Šildymo būdai
Šaltasis sezonas turi įtakos elektromobilio baterijos veikimo laikui, tačiau neigiamą šalčio poveikį galima sumažinti. Anot ekspertų, tam pasitarnaus automobilio naudojimo ir vairavimo įgūdžių tobulinimas.
Kaip žinome, automobilio vidaus degimo variklis, veikdamas tuščiąja eiga, ne tik teršia aplinką, bet ir kelia triukšmą. Be to, sunaudojama daug energijos, todėl toks šildymas neefektyvus, palyginti su salono šildymu važiuojant.
Elektromobilį, atvirkščiai, rekomenduojama pašildyti dar prieš važiuojant. Todėl, jeigu elektromobilį per naktį kraunate namie, prieš išjungdami jį iš elektros tinklo ryte, įjunkite salono šildymo funkciją. Kai salonas šildomas prijungus prie maitinimo šaltinio, naudojama elektra ne iš automobilio baterijos. Taip sutaupysite šiek tiek baterijos energijos, kuri būtų panaudojama salonui šildyti.
Kai kurių automobilių modelių papildomos įrangos komplekte yra šilumos siurblys, efektyviai šildantis saloną. Dėl to galima nuvažiuoti didesnį atstumą.
Įsikrauna stabdant
Visiems elektromobiliams būdinga naudinga savybė – jų baterijos atgauna energiją stabdant. Tai vadinama rekuperacija. Vykstant šiam procesui, elektrinės pavaros sistema veikia kaip generatorius ir didžiąją dalį kinetinės energijos paverčia elektros energija, o ši kaupiama aukštos įtampos baterijoje.
Baterijos įkrovimas rekuperacijos būdu priklauso nuo kinetinės energijos kiekio, t. y. nuo to, kiek intensyvus yra lėtėjimas stabdymo metu, ir nuo to, kiek ilgai lėtėjimas trunka. Tiems, kurie nori didžiausio rekuperacijos efekto, ekspertai rekomenduoja stabdyti iš dalies nuspaudus stabdžių pedalą ir, jeigu įmanoma, vengti staigaus greičio sumažėjimo. Pasirinkus ramų važiavimo stilių, iki paskutinės akimirkos – visiško sustojimo – galima stabdyti sukeliant rekuperacijos efektą, vadinasi, stabdant prarandama mažiau energijos ir nuvažiuojamas didesnis atstumas.
Ypatybė: elektromobiliai geriau sukimba su sniegu, bet dėl didesnio svorio gali labiau slysti ant ledo./ Gamintojo nuotr.
Rekuperacinis stabdymas gali būti efektyvus išnaudojant konkretaus automobilio modelio pagalbinių sistemų teikiamas galimybes, taip pat turint gerus vairavimo įgūdžius.
Geriau sukimba, bet čiuožia
Įmonės „Moller Auto“, atstovaujančios prekių ženklams „Volkswagen“ ir „Audi“, ekspertai primena, kad tam tikrų modelių automobilių savininkai žiemą gali rinktis ekonomiško važiavimo režimą.
Elektromobilio konstrukcija skiriasi nuo automobilio, turinčio vidaus degimo variklį, konstrukcijos. Daugelio elektromobilių baterija yra po automobiliu, vadinasi, jų svorio centras yra žemiau. Dėl šio ypatumo elektromobilio padangos geriau sukimba su paviršiumi, todėl juo patogiau važiuoti snieguotu keliu.
Taip pat svarbu, kad dauguma elektromobilių yra sunkesni už automobilius su vidaus degimo varikliais, todėl važiuojant apledėjusiu keliu reikėtų rinktis mažesnį greitį, nes automobilis gali tapti sunkiau valdomas. Tiesa, ekspertai nurodo, kad tokiomis važiavimo sąlygomis transporto priemonės elgseną kelyje lems, ar žieminės padangos yra kokybiškos, ar stabdžių sistema techniškai tvarkinga ir prižiūrėta. Įtakos turi ir vairavimo įgūdžiai.
Elektromobiliuose yra mažiau judančių dalių ir įvairių techninių skysčių. Dėl šios priežasties gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad šias transporto priemones reikia mažiau prižiūrėti. Vienas iš elektromobilio elementų, kuriam reikia reguliarios priežiūros, yra stabdžių sistema. Tiesa, ji naudojama daug mažiau nei vairuojant automobilį su vidaus degimo varikliu, o stabdžių sistemos dalis reikia keisti rečiau.
Reguliari priežiūra reikalinga ir vairo sistemai, oro kondicionieriui ir ratlankiams, padangas privalu keisti pasikeitus sezonui arba joms susidėvėjus. Šių transporto priemonių bendroji techninė apžiūra turėtų būti atliekama panašiais intervalais kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliu.
Naujausi komentarai