Pereiti į pagrindinį turinį

"Formulės 1" trasoje lietuviai – antri!

2009-12-02 09:27
Patenkinti: 12 valandų lenktynėse garsiojoje „Hungaroring“ trasoje „Rotoma Racing“ komanda savo klasėje užėmė antrą vietą.
Patenkinti: 12 valandų lenktynėse garsiojoje „Hungaroring“ trasoje „Rotoma Racing“ komanda savo klasėje užėmė antrą vietą. / Ryčio Garbaravičiaus asmeninio archyvo nuotr.

"Formulės 1" trasa! Tuo viskas ir pasakyta, nusišypsojo 25 metų Rytis Garbaravičius. Jis su "Rotoma Racing" komanda garsiojoje "Hungaroring" trasoje seniausiu šiose varžybose startavusiu automobiliu, 1993-iųjų "BMW M 3", savo klasėje užėmė antrąją vietą.

Organizavo žinoma kompanija

"12 h Hungary Rings 2009" organizavo lenktynininkams puikiai žinoma olandų kompanija "Creventic BV", išgarsėjusi prestižinių 24 valandų lenktynių organizavimu Dubajuje.

"Olandai didelį dėmesį skyrė ir šioms, tik antrą kartą organizuotoms lenktynėms, kurios tapo tradicinės", – pasakojo Rytis. Žiedinėse lenktynėse netoli Budapešto dalyvavo 34 komandos iš 14 valstybių. Lietuviai, kaip naujokai, buvo paminėti greta pirmą kartą šiose varžybose dalyvavusių australų.

"12 h Hungary Rings 2009" dar varžėsi vokiečiai, austrai, vengrai, olandai, bulgarai, rusai, britai, danai, belgai, švedai ir kitų šalių atstovai.

"Rotoma Racing" komanda (pilotai Ramūnas Čepkauskas, Robertas Graudinis, Gediminas Ramonas bei Rytis Garbaravičius) varžėsi vienoje galingiausių A5 (automobiliai su 3000–3500 kub. cm darbinio tūrio varikliais) klasių automobiliu "BMW M3".

A2 klasėje (1500–2000 kub. cm darbinio tūrio varikliai) su automobiliu "Honda Civic Type R" dalyvavo kita lietuvių komanda – "Ataka Racing".

Išvydo brangiausias mašinas

"Pasijutome vargšai", – neslėpė Rytis, kai pamatė į varžybas su naujais "Porsche 997", "Porsche 911 GT3 Cup", "Porsche 997 Cup GT3", "Ferrari F 430 Chalenger", "Aston Martin N24", "Brokernet Silversting" ir kitais automobiliais atvažiavusiais varžovais.

Brangiausias varžybose dalyvavęs automobilis – "BMW Z4 M Coupe", kainavęs apie 300 tūkst. eurų. Su trimis pilotais šiuo įspūdingu BMW važiavusi "Schubert Motosport 1" komanda iš Vokietijos laimėjo ne tik A5 klasėje, kurioje ir varžėsi "Rotoma Racing", bet ir bendrojoje įskaitoje.

"Jiems buvo skirtas itin didelis dėmesys, – pastebėjo R.Garbaravičius. – Jie atvyko su aštuoniais mechanikais, daugybe papildomos, milijonus eurų kainuojančios, įrangos. Jų palaikymo komanda – du pilni autobusai žiūrovų. Todėl daugiau nei 4000 eurų startinis mokestis jiems buvo menkniekis."

Trasa klastinga

Vienoje komandoje gali dalyvauti mažiausiai du, daugiausiai – šeši pilotai. Maksimaliai galima važiuoti dvi valandas, minimaliai – 15 minučių. Valandą privaloma ilsėtis. Tokios pagrindinės "12 h Hungary Rings 2009" žiedinių varžybų taisyklės.

Netoli Budapešto įkurta "Formulės 1" trasa "Hungaroring Sport RT" – 4384 m ilgio, turi 16 posūkių.

"Ji gerai matoma, ne kalvota, todėl lengvesnė už "1003 kilometrų" lenktynių bei Kačerginės "Nemuno žiedo" trasas. Tačiau klastinga, turi staigių posūkių, – aiškino R.Garbaravičius. – Danga? Fantastika! Padangų sukibimas – tik važiuok! Tiesa, gerai, kad nelijo, nes mums būtų buvę sunkiau, reikėtų keisti ir važiavimo trajektoriją."

Keitė tik padangas

Po kvalifikacinių varžybų, per kurias buvo privaloma važiuoti po kelis ratus, varžybų finale liko 30 komandų.

1993 m. "Rotoma Racing" komandos "BMW M3" vakariečiai vertino kaip antikvarą: "Visi lenktynininkai elgėsi draugiškai, tačiau mes buvome varžovai."

Lietuvių senukas "BMW M3" – su standartine greičių dėže, varikliu. Mašinai buvo įrengta sportinė važiuoklė, pakeista pakaba, įrengti saugos lankai, įrengta gesinimo sistema, keistas benzino bakas.

Tačiau per visas varžybas (iš viso "Rotoma Racing" apsuko 295 ratus) BMW nekėlė problemų: reikėjo tik keisti padangas ir pilti benziną. Per treniruotes ir varžybas lietuviai išeikvojo apie 500 l benzino.

"Po aštuonių valandų lenktynių belgai, sužinoję, kad savo "M3" mes dar nieko nekeitėme, stvėrėsi už galvų, – juokėsi R.Garbaravičius. – Daugelis kitų komandų kiekvieną kartą, kai pildavo benziną, ką nors pasikeisdavo. Beje, neretai jų mašinose sugesdavo variklis arba greičių dėžės."

Abi komandos – antros

Pirmasis važiavo Ramūnas, po to – Robertas, Gediminas, Rytis, vėl – Robertas, Gediminas, Rytis ir – R.Čepkauskas: "Mes šiek tiek praradome laiko keisdamiesi, bet Ramūnas, vienintelis mūsų komandoje profesionalus ir itin patyręs lenktynininkas. Todėl važiavo pirmas ir paskutinis."

Nuo 10 iki 22 val. vykusios lenktynės baigėsi tamsoje, todėl R.Čepkausko dėka lietuvių komanda išlaikė antrąją vietą ir atsiliko tik nuo kosminiu laivu pavadinto "BMW Z4".

Ramūnas jautė iš paskos 2005 m. "BMW E 46 M3" važiavusių britų alsavimą, kurie A5 klasėje liko treti.

Su "Z4" važiavę britai laimėjo ir A5 klasėje, ir bendrojoje įskaitoje. "Schubert Motosport 1" komanda nuvažiavo 350 ratų, už britų likę vengrų ir švedų ekipažai – po 342 ratus.

Greičiausiai, per 1:50,691 min. vieną ratą su "Brokernet Silversting" nuvažiavo vengrai, "Rotoma Racing" pilotas R.Čepkauskas – per 2:07,717 min.

Bendrojoje įskaitoje iš 34 dalyvavusių komandų "Rotoma Racing" užėmė 15, o "Ataka Racing" 12 vietą. Pastarieji savo klasėje taip pat buvo antri, nors iš pirmosios vietos nusileido teisėjams skyrus abejotinus baudos taškus.

"Jausmas? Apie važiavimą "Formulės 1" trasoje galima tik pasvajoti, – švytėjo R.Garbaravičius. – Kai su senučiuku BMW aplenkėme daugelį komandų su milijoniniais biudžetais... Atrodė, kad sprogsime iš džiaugsmo!"

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų