Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvoje – automobilių kroso atgimimas

2012-06-16 17:21
Lietuvoje –   automobilių kroso atgimimas
Lietuvoje – automobilių kroso atgimimas / Vytauto Petriko nuotr.

Daugiau nei dvigubai išaugęs lenktynininkų skaičius, besikeičiantis mašinų parkas ir vis didėjantis žiūrovų susidomėjimas – automobilių krosą Lietuvoje krizė, regis, aplenkė.

Čempionatas džiugina

Startavęs šių metų Lietuvos automobilių kroso čempionatas – dar vienas įrodymas, kad prieš dešimtmetį lenktynininkų itin mėgta automobilių sporto šaka ryžtingai siekia susigrąžinti turėtą populiarumą.

„Pernai Lietuvos automobilių kroso čempionate dalyvavo vos 12 sportininkų ir visi varžėsi tame pačiame divizione. Pirmajame šių metų čempionato etape prie starto linijos susirinko jau 32 lenktynininkai, o ir varžybos vyko penkiuose divizionuose“, – pasakojo Aloyzas Jurdonas, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovas.

Anot jo, krizės automobilių krose ir nebuvo: „Svarbu sudaryti sportininkams sąlygas dalyvauti varžybose, skatinti tobulėti, lenktyniauti užsienyje. Tokių tikslų vedami ir įsteigėme fondą lenktynininkų entuziazmui palaikyti.“

Aiški reitingo sistema

Regionų taurės varžybos, iš keturių etapų susidedantis Lietuvos automobilių kroso čempionatas – automobilių kroso varžybų struktūra aiški ir nesudėtinga.

„Įvedus aiškią sportininkų reitingavimo sistemą, visiems tapo paprasčiau: tam, kad patektum į čempionatą, turi įveikti ir C lygą (regionines kroso varžybas), ir B lygą (kroso pirmenybes). Tad kiekvienas sportininkas turi mažiausiai kelerius metus, kad nuspręstų, ar yra pasirengęs stoti į kovą dėl čempiono vardo. Lenktyniauti čempionate atėjęs iš gatvės negali – tam reikia ir daugiau patyrimo, ir didesnių finansinių investicijų“, – pasakojo A.Jurdonas.

C lygos varžyboms užtenka standartinio automobilio, čia nebūtina homologuota lenktyninė apranga, o ir licencija vienoms varžyboms tekainuoja 10 litų. Reikalavimai B lygos ir čempionato varžybose dalyvaujantiems sportininkams – didesni.

Kaip pastebi LASF atstovas, net ir žemesnio lygio varžybose lenktyniaujančių sportininkų automobiliai labai tobulėja ir dalis jų yra tinkami varžytis čempionate.

Sugrįžo ir bagiai

„Varžytis čempionate – prestižas, o šiek tiek supaprastinus reikalavimus techniniam automobilių parengimui, dalyvauti aukščiausio lygio varžybose tapo pigiau“, – pagrindinę pokyčių priežastį įvardijo kroso komiteto pirmininkas A.Jurdonas.

Pakeitus reglamentą, į čempionato varžybas sugrįžo ir žiūrovų ypač mėgstami bagiai. Savadarbiai galiniais ratais varomi automobiliai kroso trasoje atrodo įspūdingai, tačiau yra labai lengvai pažeidžiami.

Anot A.Jurdono, bagiais lenktyniauja tik tikri fanatikai, ir nors automobilių kroso trasoje automobiliai ir nėra tokie išdailinti kaip kitose lenktynėse, tačiau žiūrovų azartą kursto didelė dinamika ir automobilių „kontaktai“.

Gabūs lenktynininkai

Tarp šio sezono Lietuvos automobilių kroso čempionato dalyvių galima išskirti praėjusių metų 1A diviziono bronzos laimėtoją Lauryną Diržininką.

„Lada 2108“ automobiliu lenktyniaujantis sportininkas akivaizdžiai patobulėjo ir yra vienas iš čempionato favoritų. Vyrams nusileisti neketina ir Gabrielė Aleksynaitė. Nors vienintelei automobilių krose lenktyniaujančiai merginai pirmajame čempionato etape ir nepasisekė. „Gabrielė jau pernai lipo lyderiams ant kulnų, finišuodavo arti prizinininkų. Jei nepritrūks jėgų atlaikyti šį sezoną, jau kitąmet turėtume ją išvysti ant nugalėtojų pakylos“, – įsitikinęs A.Jurdonas.

Dar viena naujovė – komandinių rezultatų skaičiavimas: nuo šiol automobilių kroso čempionato ir pirmenybių dalyvių rezultatai komandinėjė įskaitoje skaičiuojami bendrai.

Tai skatina komandas pritraukti daugiau sportininkų. Ukmergėjė birželio pirmąjį savaitgalį vykusiose automobilių kroso čempionato varžybose geriausiai pasirodė ASK „Skorpionas“, antroje vietoje – Ukmergės AMSK, trečia – „Telšių komanda“.

Kitas Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas vyks liepos 1 d. Tauragėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų