Kibusis bitumas
Juodas ir lipnus bitumas nedaro tiesioginės neigiamos įtakos automobiliui. Dažniausiai vairuotojus tokie nešvarumai erzina dėl estetinių priežasčių, nes, pavyzdžiui, juodos spalvos bitumo taškeliai labai gerai matomi ant šviesaus kėbulo.
Be to, jis sukuria matinį paviršių, todėl, net ir kruopščiai nuplovus, galutinis rezultatas gali nedžiuginti. Net ir įdėjus daug pastangų bitumas gali nenusivalyti, nes yra labai kibus, todėl jam šalinti naudojami specialūs tirpikliai.
„Bitumas nekenkia automobilio kėbului, bet dėl savo kibumo traukia kitus nešvarumus, tokius, kaip smėlis ar druskos, kurios gadina dažų ir lako sluoksnį“, – sakė automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Norint pašalinti šiuos nešvarumus galima kreiptis į švaros specialistus, bet įmanoma tai padaryti ir patiems. Juolab kad rinkoje yra specialių valiklių, tik svarbu pasirinkti kokybišką produkciją.
Poveikis: ilgai nepašalintos vabzdžių liekanos gali palikti net pigmentinių dėmių, kurias reikės poliruoti. / Organizatorių nuotr.
Ratlankių bėdos
Vis dėlto, norint pasiekti tikrai gerą rezultatą, reikia žinoti ir tam tikrų smulkesnių niuansų.
„Šluosčių ar kempinių, kuriomis buvo valomas bitumas, negalima naudoti pakartotinai, nes į jas susigėrę nešvarumai skalaujant nepasišalina. Su tokiomis šluostėmis automobilį valant pakartotinai, jose susikaupęs bitumas, prie kurio prikibę kiti nešvarumai, pradeda braižyti paviršių ir, deja, pasiekiamas priešingas efektas, nei norisi“, – akcentavo A. Plečkaitis.
Stabdymo metu, dylant stabdžių kaladėlėms, sukeliamos dulkės, kurios pirmiausia nusėda ant ratlankių. Net ir iš pirmo žvilgsnio švariai atrodantys ratlankiai iš tikrųjų gali būti pasidengę nedideliu šių dulkių sluoksniu. Valant reguliariai, didelių jų sankaupų išvengti pavyksta, tačiau, neskiriant pakankamai dėmesio, ilgainiui tai gali tapti sunkiai pašalinamais nešvarumais, kurių be papildomų priemonių atsikratyti nepavyks.
„Stabdžių kaladėlių dulkės yra karštos, todėl labai gerai prikimba prie dažytų paviršių. Jas pašalinti tik mechaniniu būdu įprastomis valymo priemonėmis sudėtinga. Reikia specialių valiklių, kurie apie veikimą identifikuoja spalva, dažniausiai, violetine. Atmirkus nešvarumams, juos gerokai lengviau pašalinti naudojant šepečius, o tada lieka viską gerai nuskalauti“, – apie ratlankių valymo specifiką pasakojo pašnekovas.
Trūkumas: stabdžių kaladėlių dulkės yra karštos, todėl labai gerai prikimba prie dažytų paviršių. / Organizatorių nuotr.
Kenkia ir vabzdžiai
Stabdžių dulkės gali sukelti ir kitą neigiamą efektą. Karštos metalo dalelės prikimba ne tik prie ratlankių, bet ir kėbulo. Netrukus jos pradeda korozuoti, tad galima pastebėti nedidelių rūdžių spalvos taškelių. Tokios apnašos ilgainiui gali tapti nors ir nedideliu, bet bendros automobilio kėbulo korozijos katalizatoriumi, ypač tose kėbulo vietose, kuriose dažų ir lako sluoksnis pažeistas iki metalo.
Vasaros metu praktiškai neįmanoma išvengti ir vabzdžių liekanų ant automobilio, ypač keliaujant užmiestyje. Nors dažniausiai tokie nešvarumai labiausiai erzina dėl estetikos, tačiau ilgainiui gali sukelti tokių padarinių, kurie pareikalaus papildomų piniginių investicijų ir laiko.
„Ilgai nepašalintos vabzdžių liekanos gali pažeisti lako paviršių ir palikti pigmentinių dėmių. Norint jas pašalinti yra tik viena išeitis – poliravimas. Todėl stenkitės kiek įmanoma daugiau tokių nešvarumų panaikinti bent jau naudodami aukšto slėgio vandens srovę. Jei paliksite ilgesniam laikui, tai padaryti bus tik sunkiau, kadangi, esant aukštai oro temperatūrai, vabzdžių liekanos tiesiog prikepa prie paviršiaus. Tačiau net jei taip nutiktų, galima įsigyti specialių valiklių, skirtų jiems šalinti“, – patarė A. Plečkaitis.
Nuvalius šiuos nešvarumus, ne tik išlaikoma automobilio švara ir geras estetinis vaizdas, bet ir palengvinamas pasiruošimas drėgnam ir šaltam vėlyvojo rudens sezonui.
Naujausi komentarai