Pereiti į pagrindinį turinį

Ant motociklo – ir klebonas

2016-12-21 16:00

Per didžiąsias metų šventes keliuose vėl suintensyvės eismas – visiems reikės suspėti prisėsti ne prie vieno Kūčių ar šv. Kalėdų stalo, todėl skubančiųjų keliuose dar labiau padaugės, o sujudimas iš prekybos centrų persikels į gatves ir kelius.

Baikeriai: ant motociklo galima išvysti ne tik straipsnio herojų Egidijų Kazlauską, bet ir jo dėdę – Kęstutį Kazlauską.
Baikeriai: ant motociklo galima išvysti ne tik straipsnio herojų Egidijų Kazlauską, bet ir jo dėdę – Kęstutį Kazlauską. / DMN archyvo nuotr.

Daugėja pagarbos

Jiezno parapijos klebonas Rolandas Bičkauskas, kurį šiltuoju metų laiku galima išvysti ne tik prie automobilio, bet ir prie motociklo vairo, kalbėdamas apie eismą Lietuvoje išskyrė dvi sudedamąsias jo dalis – kelius ir jais važiuojančius vairuotojus.

"Kasmet tenka nemažai pavažinėti ne tik savo parapijos, bet ir kitais Lietuvos keliais, tad matau, kaip keliai kasmet vis gerėja – avaringas sankryžas keičia žiedinės, pakelėse vis dažniau atsiranda tvorų, saugančių vairuotojus ir laukinius gyvūnus nuo susidūrimo. Taigi viskas eina geryn", – "Kauno dienai" pasakojo kunigas.

Jis pripažino pastebintis, kad į gerąją pusę keičiasi ir eismo dalyvių kultūra. Tiesa, lygindamas Vilnių ir Kauną, R. Bičkauskas pastarajam nepagailėjo kritikos.

"Prieš kelias dienas teko vairuoti sostinėje ir pastebėjau, kad per spūstis, kai automobilių srautas labai didelis, vairuotojai daug paslaugesni vienas kitam. Vairuotojai, važiuojantys pagrindiniu keliu, įsileidžia tuos, kurie bando į srautą įsilieti iš šalutinės gatvės. Žinoma, ne kiekvienas vairuotojas praleidžia kolegą, tačiau kas antras ar kas trečias tai tikrai padaro. Tokio elgesio vis dar pasigendu Kaune", – kalbėjo pašnekovas. Anot jo, mūsų mieste vis dar gaji taisyklė, kad didesnio ar galingesnio automobilio vairuotojas jaučiasi kelyje turįs daugiau teisių, tačiau pašnekovas teigė pastebintis, kad ir ši tendencija pamažu nyksta iš kelių.

Svarbus kiekvienas

R. Bičkauskas paragino visus eismo dalyvius kelyje pagalvoti apie kitus ir nesijausti situacijos šeimininkais. "Aš manau, kad kiekvieno mūsų elgesys prie vairo gali lemti, kaip mes šiandien važiuosime. Įsivaizduokite, kad ryte jūs išvažiavote į gatvę, jus kitas vairuotojas praleido, nusišypsojo, dar pamojo, kad galėtumėte drąsiai atlikti reikiamą manverą. Tad ir jūs, priartėjęs prie sankryžos, kur į kelią bandys įvažiuoti kitas vairuotojas, tikriausiai pasielgsite taip pat geranoriškai – juk su jumis taip gražiai pasielgė kitas vairuotojas. Tikėtina, visiškai kitaip jūs pasielgsite, jeigu pirmas sutiktas vairuotojas pasielgs nedraugiškai ir jūsų nepraleis. Tuomet jūsų pyktis prasiverš nevaldomai – pyksite ne tik ant jo, bet ir ant kitų  prie vairo. Taigi geras elgesys kelyje gimdo gerą, o blogas – blogą", – įsitikinęs Jiezno parapijos klebonas. Jo manymu, patekus į tokią aplinką, kur vienas vairuotojas kitam jaučia pagarbą, konfliktinių situacijų beveik nebekyla.

