Pereiti į pagrindinį turinį

Europos metų automobilio rinkimai: „Kia EV6“ nustelbė visus konkurentus

2022-03-06 18:00
DMN inf.

Pavasario pradžią tradiciškai pranašauja Europos metų automobilio rinkimų finalas. Daugiau nei penkis dešimtmečius rengiamame konkurse šiemet pergalę išplėšė elektrinis „Kia EV6“.

Naujiena: „Kia“ elektrinis visureigis EV6, kurio kaina Lietuvoje prasidės nuo 59 490 eurų, Baltijos šalyse pasirodys balandį.
Naujiena: „Kia“ elektrinis visureigis EV6, kurio kaina Lietuvoje prasidės nuo 59 490 eurų, Baltijos šalyse pasirodys balandį. / kia.com nuotr.

Šeši iš septynių – elektriniai

Geriausiu Senojo žemyno metų automobiliu elektrinę transporto priemonę, pasižyminčią gausybe pažangių technologijų ir naujoviškų sprendimų, įvardijo nepriklausoma 59 automobilių žurnalistų komisija, sudaryta iš 22 Europos valstybėms atstovaujančių narių.

Iš septynių konkurso finalininkų ypač vertinamą titulą „Kia EV6“ skyrusi komisija pabrėžė išskirtinai ilgą jo pranašumų sąrašą.

Pirmą kartą trumpajame rinkimų finalininkų sąraše iš septynių kandidatų į garbingą apdovanojimą net šeši modeliai buvo varomi ne vidaus degimo, o elektros varikliais.

Lemiamame etape „Kia EV6“ surinko 279 taškus ir nugalėjo šiuos konkurentus: „Renault Megane E-Tech“ (265), „Hyundai Ioniq 5“ (261), „Peugeot 308“ (191), „Škoda Enyaq iV“ (185), „Ford Mustang Mach-E“ (150) ir „Cupra Born“ (144).

Daug vietos keleiviams

Naujasis „Kia EV6“ – modelis, kurį Pietų Korėjos gamintojas kūrė naudodamas specialiai elektra varomoms transporto priemonėms skirtą E-GMP platformą.

Tai leido pagaminti erdvų, išraiškingą ir galimybėmis stebinantį miesto visureigį, mat dėl naujos platformos automobilio svorio centrą pavyko nuleisti itin žemai, o ratus išstumti į tolimiausius kėbulo kampus ir taip užtikrinti pagirtinas valdymo savybes ir stabilumą kelyje.

Be to, sprendimas ratus montuoti tolimuose kėbulo taškuose leido sukurti daug vietos keleiviams užtikrinantį automobilį: nors „Kia EV6“ yra kompaktiškas, jo atstumas tarp ratų ašių siekia 2 900 mm, o tai erdve prilygsta vidutinio dydžio visureigiui.

Įvertinti reikėtų ir 520 l talpos bagažinę, kuri, nulenkus galinių sėdynių eilę, išauga iki 1 300 l. Be to, nedidelė papildoma bagažo erdvė šiame elektromobilyje gali būti įrengta ir po priekiniu gaubtu.

Atskiro įvertinimo nusipelnė ir „Kia EV6“ įdiegta technologija, leidžianti elektromobilio baterijose esančią energiją naudoti ir kitiems elektriniams daiktams įkrauti.

Viena įkrova – 500 km

Norėdami išsaugoti geriausias automobilio savybes, „Kia“ inžinieriai nusprendė elektros variklius montuoti tose vietose, kur jie įprastai būna vidaus degimo variklius turinčiose transporto priemonėse.

Tai prisidėjo prie tolygaus svorio paskirstymo ir didesnio automobilio stabilumo kelyje. Priklausomai nuo pasirinkimo, „Kia EV6“ gali būti varomas dviem arba visais keturiais ratais.

Būtent tokias savybes, taip pat ir galimybę vieną kartą įkrovus nuvažiuoti iki 500 km, ypač sparčiojo įkrovimo technologiją, leidžiančią elektromobilio bateriją papildyti iki 800 V galia, įvertino ir kompetentinga automobilių žurnalistų iš visos Europos komisija.

Prisijungus prie atitinkamos galios įkrovimo stotelės, šio elektromobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti vos per 18 minučių.

Atvyks netrukus

Atskiro įvertinimo nusipelnė ir „Kia EV6“ įdiegta technologija, leidžianti elektromobilio baterijose esančią energiją naudoti ir kitiems elektriniams daiktams įkrauti: nesvarbu, ar tai kitas elektromobilis, ar, pavyzdžiui, elektrinė žoliapjovė.

Anot Europos metų automobilio rinkimų komisijos, tokie sprendimai leidžia į šiuolaikinių elektromobilių galimybes pažvelgti naujomis akimis.

Pro komisijos akis neprasprūdo ir tokios technologinės naujovės, kaip realybės funkciją turinti navigacijos įranga, kurios projekcinis ekranas nuorodas vairuotojui pateikia tiesiai ant kelio. Panašių galimybių turinčios sistemos kol kas diegiamos tik į „premium“ segmento modelius. Be to, automobilį galima valdyti išmaniuoju rakteliu ir, pavyzdžiui, įvairuoti į itin ankštą stovėjimo vietą ar iš jos išvairuoti.

Į „Kia EV6“ montuojama 77,4 kWh talpos baterija. Keturiais ratais varomoje EV6 versijoje montuojami du elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 239 kW (325 AG), o didžiausias sukimo momentas – net 605 Nm. Kiek vėliau debiutuosiančios sportiškiausios GT versijos elektrinių variklių pajėgumas sieks 430 kW (577 AG).

Naujasis „Kia EV6“, kurio kaina Lietuvoje prasidės nuo 59 490 eurų, Baltijos šalyse pasirodys balandį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų