Pereiti į pagrindinį turinį

Keturratis vietoj sniegaeigio

2009-01-28 09:00
Keturratis vietoj sniegaeigio
Keturratis vietoj sniegaeigio / "Arctic cat" nuotr. Galimybės: modernūs keturračiai daug kur yra sunkiai pakeičiama darbo priemonė.

Jei mūsų krašte būtų surengti trumpiausiai eksploatuojamos transporto priemonės rinkimai, juose neabejotinai triumfuotų sniego motociklai. Kaip tik todėl, nepaisant rekordiškai ilgo beveik keturių savaičių šiųmečio laikotarpio, kai laukus slėpė gana storas sniego sluoksnis, susidomėjimas sniegaeigiais buvo simboliškas. Antra priežastis – sniego motociklams vis sodresnį konkurencijos šešėlį meta tradiciniai keturračiai (ATV).

Atšilimo įkaitai

"Sniego motociklams tinkamas sezonas Lietuvoje iš tiesų toks trumpas, kad netgi didžiausi šių transporto priemonių entuziastai, sekantys visas šios srities naujienas, nespėja surengti sniegaeigių varžybų. Bene vienintelė išeitis turintiems tokią techniką – važiuoti į šiaurines Skandinavijos šalis ir lig soties ten pasivažinėti. Tik tai padaryti galima ir neturint nuosavo sniego motociklo. Šios priežastys ir už lango tūnanti ekonominė krizė lemia, kad visų šioje srityje dirbančių įmonių per metus parduodamus sniegaeigius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų", – sakė bendrovės "Bivakas" direktorius Audrius Ščeponavičius.

Specialistai atkreipia dėmesį ir į tai, kad tradicinėse sniego motociklų rinkose, kuriose žiemą išsiversti be šios technikos iš tiesų sunku, kiekvienais metais nuomos bendrovės sniegaeigių parką atnaujina. Senieji modeliai visuomet tampa geidžiama preke ten, kur jų teikiamais malonumais galima džiaugtis palyginti trumpai.

Konkurencijos ypatumai

"Bivako" vadovo teigimu, dar viena priežastis lemianti itin menką sniegaeigių paklausą Lietuvoje, – sparčiai tobulėjantys tradiciniai keturračiai.

"Sniego motociklas nepakeičiamas tada, kai pusnys užkloja žemę bent pusmetrio storio patalais. Tada važiavimas sniegaeigiu primena plaukimą vandens motociklu, jį galima valdyti kūnu keičiant svorio centrą ir patirti tikrai nekasdieniškų potyrių. Pavyzdžiui, galingiausi modeliai leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per maždaug 3,5 sekundės, o ant užšalusio ežero įsibėgėti iki 200 km/val. Deja, kai sniego sluoksnis vos 5 cm, kur kas racionaliau rinktis keturratį", – tikino A.Ščeponavičius.

Juo labiau kad jų panaudojimo galimybės gerokai platesnės. Keturračiai gali būti ne tik aktyvaus laisvalaikio priemonė, jais galima valyti kelius, gabenti krovinius, važiuoti į medžioklę ir t. t.

Dyzelinė naujiena

Pašnekovas patikino, kad keturračių gerbėjų būrys artimiausiu metu turėtų dar labiau išaugti dėl neseniai įvykusių permainų šioje rinkoje.

"Mūsų bendrovė prieš porą savaičių tapo oficialiu įgaliotuoju vieno iš didžiausiųjų keturračių bei sniego motociklų gamintojų "Arctic Cat" atstove Lietuvoje. Šios JAV bendrovės gaminama technika garsėja originaliais techniniais sprendimais ir ypač didele specializuotų priedų, papildomos įrangos pasiūla. "Arctic Cat" keturračiai lengvai pritaikomi specifiniams darbams atlikti, todėl jie ypač dažnai naudojami įvairių šalių kariuomenių bei pasienio apsaugos tarnybų, miškininkų, taip pat žemės ūkyje. Gamintojas siūlo beveik visus svarbiausius žemės ūkio padargus, pradedant kultivatoriais ir baigiant žoliapjovėmis, kokius naudoja ūkininkai. Ši technika naudojama ten, kur dėl dydžio ar svorio traktoriai važiuoti negali. Svarbu ir tai, kad "Arctic Cat" produktai bus visiškai pritaikyti registruoti ir eksploatuoti Lietuvoje – jais galima važiuoti bendrojo naudojimo keliais turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą", – pasakojo A.Ščeponavičius.

Pašnekovas patikino, kad ši bendrovė bene vienintelė pasaulyje gamina modelį su dyzeliniu varikliu – "Arctic Cat 700 TRV Diesel". Nepriklausoma priekinė ir galinė pakaba užtikrina keturračio pravažumą, o galimybė ant bagažinės montuoti ypač sunkius krovinius, gervė ir automobilinis priekabos kablys padaro "700 TRV Diesel" tobulu pagalbininku net sunkiausioje tarnyboje. Dar vienas šio modelio koziris – mažos degalų sąnaudos. 686 kub. cm darbinio tūrio variklis, varomas dyzelinu arba biodyzelinu, yra net 30–50 proc. ekonomiškesnis už benzininį analogą, o techninės priežiūros intervalai retesni maždaug perpus.

Keturračiai keičia profesiją

"Skirtingai nei kiti žinomi gamintojai – "Goes", BRP, "Mercury" ar pan., – "Arctic Cat" orientuojasi į klientus, kurie keturračius perka ne sportui ar pramogai, o darbui. Dėl šios priežasties "Arctic Cat" dominuoja beveik visų Europos šalių specialiųjų tarnybų, pradedant pasieniečiais ir baigiant ugniagesiais, kurios tik naudoja tokio tipo transporto priemones, parkuose. Nors tik pradedame darbą su "Arctic Cat", iš Lietuvos priešgaisrinės apsaugos tarnybos atsakingų pareigūnų jau sulaukėme klausimų apie šio prekės ženklo techniką. Pasirodo, bendraudami su kolegomis kitose Europos šalyse jie matė, kokias problemas ugniagesiams padeda spręsti keturračiai. Tarkim, reikia gesinti degantį durpyną, kur automobiliai negali patekti dėl didelio svorio, ar nutempti vandens tiekimo žarnas į sunkiai išvažiuojamas vietas. Per Pekino olimpines žaidynes vietos ugniagesiai daugelyje vietų patruliavo būtent su "Arctic Cat" keturračiais", – dėstė A.Ščeponavičius.


"Shutterstock" nuotr. Egzotika: pastaraisiais metais pasivažinėti sniego motociklais Lietuvoje  buvo beveik neįmanoma.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų