Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių verslo metamorfozė

2009-02-18 09:00
Automobilių verslo metamorfozė
Automobilių verslo metamorfozė / Gedimino Bartuškos nuotr. Pasiūla: BRC plotas pastaraisiais metais išsiplėtė trigubai.

Automobilių verslo permainas atspindinti statistika šių metų pradžioje, ko gera, niūriausia per visą posovietinį laikotarpį.

Visiško paklausos štilio akivaizdoje oficialios mašinų gamintojų atstovybės priverstos konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su išperkamosios nuomos bendrovėmis. Visi jų duris pravėrę klientai sulaukia siūlymų pastudijuoti apynaujų keturračių, kurių savininkai nebeišgali susimokėti įmokų, sąrašus.

Juose daugelio lietuvių svajonių automobilio kriterijus atitinkančio mašinos, nuriedėjusios vos keletą ar keliolika tūkstančių kilometrų ir parduodamos trečdaliu ar dar pigiau, nei pernai buvo pirktos.

Kompromisų paieškos

"Mūsų interneto svetainėje šiuo metu iš tiesų bent dvigubai daugiau automobilių, kurių savininkai nebeišgali vykdyti įsipareigojimų. Didžioji jų dalis – darbo netekusių statybininkų mašinos", – pasakojo "SEB lizingo" verslo plėtros vadovė Neringa Knyvienė.

Pašnekovės teigimu, tokiais automobiliais itin domisi tie, kurie seniai planavo atnaujinti šeimos transportą, tačiau būgštaudami patekti į ekonomikos sunkmečio spąstus susilaiko nuo pagundų pirkti visiškai naują mašiną. Laikas tam iš tiesų geras, nes siekdami palengvinti finansinę naštą, buvę savininkai sutinka automobilius parduoti už tokią kainą, kokia dar prieš pusmetį būtų skambėjusi kaip įžeidimas. Pajamas praradę žmonės džiaugiasi, jei pardavę staiga pernelyg brangiu išlaikyti tapusį savo turtą nelieka skolingi paskolos davėjui.

Vis dėlto N.Knyvienė nenorėjo sutikti su prielaida, kad išperkamosios nuomos bendrovės pradėjo konkuruoti su naujų automobilių pardavėjais.

"Mes galime pasiūlyti tik nenaujų mašinų, kurios tam tikrais atvejais kainuoja tiek pat, už kiek savo sandėlius valantys automobilių prekybos agentai siūlo visiškai naujas", – sakė "SEB lizingo" verslo plėtros vadovė.

Sąlygos nesikeitė

Pašnekovė taip pat teigė, kad sąlygos, kai iš nemokaus kliento paimamas automobilis, nepasikeitė, – ši nemaloni procedūra atliekama praėjus 45 dienoms po to, kai nutrūksta mokėjimai.

"Žinoma, visi protingi žmonės bando ieškoti išeičių, restruktūrizuoti paskolą, peržiūrėti grąžinimo terminus ir t. t. Tačiau kartais rasti kompromisą būna gana sunku. Tarkime, dvigubai prailginus sutarties laikotarpį, mėnesio įmoka sumažėja nuo 800 iki 400 litų. Ar tai esminis skirtumas pajamų netekusiam žmogui? Veikiausiai – ne. Bet gali būti, kad kai kam to iš tiesų pakaks. Mes visada svarstome visus variantus", – tikino N.Knyvienė.

Paradoksų laikas

Bendrovės Baltijos realizacijos centro (BRC) direktorius Mindaugas Slovikas, komentuodamas permainas Lietuvos automobilių verslo padangėje, pabrėžė, kad krizė daug kam tapo galimybe nebrangiai įsigyti gerą mašiną.

"Žmonių, studijuojančių mūsų interneto svetainėje skelbiamą informaciją ar apžiūrinėjančių pardavimo aikštelėje išrikiuotus automobilius, pastaraisiais mėnesiais gerokai padaugėjo. Kainos maždaug pusmetį sparčiai mažėjo, tačiau dabar stabilizavosi, nes paklausa pradeda augti. Skamba neįtikimai, bet Lietuvoje parduodamais apynaujais automobiliais pradeda domėtis vokiečiai. Galima sakyti, kad prasidėjo atvirkščias procesas, nes tokio kainos ir kokybės santykio, koks vyrauja Lietuvos naudotų automobilių rinkoje, nėra niekur kitur. Pavyzdžiui, keletą tūkstančių kilometrų nuvažiavęs "Mercedes Benz" limuzinas, prieš pusmetį kainavęs kone pusę milijono litų, dabar siūlomas už pusę kainos", – tikino M.Slovikas.

