Mechaniko patarimai
Kaip įjungti variklį per šaltį?
Skruzdėlės laksto po kūną, dantys kalena – išties jungiame šaltą variklį. Bet ar šis veiksmas bus sėkmingas?
Jeigu norite šaltą rytą sėkmingai įjungti variklį, turite pradėti veikti iš vakaro. Viena rekomenduojama priemonė – prieš ilgą stovėjimą padeginti žvakes. Vairuotojams, turintiems šildomus garažus, to tikriausiai neprireiks. O tiems, kurie savo automobilius laiko šaltame ore, ne pro šalį prieš išjungiant variklį pusę minutės sukimo dažnį padidinti iki 2500-3000 aps./min., po to staigiai jį išjungti. Toks nesudėtingas ritualas padės išvalyti žvakių nuodegas, kurių neišvengiamai susidaro varikliui veikiant mažomis apsukomis – įjungiant šaltą variklį, svarbi elektrodų būklė.
Dabar apie patį įjungimą. Naivu tikėtis, kad variklis pradės veikti sulig pirmaisiais alkūninio veleno apsisukimais, jeigu į cilindrus patenka neaiškus mišinys, o akumuliatorių paskutinį kartą įkrovėte dar socializmo laikais. Todėl manysime, kad visos automobilio sistemos tvarkingos. Pirmiausiai, pasukdami raktelį į padėtį “degimas įjungtas”, keletą sekundžių stabtelėkite – benzino siurbliui tiek laiko pakaks degalų rampoje slėgį padidinti iki darbinio.
Buvusių karbiuratorinių mašinų savininkų įprotis nesustojant spausti akceleratorių tik kenkia: benzinas iškart užlieja žvakes. Tačiau labai naudinga visiškai “nuskandinti” sankabos pedalą, palengvinant starterio darbą. Dabar viskas parengta įjungti – galima raktelį pasukti iki galo. Jeigu po 8-10 sek. variklis neįsijungs, geriau luktelėti pusę minutės. “Šis “time out” leis ne tik “pailsėti” akumuliatoriui ir starteriui, bet ir suteiks galimybę išgaruoti daliai benzino degimo kameroje. Beje, tai negarantuoja, kad variklis įsijungs iš antro ir trečio bandymo. Jeigu taip neatsitiko, teks “prapūsti cilindrus” (sukelti ventiliaciją, kad išgaruotų į vidų patekę, tačiau nesudegę degalai) – tas pačias 8-10 sek. starteriu sukti alkūninį veleną, visiškai nuspaudus akceleratorių (juo nepumpuoti!). Po to bandyti dar kartą. Vėl nepavyko? Pagalvokite apie galimas priežastis. Apie jas, taip pat apie kai kurias gudrybes, galinčias “įtikinti” užsispyrusį variklį, pakalbėsime kitą kartą.
Naujausi komentarai