Padidino pajamas
Italijos prabangių sportinių automobilių gamintoja „Lamborghini“ pardavimo pajamų per tris šių metų ketvirčius gavo 20 proc. daugiau nei prieš metus – 2,43 mlrd. eurų.
Pardavimas kiekybine išraiška augo gerokai kukliau – 8,6 proc. (8 411 automobiliai).
„Volkswagen“ grupei priklausančios „Lamborghini“ pelnas iki mokesčių ir palūkanų (EBIT) didėjo 9,8 proc., iki 678 mln. eurų.
„Lamborghini“ generalinis direktorius Stefanas Winkelmannas pareiškė, kad per pastaruosius 1,5 metų sulaukė pozityvaus postūmio dėl trijų naujų modelių, vienas jų – hibridinis „Revuelto“.
Kito Italijos grando „Ferrari“ trečio metų ketvirčio pajamos augo 7 proc., tačiau nepateisino analitikų prognozių.
„Ferrari“ šiemet per liepą–rugsėjį užsakovams pateikė 3 383 automobilius – 76 mažiau nei prieš metus, bet pardavimo pajamas padidino nuo 1,54 mlrd. iki 1,64 mlrd. eurų. Analitikai prognozavo solidesnius rezultatus – 3 453 parduotus automobilius už 1,66 mlrd. eurų.
Gryno pelno „Ferrari“ per trečią metų ketvirtį susižėrė 13 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai – 375 mln. eurų, rinkai pranašavus vidutiniškai 358,3 mln. eurų.
Pokyčių padariniai
Niūrios naujienos iš Japonijos gamintojų – „Nissan Motor Co.“, „Toyota Motor Corp.“ ir „Honda Motor Co.“.
„Nissan“ sumažins gamybos pajėgumus 20 proc., panaikins 9 tūkst. darbo vietų.
„Nissan“ sumažins savo pasaulinius gamybos pajėgumus 20 proc., panaikins 9 tūkst. darbo vietų, taip pat parduos dalį turimų konkurentės „Mitsubishi Motors Corp.“ akcijų.
„Susidūrusi su sudėtinga aplinka bendrovė nedelsdama imasi veiksmų, kad pagerintų našumą ir sukurtų lankstesnį ir atsparesnį verslą, galintį greitai prisitaikyti prie pokyčių rinkoje“, – teigė „Nissan“ atstovai.
Bendrovės grynasis pelnas pirmą finansinių metų pusmetį krito smarkiai, o tokį rezultatą ji paaiškino gerokai išaugusiomis automobilių pristatymo rinkai išlaidomis, ypač JAV.
„Toyota“ pranešė apie daugiau nei perpus sunykusį pelną. Per liepą–rugsėjį „Toyota“ pasaulyje pardavė 2,304 mln. automobilių – 4,7 proc. mažiau nei prieš metus.
„Hondos“ grynasis pelnas pirmą metų pusmetį sumenko 19,7 proc., tačiau pardavimo pajamos padidėjo 12,4 proc. „Honda“ pardavė 12 proc. daugiau motociklų visame pasaulyje dėl geros paklausos Azijoje, bet automobilių pardavimas sumažėjo 8 proc., ypač Kinijoje.
Nusilpusia paklausa Kinijoje savo pajamų sumažėjimą (16 proc.) argumentavo ir Vokietijos gamintoja „Bayerische Motoren Werke AG“ (BMW).
Kinai savo ruožtu džiūgauja: šalis per dešimt šių metų mėnesių eksportavo 1,088 mln. elektromobilių – 27,7 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Konkurencijos įtaka
Padangų gamintojų lyderė pasaulyje „Compagnie Generale des Etablissements Michelin“ planuoja iki 2026-ųjų pradžios uždaryti dvi gamyklas Prancūzijoje (be darbo liktų 1,25 tūkst. darbuotojų), o italų „Pirelli & C S.p.A.“ (šešta pasaulyje) užfiksavo nežymų pardavimo pajamų augimą.
Abiem „Michelin“ gamykloms didelės įtakos turėjo struktūriniai pokyčiai lengvųjų automobilių ir sunkvežimių padangų rinkose ir blogėjančios konkurencinės sąlygos Europoje, ypač dėl infliacijos ir išaugusių energijos sąnaudų.
„Pirelli“ savo grynąjį pelną per tris šių metų ketvirčius sumažino 11,9 proc., pardavimo pajamoms padidėjus 0,5 proc. (nuo 5,16 mlrd. iki 5,18 mlrd. eurų).
2023-iųjų duomenimis, „Michelin“ valdė daugiau kaip 20 gamyklų Europoje (pasaulyje iš viso – 49), „Pirelli“ – aštuonias (19).
Pernai didžiausių pasaulyje padangų eksportuotojų penketą sudarė Kinija, Tailandas, Vokietija, Japonija ir JAV.
Naujausi komentarai