BRC direktorius teigė, kad pirkėjų skonis ir prioritetai pastaruoju metu nepasikeitė. Dažniausiai ieškoma vidutinės klasės, gamintojo garantijas tebeturinčių mašinų. Mažiau dėmesio sulaukia tik ekstravagantiški, neekonomiški, nišiniais vadinami modeliai.

Skelbimų vėjarodis

Panašiai kalbėjo ir solidžią patirtį prekiauti naudotais vokiškais automobiliais turintis kaunietis Vincas Gerdžiūnas.

"Kai kuriuos modelius parduoti Vokietijoje gerokai lengviau nei Lietuvoje. Pavyzdžiui, automobiliais "Mitsubishi Lancer EVO" mūsų rinkoje dabar niekas nesidomi, o ten – tik spėk siūlyti", – patvirtino V.Gerdžiūnas.

Verslininkas pasakojo, esą prekyba naudotais automobiliais turguose ir aikštelėse kad ir sulėtėjusi bent keturgubai, gyvenimas visiškai nesustojo.

"Domėjimasis nebrangiais ir kokybiškais daiktais visada yra, tačiau tos mašinos, kurias prieš pusmetį nesvarstydamas pirkdavau Vokietijoje ir gabendavau į Lietuvą, dabar pas mus kainuoja pigiau. Prieš priimdamas sprendimą, paprastai panaršau skelbimų portalus ir dažniausiai randu analogišką pasiūlymą, tik kainuojantį keliais šimtais eurų mažiau", – pasakojo V.Gerdžiūnas.


 

Išperkamosios nuomos rinka smarkiai smuko

"AutoTyrimų" duomenimis, išperkamąja nuoma įsigytų naujų lengvųjų automobilių dalis šiemet smarkiai smuko: praeitą mėnesį ji siekė tik 43 proc., o 2008 m. sausį – 59 proc. Praeitą mėnesį išperkamąja nuoma iš viso parduota vos 318 automobilių, arba net 4,9 karto mažiau, palyginti su 2008-aisiais, kai buvo tokiu būdu buvo parduota 1568 automobiliai.

Tokia liūdna padėtis automobilių išperkamosios nuomos rinkoje susidarė dėl kelių priežasčių. Pirma, išperkamosios nuomos paslaugos smarkiai pabrango, nes jų teikėjai neteko ilgą laiką turėtų pigių kreditinių išteklių. Antra, išperkamosios nuomos bendrovės labai sugriežtino finansavimo sąlygas, nes sukaupė daugybę nemokių klientų dar iš tų nesenų laikų, kai išperkamosios nuomos sąlygos buvo išties liberalios ir daugeliui nesunkiai įvykdomos. Trečia, šalį visu smarkumu apėmė ekonominė krizė, ir labai sumenko vartotojų lūkesčiai, skatinantys būti atsargesnius, o jeigu vis dėlto pasiryžtama pirkti automobilį – įsigyti iš nuosavų išteklių.

Sausį tarp išperkamosios nuomos bendrovių pirmavo "SEB lizingas" (105 vnt.), toli už savęs palikęs "Nordea Finance Lithuania" (54 vnt.). O "Swedbank lizingas" ("Hansa lizingas") liko tik trečia (53 vnt.). Įdomu tai, kad šių metų sausį rasti naujų klientų pavyko vos septynioms bendrovėms, o tuo pačiu metu pernai – vienuolika. Be to, ilgalaikiai rinkos lyderiai "SEB lizingas" ir "Swedbank lizingas" ("Hansa lizingas") prieš metus kartu kontroliavo net 77 proc. šios rinkos, o šiemet – vos 50 proc.

Sausį daugiausia išperkamąja nuoma parduota automobilių "Škoda" (47 vnt.), "Volkswagen" (37 vnt.), "Mitsubishi" ir "Honda" (po 28 vnt.).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų