Michaelis Schumacheris: Šiek tiek nuobodžiavome, galėjo būti linksmiau.
Taip pirmąjį "Formulės-1" pasaulio čempionato etapą, Bahreino "Didžiojo prizo" (DP) lenktynes, apibūdino legendinis sportininkas.
Naujos taisyklės – it peilis
Po trejų metų pertraukos į "Formulę-1" grįžęs septyniskart pasaulio čempionas "Sakhir" trasoje finišavo šeštasis ir neslėpė nusivylimo naujosiomis taisyklėmis, pirmiausia – draudimu papildyti degalų atsargas.
"Sumažėjus sustojimų techninio aptarnavimo zonoje gerokai nukentėjo komandų taktika. Galimybė aplenkti varžovą atsiras tik tuo atveju, jei jis suklys. Manau, Bahreine išryškėjusi nuobodoka atsargumo dvasia pasikartos ir per kitas lenktynes", – interviu portalui pitpass.com teigė M.Schumacheris.
Vokiečiui pritarė 1-ojo etapo nugalėtojas ispanas Fernandas Alonsas: "Jei niekas nepasikeis, ateityje jau po trijų ratų žinosime, kas kurią vietą užims."
2009-ųjų pasaulio čempiono Jensono Buttono nuomone, šiuo metu daugiausiai galimybių lenkimams yra tik pirmajame rate. "Tikiuosi, kad varžybų organizatoriai atsižvelgs į Bahreino pamokas. Jei ne, lenktynės neteks daug įtampos ir bus nelabai įdomios", – teigė britas.
"Veržlaus, agresyvaus važiavimo mėgėjams naujos taisyklės – kaip peilis. Dabar svarbiausia – ne atakuoti konkurentus, rizikuoti, o ramiai kontroliuoti greitį, prisitaikyti prie persekiotojų", – svarstė vokietis Sebastianas Vettelis.
Į lenktynes – su knyga
Audrą sukėlė ir automobilių sporto žurnalistai. Autoritetingasis italų dienraštis "Gazzetta dello Sport" pareiškė: "Būkime objektyvūs: naujojo sezono "Formulė-1", kurios visi jos gerbėjai nekantriai laukė, pasirodė nuobodi. Atkakliausia kova vyko tik tarp varžybų autsaiderių."
"Tarptautinė automobilių sporto federacija ir "Formulės-1" komandos privalo nedelsiant išspręsti problemas, priešingu atveju bus pražiopsota po kojomis pulsuojanti aukso gysla. Prie starto linijos išsirikiuoja keturi pasaulio čempionai, jų bolidai – lygiaverčiai, tačiau lenktynės nekibirkščiuoja emocijomis, o girgžda kaip sausas dykumų smėlis", – priekaištavo britų "The Sun".
Prancūzų grandas "L'Equipe" pirmąjį pasaulio čempionato etapą pavadino mirtinai nuobodžiu, o vokiečių "Bild" ironizavo, kad į Melburną, kur vyks antrasis etapas – Australijos DP lenktynės, "Formulės-1" gerbėjams derėtų pasiimti po detektyvinį romaną, kad būtų ką veikti tribūnose.
Lenkų "Przegląnd Sportowy" atkreipė dėmesį į tai, kaip Bahreine ant prizininkų pakylos elgėsi F.Alonsas: "Po nykių varžybų jis užsimetė nugalėtojo taurę ant peties lyg sandėlininkas – įkyrėjusį bulvių maišą."
Strategai siūlo luktelėti
"Formulės-1" administracijos prezidentas ir komercijos teisių valdytojas Bernie's Ecclestone'as pripažino, kad lenktynės Bahreine galėjo nuvilti ir sportininkus, ir žiūrovus, tačiau pasiūlė neskubėti peržiūrėti čempionato reglamentą.
"Spręsti, kurios naujovės pasiteisino, kurios – ne, galėsime po kelių etapų. Manau, reikia palaukti, kol varžybos grįš į Europą", – portalui motorsport.com teigė B.Ecclestone'as. Tai įvyks ne anksčiau kaip gegužės 9-ąją, kai Barselonoje bus surengtas Ispanijos DP.
