Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius, Policijos generalinio komisaro pareigas laikinai einantis Kęstutis Lančinskas, Lietuvos automobilių kelių generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas ir mažmeninės prekybos tinklo "Maxima LT" bendrovės generalinis direktorius Gintaras Jasinskas pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl atšvaitų platinimo.
Sutartį pasirašiusios institucijos įsipareigojo drauge ieškoti veiksmingų būdų saugumo keliuose klausimams spręsti. Pirmasis šio bendradarbiavimo žingsnis – projektas "Matyk ir būk matomas": policijos pareigūnai mūsų šalies pėstiesiems dalys prekybos tinklo iniciatyva pagamintus atšvaitus, pasakos apie jų paskirtį ir svarbą, atkreips dėmesį į kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į pėsčiųjų saugumo keliuose problemą ir pristatyti atšvaitus kaip vieną iš paprasčiausių, bet efektyviausių priemonių ją sprendžiant, prekybininkų iniciatyva buvo pagaminta 150 tūkst. atšvaitų. Didžiąją jų dalį (100 tūkst.) nuspręsta perduoti Lietuvos policijos pareigūnams. Šie atšvaitus dalys pėstiems eismo dalyviams, einantiems neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamos dalies kraštu tamsiuoju paros metu. Tikimasi, kad atšvaitai, kuriuos eismo dalyviai gaus iš pareigūno rankų, labiau motyvuos jais naudotis. Maždaug 50 tūkst. atšvaitų vaikams išdalys ir patys prekybininkai.
"Statistika rodo, kad daugiau nei trečdalis eismo įvykiuose žūstančių yra pėstieji. Maždaug 80 proc. jų nukenčia tamsiuoju paros metu tik dėl to, kad nesegi atšvaitų ir jų tiesiog neįmanoma pamatyti", - pripažino ministras A.Butkevičius.
"Maxima LT" prie projekto "Matyk ir būk matomas" prisideda kaip patikima, aiškią poziciją ir kryptį turinti partnerė. Jau keleri metai bendrovė rengdama savo strategiją orientuojasi į vaikus: globą, paramą, švietimą ir ugdymą. Taip pat nuosekliai didina paramą socialinės atsakomybės projektams.
Atšvaitai eismo dalyviams bus dalijami vykdant projektą "Matyk ir būk matomas" – nuo rugsėjo 15-osios iki gruodžio 31-osios.
Nacionaliniai atšvaitų segėjimo ypatumai Skelbdama akciją "Matyk ir būk matomas" Susisiekimo ministerija nusprendė patikrinti, kaip naudojami atšvaitai: ar eismo dalyviai apskritai juos turi, ar segi tamsiuoju paros metu, ar yra informuoti apie administracinę atsakomybę už tai reglamentuojančių Kelių eismo taisyklių punktų ignoravimą.
Ministerijos užsakymu sociologinių tyrimų bendrovė "Apklausos.Lt" apklausė tūkstantį gyventojų, iš kurių 50 proc. gyvena dideliuose miestuose ir 50 proc. – kaimuose ir mažuose miesteliuose. Apklausta 315 vyrų ir 685 moterys.
Tyrimas parodė, kad tik 29,1 proc. gyventojų įsigiję atšvaitus. Iš juos turinčių tik 21,1 proc. naudoja pagal paskirtį. Net 78,9 proc. apklaustųjų atšvaitų apskritai nenešioja.
Apie numatomą administracinę atsakomybę žino 17,6 proc. apklaustųjų. Daugelis nežino, kad bauda už ėjimą neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamos dalies kraštu tamsiuoju paros metu nesegint atšvaito siekia 20–40 litų.
Sąžiningiausiai atšvaitus naudoja jaunimas iki 20 metų – daugiau nei 45 proc. šios amžiaus grupės apklaustųjų teigė turintys šviesą atspindinčią saugos priemonę. Tarp 20–29 metų apklaustųjų atšvaitus nešioja tik 17,3 proc., 30–39 metų – 26,8 proc., o 40–49 metų – 23,2 proc. Dauguma (per 81 proc.) 60 metų ir vyresnių gyventojų neturi atšvaitų.
Analizuojant apklaustųjų atsakymus konstatuota, kad nedirbantys respondentai ir namų šeimininkės dažniau turi (45,71 proc.) ir naudoja (37,14) atšvaitus nei dirbantys gyventojai (turi atšvaitus 29,26 proc., juos naudoja 22,34 proc.).
Naujausi komentarai