R. Bičkauskas prisiminė ir neseną kelionę į Norvegiją, kurioje eismo situacija yra viena geriausių ES. "Atvažiavę į Norvegiją keistai žvelgėme į visus vairuotojus, nes eismas šioje šalyje itin lėtas, tačiau pavažinėję kelias dienas prie to pripratome, o grįžę į Lietuvą, savęs klausėme: kur čia visi taip lekia?"– prisiminimais dalijosi kunigas. Pasak jo, tai tik dar labiau iliustruoja faktą, kad aplinka, su kuria susiduri vairuodamas, yra itin svarbi.

Grįžę į Lietuvą, savęs klausėme: kur čia visi taip lekia?

Pasigenda šypsenų

Šešuolių ir Šešuolėlių parapijos klebonas kunigas Egidijus Kazlauskas, kuris siekia draugėn suburti visus baikerius krikščionis, "Kauno dienai" džiaugėsi, kad atsakingų vairuotojų mūsų šalyje daugėja, tačiau klebonas pasigedo jų šypsenų. "Sėdant į automobilį svarbu kartu vežtis gerą nuotaiką ir nebijoti bendrauti. Jeigu yra galimybė, sustoti ir pavežti pakeleivį. Man giliai į atmintį įsirėžė vieno parpapijiečio, kuris į sekmadienio Mišias visuomet atveža kelias senoles, žodžiai – "vežu tol, kol yra ką vežti, nes netrukus viso to nebus", – pasakojo E. Kazlauskas.

Jis taip pat paragino visus vairuotojus neskubėti, nes kelias nėra lenktynių trasa. "Aš visuomet sakiau ir sakysiu, kad kuo geresnis lenktynininkas, tuo mažiau jis lenktyniauja gatvėje, o kuo prastesnis, tuo dažniau savo sugebėjimus bando demonstruoti keliuose", – priminė kunigas.

Neskubėti ragino ir Jiezno parapijos kelbonas R. Bičkauskas. Pasak jo, gyvename itin įtemptą gyvenimą, kai galvoje sukasi įvairiausios mintys apie tai, kas padaryta ir ką dar reikia padaryti. Gaila, bet neretai dėl to pamirštame, kad atsisėdę į automobilį turėtume susikaupti važiuoti, o ne galvoje dėlioti vakaro planus ar kurti verslo strategijas.

Šalin rūpesčius

R. Bičkauskas visus paragino stabtelėti, vos įsėdus į automobilį, iškart neskubėti užvesti variklio. "Skirkite kelias minutes tam, kad susikauptumėte vairuoti, kad bent dalį minčių paliktumėte už automobilio durų ir prie vairo sėstumėte kuo šviesesne galva", – tikino klebonas.

Pasak jo, neblogai, kai žmogus prie vairo sėda kupinas gerų emocijų. Įsivaizduokime, kad vairuotojas, prieš sėsdamas į automobilį, susikivirčijo su žmona, kažkas nepasisekė darbe ar kankina blogos mintys ir bando važiuoti. "Suprantama, jis bus piktas, viską darys daug agresyviau, tokį žmogų erzins kitų vairuotojų klaidos. Tuomet jis savo pykčiu užkrės ir kitus, tad visuomet prieš sėdant prie vairo, reikia bandyti atitrūkti nuo kasdienybės rutinos ir galvoti apie kelią", – kalbėjo pašnekovas.