Kol kas nesikarščiuoja ir komandų vadovai, bet diplomatiškuose komentaruose galima įžvelgti jų abejones.
"Pažiūrėkime, kaip klostysis kitos lenktynės. Galbūt kitose trasose ir kitomis oro sąlygomis padėtis bus kitokia", – citavo "Ferrari" strategą Stefano Domenicali portalas autosport.com.
"Ar atsiras bent vienas drąsuolis, kuris šiandien lažybų kontoroje Australijos DP prizininkus išrikiuotų taip pat, kaip baigėsi lenktynės Bahreine? Abejoju, o nežinomybė intriguoja", – kalbėjo "McLaren" bosas Martinas Whitmarshas.
"Matėme, kad pirmasis etapas nebuvo idealus. Būtų blogai, jeigu mes niekaip nereaguotume. Juk svarbiausia – žmonės, kurie moka pinigus už tai, kad galėtų mėgautis "Formule-1". Jiems reikia gero reginio, šou ir mūsų pareiga – tai suorganizuoti aukščiausiu lygiu", – tvirtino "Mercedes" direktorius Nickas Fry'us.
A.Prostas pritaria naujovėms
"Formulės-1" naujovėms pritarė keturiskart pasaulio čempionas prancūzas Alainas Prostas.
"Iki šiol sportininkai neturėjo patirties, kaip elgtis, kai per varžybas negalima papildyti kuro atsargų. Todėl dabar jie, kaip ir komandų personalas, šiek tiek sutrikę. Nieko, po dviejų ar trijų "Didžiųjų prizų" visi pripras.
Dauguma šiuolaikinių lenktynininkų – sprinto mėgėjai. Nesvarbu, kada – per treniruotes, kvalifikacijos ar pagrindines lenktynes, nesvarbu, kiek bake degalų – 60 kg ar 10. Tačiau kai bolidas pasunkėja daugiau nei 160 kg, reikia gerai pagalvoti, ką daryti. O jie prie to nepripratę.
Kita taisyklė dėl dviejų skirtingų padangų komplektų galėtų būti lankstesnė. Tiek to, galima pradėti lenktynes tomis pačiomis padangomis, kaip ir per kvalifikacijos varžybas, tačiau po to leisčiau komandoms pačioms pasirinkti, kokio tipo padangos joms tinkamiausios", – naujienų agentūrai BBC aiškino A.Prostas.
Milijonai už debiutą
Bahreino DP lenktynės brangiai kainavo indui Karunui Chandhokui.
"Formulės-1" vadovai buvo nusprendę neleisti K.Chandhokui dalyvauti varžybose, nes jis nedalyvavo treniruočių važiavimuose. Komandos HRT ("Hispania Racing Team") atstovai paaiškino, kad treniruotes sutrikdė bolido gedimai.
Tačiau K.Chandhoko rėmėjai, dienraščio "Times" duomenimis, paklojo 5 milijonus JAV dolerių, kad indas išimties tvarka galėtų debiutuoti pasaulio čempionate.
Tad kiekvienas iš 10-ies ratų (9 – kvalifikacijos varžybų ir 1 – pagrindinių lenktynių), kuriuos Indijos sportininkas įveikė Bahreine, kainavo po pusę milijono dolerių.
Rikiuotė po Bahreino DP
Pilotas | Šalis | Komanda | Taškai |
---|---|---|---|
1. F.Alonsas | "Ferrari" | Ispanija | 25 |
2. F.Massa | "Ferrari" | Brazilija | 18 |
3. L.Hamiltonas | "McLaren" | D.Britanija | 15 |
4. S.Vettelis | "RBR-Renault" | Vokietija | 12 |
5. N.Rosbergas | "Mercedes" | Vokietija | 10 |
6. M.Schumacheris | "Mercedes" | Vokietija | 8 |
7. J.Buttonas | "McLaren" | D.Britanija | 6 |
8. M.Webberis | "RBR-Renault" | Australija | 4 |
9. V.Liuzzi | "Force-India" | Italija | 2 |
10. R.Barrichello | "Williams" | Brazilija | 1 |
Naujausi komentarai