- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Patarimas: norint, kad įkrovimo stotelės tarnautų ilgiau, po įkrovimo kabelius reikia įstatyti atgal į jiems skirtas vietas. Tai pratęsia įrenginio ilgaamžiškumą.
-
Brangiau: elektromobilio remonto kainą didina tai, kad gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema.
Elektromobiliai nelengvai, bet vis drąsiau skinasi kelią į lietuvių garažus ir parkavimo aikšteles. Prognozuojama, kad per artimiausią dešimtmetį Lietuvoje jie sudarys viso transporto parko daugumą. Tačiau ekologiškas transportas vairuotojus verčia keisti kai kuriuos įpročius ir plačiau atverti piniginę.
Civilinis – nesiskiria
Ne paslaptis, kad elektromobilio vairuotojams tenka susitaikyti su kai kuriais keliavimo nepatogumais. Net ir turint toliausiai nuvažiuojantį elektra varomą modelį, ilgesnių kelionių planavimą tenka papildyti priverstiniais sustojimais prie įkrovimo stotelių. Tai tik vienas iš daugybės skirtumų tarp įprastų ir elektrinių transporto priemonių, tačiau tikrai ne vienintelis.
Papildomų niuansų atsiranda ir renkantis tinkamiausią draudimo variantą. Pasak specialistų, privalomasis civilinis transporto priemonės draudimas elektromobiliui yra toks pat, koks galioja ir vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams. Šio draudimo kaina nustatoma pagal automobilio parametrus, draudėjo rizikos kategoriją, jo draudimo istoriją ir kitus kriterijus. Akivaizdūs skirtumai pamatomi tik nagrinėjant bendrovių siūlomus kasko draudimo variantus.
„Renkantis kasko reikėtų atskirai pasidomėti, ar draudimo apsauga pritaikyta elektromobiliams. Į elektromobilio draudimo sąlygas įeina netgi tokie niuansai, kad įkrovimo laidas ir kroviklis taip pat apdraudžiami kaip ir visa kita papildoma automobilio įranga“, – pasakojo „Balcia Insurance“ transporto draudimo produkto vadovas Tomas Lizūnas.
Remonto išlaidos gali viršyti ir pusę viso automobilio vertės, nes reikės keisti visą bateriją.
Jis pateikė pavyzdį, kad nedaugelis bendrovių į draudimo paketą įtraukia elektromobilio transportavimą prie įkrovimo stotelės išsikrovus baterijai.
Remontas – brangesnis
Renkantis draudimą vairuotojams svarbi ne tik jo teikiama nauda, bet ir įmokų dydis.
„Dažniausiai elektromobiliai yra brangesni nei analogiški VDV automobilių modeliai. Taip pat, EV turi vieną itin brangų komponentą – bateriją. Dažniausiai ji montuojama automobilio žemiausioje dalyje (dugne), o tai reiškia, kad ji susiduria su didesne rizika būti pažeista nuvažiavus nuo kelio ar nesuvaldytam automobiliui užlėkus ant šaligatvio. Tokiu atveju remonto išlaidos gali viršyti ir pusę viso automobilio vertės, nes reikės keisti visą bateriją. Dėl šios priežasties, elektromobilių savininkams už kasko draudimą gali tekti mokėti brangiau“, – vardijo T. Lizūnas.
Anot eksperto, skirtingų tipų automobilių kėbulo remontas labai nesiskiria, tačiau elektromobiliai turi daugiau elektronikos komponentų ir mažiau mechaniškai judančių dalių.
„Elektronikos dalis gali pakeisti ir įprastos remontą atliekančios dirbtuvės. Tiesa, gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema, o tai padidina remonto išlaidas.“
Skaičiuodamos draudimo kainą kompanijos atsižvelgia ir į tokius techninius parametrus kaip automobilio masė ir jo galingumas. Tiesa, šie parametrai skaičiuojami nepriklausomai nuo to, kokiu būdu automobilis yra varomas.
Brangiau: elektromobilio remonto kainą didina tai, kad gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema. I. Gelūno / BNS nuotr.
Garantija – iki penkerių metų
Nors elektromobilių draudimas – jau ne kartą aptarta tema, gerokai rečiau užsimenama apie privačių įkrovimo stotelių apsaugą. Įmonės „Įkrautas“, teikiančios tokių stotelių įrengimo ir priežiūros paslaugas, vadovas Paulius Gūžys tikino, kad visos jų įrengtos stotelės turi garantiją. Dėl jos klientas gali būti užtikrintas, kad net ir sugedus stotelė bus operatyviai suremontuota.
„Priklausomai nuo gamintojo, įrengtoms stotelėms suteikiama nuo dvejų iki penkerių metų garantija. Žinoma, norint, kad klientui netektų susidurti su gedimais, jiems siūlomos aukštos kokybės stotelės. Tačiau yra pasitaikę atvejų, kai prisijungia nekokybiškas elektromobilis ir suveikia stotelės apsaugos. Tuomet specialistams tenka taisyti situaciją“, – aiškino jis.
P. Gūžys pataria atkreipti dėmesį į tai, kad stotelės su integruotais kabeliais turi būti naudojamos tinkamai, po įkrovimo sesijos kabelius reikia įstatyti atgal į jiems skirtas vietas. Jau vien tai, pasak specialisto, pratęsia įrenginio ilgaamžiškumą.
„Balcia Insurance“ rizikos vertinimo ir produktų departamento vadovas Andrius Dambrauskas, kalbėdamas apie įkrovimo stoteles, patikrino, kad, pasirinkę tinkamą draudimo apsaugos variantą, klientai gali jaustis saugūs nuo visų rizikų.
„Įsirengiantys įkrovimo stotelę turi žinoti, kad ji gali būti apdrausta turto draudimu, kaip ir butas, gyvenamasis namas ar verslo įmonės. Turto draudimas atlygina patirtus tiek pačios įkrovimo stotelės nuostolius, tiek nuostolius, įkrovimo stotelėje kilus gaisrui, pavyzdžiui, dėl trumpo jungimo, ugniai išplitus ir apgadinus kitą apdraustą turtą, kaip antai daugiabutį, gyvenamąjį namą ir t. t.“, – pasakojo A. Dambrauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis32
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams3
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau12
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas66
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...