Visus aplinkinius vairuotojus R. Bičkauskas paragino būti pakantesnius tiems vairutojams, kurie kelyje elgiasi agresyviau ar pikčiau. "Blogiausia, ką galima padaryti, tai pulti aiškintis santykius kelyje ar bandyti pamokyti. Esant tokiai situacijai patarčiau pabandyti suprasti prasižengusį vairutoją. Juk mes nežinome tokio jo elgesio priežasčių – gal jis išties kažkur labai skuba, gal žmogus sužinojo kažkokią nemalonią žinią... Pasakyti, kas vyksta kito žmogaus galvoje ar širdyje per atstumą tikrai neįmanoma, tad bent reikia pabandyti jį suprasti arba bent jau nepradėti per anksti teisti", – įsitikinęs kunigas.

Automobilyje – tikrasis aš

R. Bičkauskas svarstė, kad automobilis jo vairuotojui neretai tampa vieta, kurioje jis gali būti toks, koks yra. "Dabar kai kurie žmonės visuomenėje nėra savimi. Jie dėvi savotiškas kaukes, tokias, kokias  nori matyti kiti, tad atsisėdęs į automobilį žmogus tampa savimi. Juk pamąstykime: neretai kompleksuoti žmonės perka itin didelius ir galingus automobilius, nors to jiems visiškai nereikia. Jeigu žmogus nesugeba dominuoti gyvenime, profesinėje veikloje, tai jis bando padaryti kelyje", – mintis dėstė pašnekovas. Čia savotišku sargu tampa policijos pareigūnai, kurie priverčia žmogų nusiraminti, važiuoti leistinu greičiu, laikantis KET reikalavimų, prisisegti saugos diržą, įsijungti šviesas ar į šalį padėti telefoną.

"Manau, kad matydami, kaip žmogus elgiasi prie vairo, galime pasakyti, kas dedasi ir jo dvasioje. Jeigu žmogaus viduje daugiau darnos ir harmonijos, tai ir kelyje jis nebus išsišokėlis ar nekels pavojaus kitiems eismo dalyviams", – mintis dėstė R. Bičkauskas.

Atsisveikindamas su "Kauno dienos" skaitytojais klebonas palinkėjo jaukių ateinančių švenčių, kad šv. Kalėdos paskatintų mus visus būti mandagesnius ne tik dalijantis kalėdaičiu prie Kūčių stalo, bet ir kelyje.

Statistika nedžiugina

Per šių metų vienuolika mėnesių, pirminiais duomenimis, užfiksuoti 337 tūkst. 503 Kelių eismo taisyklių pažeidimai. Daugiausia nustatyta leistino važiavimo greičio viršijimo atvejų – 122 tūkst. 843. Nerimą kelia neblaivių asmenų skaičius: šalies keliuose policijos pareigūnai išaiškino 18 tūkst. 786 neblaivius vairuotojus, tarp jų – 8 tūkst. 587 neblaivūs dviračių vairuotojai ir 176 vadeliotojai. Sulaikyti 3 tūkst. 237 asmenys, kurie transporto priemones vairavo būdami neblaivūs ir neturėdami teisės vairuoti.

Už pavojingą ir chuliganišką vairavimą administracinėn atsakomybėn patraukti 606 vairuotojai, 29 iš jų buvo neblaivūs. Išaiškinti 12 tūkst. 687 pėsčiųjų padaryti Kelių eismo taisyklių pažeidimai, iš jų – 1 tūkst. 763 atvejai – važiuojamosios kelio dalies perėjimas arba ėjimas ja ten, kur draudžiama, 1 tūkst. 700 atvejų – pėstiesiems nustatytų elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reikalavimų nesilaikymas.

Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad tiek vairuotojai, tiek ir keleiviai vis dar, sėdę į automobilį, pamiršta užsisegti saugos diržą: užfiksuoti 19 tūkst. 145 tokie užmaršumo atvejai. "Už neatidėliotinų reikalų tvarkymą", t. y. naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant, nubausti 16 tūkst. 807 vairuotojai. Lietuvos kelių policijos tarnyba prašo visų būti atsakingais eismo dalyviais, paisyti nustatytos tvarkos kelyje, gerbti ir saugoti vienas kitą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų