- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš Europos kelių pernai pradingo šimtai tūkstančių automobilių. Lietuvoje statistika taip pat nedžiugina.
Policijos pareigūnai skaičiuoja, kad automobilių vagysčių skaičiai auga jau trejus metus iš eilės. Kasmet iš kelių prapuola po daugiau nei 130 automobilių. Plačiau apie tai LNK papasakojo Matas Buzelis, „CarVertical“ atstovas.
– Skelbiama, kad Lietuvoje kasmet yra pavagiama po 100 automobilių. Kokie skaičiai yra Europoje?
– Net nežinau, nuo ko pradėti, nes mes patys fiksuojame kiek vogtų automobilių randame savo platformoje. Kasmet jų po kelis šimtus, tačiau Europos mastu automobilių pavagiama po kelis šimtus tūkstančių. Tokie yra vagysčių mastai. Didesnėse Vakarų Europos rinkose automobilių vagystės yra tiesiog kasdienybė.
– Kokie automobiliai yra ilgapirščių taikiklyje?
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dažniausiai, bent jau remiantis mūsų duomenimis, vagiami yra „Premium“ segmento automobiliai, t. y. prabangesni, tokie kaip BMW, „Mercedes-Benz“, „Audi“, tai – vyraujančios markės. Nesąžiningi pardavėjai parsiveža iš JAV ar kitur stipriai daužtus automobilius ir tam, kad sumažintų jų remonto kaštus, panaudoja didžiąją dalį vogto automobilio dalių, sudeda detales, saloną, ir labai sunku nustatyti, kad toks automobilis turi vogto automobilio pėdsakų.
– Kokio amžiaus automobiliai yra vagiami? Ar tai yra tik iš salono nupirkti, ar jau gatvėse maždaug 5–10 metų važinėję automobiliai?
– Pagal tai, ką mes aptinkame, galime daryti prielaidą, kad labiausiai ilgapirščius domina naujesni automobiliai – nuo vienų iki kokių aštuonerių metų senumo. Senesni automobiliai jau nelabai kam įdomūs ir dažniausiai turbūt yra vagiami tik norint padaryti nusikaltimą ir sumėtyti pėdas.
– O „Toyota“ vairuotojai gali būti ramūs, kad į jų automobilį niekas nepasikėsins?
– Aš manau, kad čia gali būti truputį kita situacija. Jei kalbėti daugiau apie hibridinius automobilius, dažnu atveju „Toyota“ patenka į tą taikiklį, tikriausiai reikėtų sunerimti dėl tokio elementaraus dalyko kaip katalizatorius. Ilgapirščiai labai gerai žino, kaip greitai ir efektyviai išpjauti šį brangų komponentą, kuris gali kainuoti ir iki 1 tūkst. eurų.
Visos kitos detalės, pradedant variklio transmisija, pakabos detalėmis, stabdžiais, ratlankiais, kėbulo ar net salono detalėmis, gali būti labai nesunkiai panaudojamos, jei neturi užkoduoto kėbulo numerio arba nėra kokiu nors kitu būdu pažymėtos. Nes detales galima žymėti, žymima tam tikra technologija, kad plika akimi tai būtų neaptinkama, tačiau, panaudojus specialią įrangą, galima nustatyti, kad automobilyje yra panaudotos detalės, kurios kažkada buvo pažymėtos. Tai vienas iš būdų apsisaugoti nuo vagysčių.
– Kaip dar vairuotojai gali apsisaugoti?
– Automobilius su tokiomis technologijomis kaip, pavyzdžiui, nuotolinis užvedimas, sąlyginai yra labai nesunku pavogti. Vagys naudoja jau seniai pasiteisinusius metodus, žino, kaip tuos automobilius atrakinti per atstumą, bandant nuspėti, kurioje namų vietoje gali būti raktas, su specialiomis antenomis galima pagauti signalą ir tiesiog atrakinti ir užvesti.
– Visi žinome, kad naujuose automobiliuose, kuriuos perkame iš automobilių salonų, yra naujausia saugumo įranga. Tačiau ar dar galime imtis kokių nors saugumo priemonių?
– Tikrai taip. Yra įvairiausių paslaugų. Yra ir palydovinės sekimo sistemos, jos brangesnės, mokama ne tik už sistemos montavimą, bet ir mėnesinis aptarnavimo mokestis, nes automobilis yra sekamas 24 valandas per parą. Galima rinktis ir seną, niekam neįdomų automobilį, ir jo niekas nevogs. Yra visokių patarimų, bet nėra 100 proc. veikiančios apsaugos, nes sistemoms tobulėjant, tobulėja ir vagys.
Jie vis tiek suranda, kaip tai padaryti. Toks pavyzdys yra su „Tesla“ – kai kurie žmonės spėlioja, kad jų neįmanoma pavogti, tačiau taip nėra, vis tiek vagys sugalvoja būdų, kaip tuos automobilius, pavyzdžiui, kur nors įvaryti, kur jų nebeseks, ir ten juos labai greitai išardo ir deaktyvuoja visas sistemas. Gudrūs žmonės suranda, kaip apeiti visas sistemas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...