodų iniciatyva persikėlė į Kiniją – Šanchajų ir Pekiną, o Europoje pirmauja Vokietija su IAA („Internationale Automobil Ausstellung“).
„Deja, šių renginių formatas vis mažiau atliepia šiuolaikines tendencijas. Gamintojai ieško naujų reklamos būdų – patys, be tarpininkų, kreipiasi į potencialius klientus. Tad parodose lyderio pozicijas užima technologijų, pirmiausia – elektronikos naujovės, nes automobilį galime vadinti skaitmeniniu produktu“, – svarstė S. Bratzelis.
Eksperto teigimu, netolimoje ateityje sąlygas be išlygų diktuos būtent Kinija.
Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus.
„Prie perspektyviosios „Teslos“ drąsiai šliejasi „BYD auto“ ir „MG motor“, o komplektavimo detalių gamintojams iš „Bosch“ jau išmušė valanda iš esmės kokybiškai peržiūrėti savo vaidmenį“, – sakė CAM atstovas.
„Renault“ triumfas
Ženevos parodoje, be kita ko, apdovanotas Europos metų automobilis – „Renault“ elektrinis modelis „Scenic E-Tech“.
Nedidelis visureigis nedaug aplenkė BMW 5-os serijos sedaną (balsų skaičius – atitinkamai 329 ir 308). Trečioje vietoje – „Peugeot 3008“ (197 balsai).
Finale taip pat konkuravo „Kia EV9“ (190 balsų), „Volvo EX30“ (168), „BYD Seal“ (131) ir „Toyota C-HR“ (127).
Rinkimuose balsavo 58 ekspertai ir automobilizmo temomis rašantys žurnalistai iš 22 šalių.
„Renault“ siekia iki 2030-ųjų tapti visiškai elektriniu prekės ženklu Europoje.
Europos metų automobilio rinkimuose „Renault“ taip pat triumfavo 1966 m. („Renault 16“), 1982 m. („Renault 9“), 1991 m. („Clio“), 1997 m. („Megane Scenic“), 2003 m. („Megane“) ir 2006 m. („Clio“).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi10
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?11
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas48
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...