Nuo 1768 m., kai Jamesas Wattas išrado garo mašiną, visų inžinierių galvose kirbėjo viena mintis – kaip transporto priemone pasiekti maksimalų greitį.
Po aštuonerių metų prancūzui Nicolui Josephui Cugnot iš tuo pačiu garu varomo triračio vežimėlio pavyko išspausti 4 km/val. greitį. Daugiau nei amžių gyvuojanti automobilių pramonė pasikeitė kardinaliai, tačiau ir šiomis dienomis apstu eksponatų, kurie pretenduoja užsiklijuoti lėčiausio planetos automobilio etiketę.
„Peugeot“ eksperimentai
Prancūzų iš Sošo miesto – „Peugeot“ – eksperimentai kuriant automobilius visuomet traukdavo žiniasklaidos dėmesį. Kai jie pristatė savo modelį 205 GTI, automobilizmo visuomenė suniurnėjo pirmą kartą. Daugelis stebėjosi, kaip genialieji prancūzai turi teisę pasiūlyti tokį negražų automobilį. Vis dėlto, vertinant grožį, pirmoji vieta turbūt atitektų 305 modeliui, o antrąją poziciją šiame negarbingame sąraše specialistai skyrė 106-ajam.
1991–1996 m. gamintas automobilis kelią į pirkėjų širdis skynėsi ypač sunkiai. 1,4 l variklis – labai ekonomiškas ir sveikintinas dalykas, tačiau kai įsibėgėti iki 100 km/val. jums prireiks net 21 sek., mintys apie degalų suvartojimą greitai pasimirš.
Prancūzijoje juokaujama, kad sustojusį prie šviesoforo „Peugeot 106“ vairuotoją sugebėtų aplenkti netgi slidininkas. Šis automobilis išvysto 145 km/val. maksimalų greitį, o tai iš pirmo žvilgsnio nėra taip blogai. Tad gal visai neverta bijoti senatvės?
Ispaniška sraigė
„Seat“ tikslas XXI a. antrąjį dešimtmetį – įtikinti savo nuolatinius ir potencialius klientus, kad ispaniška aistra pulsuoja kiekviename šios markės automobilyje. Katalonai turi rimtų argumentų – pavyzdžiui, „Leon“ ar „Ibiza“ skamba tikrai viliojamai.
Vis dėlto prieš pat amžių sandūrą situacija buvo visiškai priešinga. „Seat“ kūriniai priminė ne aistringą flamenko ar koridos proveržį, o graudžiai trypiamą sarabandą (ispanų liaudies šokis – red.past.) karštą siestos popietę. Ryškiausias to pavyzdys – trijų durų „Ibiza“ hečbekas su pirmos kartos 1 litro keturių cilindrų varikliu.
Kalbėti apie šio automobilio dinamiką – bergždžias reikalas. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 22,3 sek. Kritikai, pašiepdami šiuos skaičius, „Ibizą“ lygindavo su įsibėgėjančiu betonvežiu. Maksimalus greitis taip pat sužadindavo vaizduotę – apie 140 km/val. Tokiomis sąlygomis autostradoje turbūt nesinorėtų aplenkti nė vieno vilkiko.
Nerangi panda
Į sportininko nominaciją nepretenduoja ir „Fiat Panda“. Net dabartinės kartos pandos greičio mėgėjų širdžių užkariauti neturi praktiškai jokių galimybių – 60 mylių šie automobiliai pasiekia per liūdnas 11,2 sek. Anksčiau būdavo dar gražiau. 1981 m. pristatytam modeliui geriausiai tiko tuo laiku populiarios jogurto reklamos šūkis: „Ir tegu visas pasaulis laukia!“
0,8 litro 34 arklio galių variklį turintis mažylis 100 km/val. pasiekia per 23,2 sek., tačiau, tiek įsibėgėjus, netrukus tektų sustoti – maksimalus automobilio greitis yra vos 125 km/val. Italai turi tam pasiteisinimą – jie sako, kad net Apeninų greitkeliuose didesniu greičiu važiuojantiesiems gresia baudos kvitas.
Šie pietiečių teiginiai turi pagrindo. Vairuodamas „Fiat Pandą“ jūs galite pamiršti apie kelių policiją, kuri vargu ar jus stabdys už greičio viršijimą. Be to, patys pareigūnai mėgsta pasakoti istoriją, kaip ilgai gaudė vieną Italijos mafijos lyderių, kuris važinėjo nepretenzinguoju „Fiat“ mažyliu.
