Akibrokštas tautai
Vertinimo komisijos sprendimas sulaukė gausybės komentarų: vieni pasirinkimą gyrė, kiti – stebėjosi.
Valdas Valiukevičius, konkursą organizavusio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir komisijos narys, pusiau juokais, pusiau rimtai sakė: toks konkurso finalas ir nugalėtojas – savotiškas akibrokštas tautai.
„Daugelis mus laiko kvailais, nes, jų nuomone, „Citroen“ – nenormalus automobilis, jis – menininkams, genda. Stereotipai mus valdo ir nieko nepakeisi tol, kol po metų ar kelių kaimynas iš kaimyno sužinos, kad „Citroen“ – nebe prancūziškas kaprizas, o patikimas draugas“, – ironizavo V. Valiukevičius.
Anot jo, „Citroen“ geras tuo, kad moderniai atkartojo garsiųjų XM modelių komfortą, patogų važiavimą.
„Didelis, erdvus, minkštas ir gana nebrangus. Už 40 000 eurų galima įsigyti tokį stilingą automobilį“, – pabrėžė konkurso komisijos narys.
Mėgavosi važiavimu
Važiavimo komfortui komplimentų negailėjo ir konkurso komisijos narys Egidijus Babelis.
Anot žurnalisto, šis vidutinės klasės automobilis važiuoja taip komfortiškai, kaip gerokai brangesni „premium“ segmento SUV su pneumatinėmis važiuoklėmis.
„Už tai reikia dėkoti amortizatoriams su dvigubais hidrauliniais slopintuvais. Hibridinių versijų važiuoklė dar prašmatnesnė. Avangardinis stilius, komfortas, tyla viduje – tai tikras „Citroen“. Geriausia tai: netgi greičiau įlėkus į posūkį nieko blogo nenutinka. Jis gerai vairuojamas. Važiavau su juo gana nemažai ir nelabai radau, prie ko prisikabinti. Tikrai mėgavausi“, – neslėpė E. Babelis.
Vienintelė bėda, anot jo, kad kainoraščiuose nebeliko versijos su 1,6 l darbo tūrio 180 AG benzininio varikliu, – ji labai tiko automobiliui. Vis dėlto pardavėjai patikino: tokių versijų užsisakė iš anksto ir kol kas Lietuvoje jų bus.
„Citroen C5 X“ – automobilis, galintis sukelti naują „citrinligės“ protrūkį.
„C5 X šiemet labiausiai nusipelnė Lietuvos metų automobilio titulo: didelis, erdvus, kokybiškas, komfortiškas, gerai įrengtas ir labai racionaliai įkainotas“, – tvirtino žurnalistas.
Harmoninga visuma
Dėl variklio, itin gerai tinkančio „Citroen C5 X“, apgailestavo ir „Verslo žinių“ žurnalistas Linas Butkus. Anot jo, šio modelio bandymas jį kaip reikiant nustebino.
„Elegantiškas, praktiškas, patogus, erdvus, solidus, labai malonaus charakterio ir pakankamai ekonomiškas C5 X siūlomas už labai padorią kainą. Juo važiuodamas, negaliu neprisiminti senosios „Audi 100“ tais laikais, kai ši buvo nepakartojama“, – akcentavo žurnalistas.
L. Butkaus akimis, pergalę „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurse pelnęs modelis galbūt ir neišsiskiria iš kitų savo kažkuriomis savybėmis, tačiau džiugina harmoninga visų sistemų ir komponentų visuma – tokio derinio ignoruoti tiesiog neįmanoma.
Renaldas Gabartas, konkurso komisijos narys, neslėpė, kad jam C5 X tapo maloniu siurprizu.
„Tai automobilis, galintis sukelti naują „citrinligės“ protrūkį“, – juokavo žurnalistas ir pridūrė, kad automobilis atrodo pavydėtinai originaliai, novatoriškai, tuo pat metu elegantiškai ir patraukliai.
Konkursas: specialiais prizais įvertinta iš viso dešimt modelių./pressauto.lt nuotr.
Išvaizdą akcentavo ir jo kolega Dainius Leonavičius: jis pastebėjo, kad modelį sunku priskirti kažkuriam kėbulo tipui: nei SUV, nei sedanas, nei hečbekas, nei universalas.
„Salono apdailos kokybė, važiavimo komfortas, universalumas ir labai gera kaina – šio modelio stipriausios savybės. Tai bene labiausiai subalansuotas automobilis nuolat brangstančioje rinkoje, žvelgiant per kainos prizmę“, – tikino videografas.
Viršijo lūkesčius
Žurnalistas Justas Lengvinas neslėpė, kad vos prasidėjus konkursui vis sulaukdavo klausimo, kas laimės.
„Jei prasidėdavo diskusija, kaip vieną iš lyderių įvardydavau C5 X. Kodėl? Labai paprasta. Bet ką pirkdamas, pirkėjas bus patenkintas, jeigu jo lūkesčiai bus viršyti, ir atvirkščiai. Pirmą kartą į šį „prancūzą“ sėdau su „citroeniniais“ lūkesčiais: suprask, geriausiu atveju tai bus vidutinis automobilis, bet užteko keliolikos kilometrų, kai nebenorėjau išlipti“, – kalbėjo konkurso komisijos narys.
Anot žurnalisto, galima pagirti C5 X dizainą, optimalų dydį, salono ergonomiką ir patogumą, atnaujintą multimedijos sistemą, kuri, pasak J. Lengvino, ankstesniuose „Citroen“ modeliuose tikrai nežibėjo.
„Tai automobilis, viršijantis lūkesčius, o jo didžiausias trūkumas – pirkėjų galvose sukurti mitai apie gamintoją“, – drąsiai sakė J. Lengvinas.
Konkurso komisijos narė, žurnalistė Eglė Girdenytė pastebėjo: automobilis itin komfortiškas ir jo pakaba maloniai sugeria kelio nelygumus, jame ramiai važiuoti galės ir jautresnį vestibulinį aparatą turintys žmonės.
„Automobilis neužsupa. Esu tam jautri, bet važiuodama galėjau sėdėti keleivio vietoje ir netgi dirbti nejusdama pykinimo“, – dalijosi įspūdžiais komisijos narė.
Įvertino kitus modelius
„Lietuvos metų automobilio 2023“ rinkimuose dalyvavo 27 naujausi mūsų šalies rinkoje debiutavę modeliai.
Nugalėtoją iš septynių finalininkų rinko dešimt automobilių rinkos žurnalistų.
Finale varžėsi „Citroen C5 X“, EQS iš „Mercedes-EQ“, „Honda Civic“, „Lexus NX“25, „Peugeot 308“28, „Renault Megane E-TECH“ ir „Toyota Corolla Cross“.
„Citroen C5 X“ surinko 49 balus ir vos vienu aplenkė antroje vietoje likusį „Renault Megane E-TECH“. Po 37 balus pelnė „Toyota Corolla Cross“ ir „Honda Civic“.
Išdalyta ir daugiau apdovanojimų, skirtų ryškiausiems rinkoje šiemet pasirodžiusiems modeliams.
Laureatai
Lietuvos metų automobilis – „Citroen C5 X“,
Tautos automobilis – „Alfa Romeo Tonale“,
Metų elektromobilis – „Renault Megane E-TECH“,
„Už dizainą 2023“ – „Volkswagen ID.Buzz“,
Metų sportiškiausias automobilis – „Audi RS3“,
Metų saugiausias automobilis – EQS iš „Mercedes-EQ“,
Metų šeimos automobilis – „Honda Civic“,
„Metų 4x4“ – „Mercedes-Benz GLC“,
„Metų automobilis įmonei“ – „Škoda Fabia“,
„Metų ergonomika“ – EQS iš „Mercedes-EQ“,
„Metų inovacija“ – „Mercedes-AMG EQE“,
Metų saugiausias automobilis – EQS iš „Mercedes-EQ“,
Metų verslo klasės automobilis – EQS iš „Mercedes-EQ“.
Naujausi komentarai