Kiti „Fiat“ grynuoliai
Per 114 metų trunkančią istoriją „Fiat“ yra pristatę ir daugiau panašių modelių. „Pandos“ pirmtaku galima būtų laikyti 1968 m. išleistą „850 Idromatic“. 100 km/val. greitį jis pasiekdavo per 25,5 sek., o maksimalus greitis nurodytas charakteristikose – 135 km/val.
Iš 0,9 litrų variklio net genialieji Turino inžinieriai išspausti daugiau vargu ar galėjo. Automobilis turėjo 48 AG, o tai yra vos 14 „arkliukų“ mažiau, nei anksčiau minėta panda. Įdomu, kad po kelerių metų buvo pristatyta ir sportinė šio automobilio versija – „Spider“. Jis pasiekdavo jau 145 km/val. greitį.
Vienintelis dalykas, kuris gali patikti žvelgiant į dar vieną „Fiat“ šedevrą „Cinquecento“ – automobilio pavadinimas. Šis keistas raidžių derinys itališkai reiškia „penketą“. Šios markės automobilius „Fiat“ gamino 1992–1998 m.
Pirmuosius 100 km/val. įsibėgėja per 29,5 sek. Ką galimą nuveikti per pusę minutės? Billas Gatesas per šį laiką uždirba 3,3 tūkst. JAV dolerių, o kvalifikuotas specialistas sugebėtų po sėklelę išglaudyti granato vaisių. Prisipažinkite sau – jei jau sėdite prie „Cinquecento“ vairo, tuščiai eikvojate savo laiką. Maksimalus šios automobilio greitis taip pat atitinkamas – 126 km/val.
Pigiausias pasaulyje
Indija – kontrastų šalis. Joje žmonės gyvena arba labai turtingai, arba vos suduria galą su galu. Automobilių pramonėje ši atskirtis taip pat milžiniška: čia gaminami ir visiškai kvailai atrodantys „Profusion Typhoon“, ir visiškai absurdiški „Tata Nano“.
Nepaisant to, kad „Nano“ – gan modernus modelis (jį gaminti pradėta 2008 m. – red. past.), jo elgesys panašus į transo būseną. Norint pasiekti 100 km/val. greitį, paspaudus greičio pedalą teks kankintis 27,4 sek.
Tai dar ne viskas. Vairuojant šį keturratį peržengti 100 km/val. ribos jums taip ir neteks. Maksimalaus greičio ribotuvas nustatytas ties 105 km/val. riba.
Vis dėlto yra ir kita medalio pusė. Liaudies automobiliu pramintas „Nano“ jau kuris laikas bando keisti „Tata“ pozicijas pasaulinėje arenoje, nes sparčiai augančiose Indijos, Kinijos ir Rusijos rinkose yra akivaizdus itin pigių automobilių poreikis. Šis ypač kuklus modelis buvo kuriamas kruopščiai ištyrus vietos rinką, kur milijonai žmonių savo šeimas ir bagažą kasdien vežasi ant motociklų ar motorolerių.
„Nano“ yra įvardijamas kaip pats pigiausias pasaulio automobilis. Pagrindinis jo modelis kainuoja nuo 100 tūkst. rupijų (5 487 litų) ir nors anksčiau kritikai teigė, kad, brangstant žaliavoms ir degalams, tokia kaina neįmanoma, dabar daugelis gamintojų ieško galimybių kuo greičiau pateikti savo atsaką. „Volkswagen“ grupė, „Toyota Motor“, „Honda Motor“ ir „Fiat Auto“ pripažino taip pat planuojantys gaminti pigius automobilius.
Pigiausias pasaulyje
„Tata Nano“ yra varomas 2 cilindrų 623 kub. cm darbinio tūrio benzininio variklio, kurio galia – vos 33 arklio galios. Automobilyje montuojama keturių pavarų greičių dėžė, o jo maksimalus greitis – 105 km/val. 3,1 m ilgis, 1,5 m plotis ir 1,6 m aukštis – tokie „Tata Nano“ matmenys. Automobilio padangos montuojamos vos ant 12 colių skersmens ratlankių. Pigiausiame „Tata Nano“ variante nėra net elementariausių saugumo sistemų. Automobilio pirkėjai jame neras nei oro pagalvių, nei ABS sistemos.
Naujausi komentarai