Pereiti į pagrindinį turinį

„Lietuvos metų automobilis 2019“ konkurso nugalėtoju tapo „Peugeot 508“

2018-11-29 23:58
DMN inf.

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui. "Lietuvos metų automobiliu 2019" tapo "Peugeot 508" – modernus ketverių durų kupė, sulaukęs daugybės komisijos simpatijų už išmaniąsias technologijas, puikias važiavimo savybes ir dizainą.

Nugalėjo dviejose nominacijose

Pastaraisiais metais naujų automobilių rinkoje dominuoja miesto visureigiai, šiai klasei priskiriami modeliai buvo pripažinti geriausiais trijuose iš keturių pastaruoju lietuviškų konkursų. Toks automobilis – ketverių durų kupė – geriausias tapo pirmą kartą. Iš viso "Peugeot 508" surinko 49 balus. Antroje vietoje liko "Kia Ceed" (43 balai), trečioje – "Ford Focus" (42). Ketvirtas – pirmą kartą į septintuką išrinktas elektromobilis "Hyundai Kona EV" (36), penktas – "Mercedes-Benz A-Class" (33), šeštas – "Volkswagen Touareg" (27), septintas – BMW X2 (20).

Iš viso "Lietuvos metų automobilio 2019" rinkimuose dalyvavo 33 modeliai, daugiau nei pusė jų – 17 – didesnio pravažumo (SUV). Panaši proporcija atsispindi ir finalininkų septintuke – čia SUV klasei priskiriami trys automobiliai. Tiesa, tarp trijų geriausių nė vienas jų nepateko. "Peugeot 508" tapo ne tik "Lietuvos metų automobiliu 2019" – jis nugalėjo ir nominacijoje "Už dizainą". Čia prancūzų sprendimai buvo pripažinti geresniais už britų "Jaguar I-Pace" ir vokiečių "Mercedes-Benz A-Class".

Prekyboje nuo vasario

Pirmuosius "Peugeot 508" eskizus buvo galima išvysti dar prieš ketverius metus ir nuostabu tai, kad vizija nebuvo šviesmečiais nutolusi nuo to, kas išvydo dienos šviesą kaip serijinis automobilis.

"Peugeot 508" plačiajai rinkai bus pradėtas gaminti tik kitų metų vasarį, tačiau susidomėjimas šiuo automobiliu itin didelis. Išskirtinę "Peugeot 508" išvaizdą įkvėpė kupė tipo automobiliai. Tai rodo elegantiškas ir drauge sportiškas automobilio dizainas. Vis dėlto dėl mašinos kėbulo tipo iki šiol nesutaria net pats gamintojas: lieka neaišku, koks tipas būtų tinkamiausias, norint apibūdinti keturių durelių automobilį, kurio bagažinės dangtis, kaip ir kupė, pasikelia kartu su galiniu automobilio stiklu. Vis dėlto, anot šio prekės ženklo atstovų, tinkamiausias šio modelio apibūdinimas būtų keturduris kupė.

Dėl sumontuotos elektra valdomos važiuoklės atrodo, kad važiuojama daug aukštesnės klasės automobiliu.

Automobilio salone pasitinka iš kitų "Peugeot" modelių "3008" ir "5008" pažįstamas salono dizainas ir atnaujintas "i-cocpit". Salono medžiagos palieka išskirtinės prabangos įspūdį, o centre įkomponuotas liesti jautrus ekranas, kurį galima valdyti tiek pirštais, tiek reikiamas funkcijas pasirenkant vadinamąja fortepijono klaviatūra. Gale sėdintiems aukštaūgiams keleiviams dėl žemėjančio stogo gali stigti patogumo. Tiesa, sumontuota 487 l bagažinė, kuri net 14 l didesnė nei anksčiau buvusio modelio.

Važiavimo komfortą šiame automobilyje verta papildomai aptarti. Dėl sumontuotos elektra valdomos važiuoklės atrodo, kad važiuojama daug aukštesnės klasės automobiliu, o posūkiuose automobilis išlieka standus ir net nuteikia azartiškai, tad keturdurės kupė vardas šiam automobiliui išties dera. Pigiausia "Peugeot" versija kainuoja nuo 25 900 eurų. Net ir pigiausios komplektacijos modelis komplektuojamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Tai reiškia, kad naujasis "Peugeot" yra kur kas ekonomiškesnis nei prieš septynerius metus pasirodęs pirmosios kartos modelis. Variklių gamoje – 5 variantai: 3 dyzeliniai ir 2 benzininiai. 2019-aisiais prancūzai planuoja pristatyti dar vieną šio modelio versiją.

Antroji "Peugeot" pergalė

Tai jau 22-ieji "Lietuvos metų automobilio" rinkimai, o prancūzų gamintojas triumfuoja antrą kartą: "Peugeot 307" tapo "Lietuvos metų automobiliu 2002". Nedaug iki pergalės trūko dar tris kartus: "308" hečbekas (2008 ir 2014 m. rinkimuose) bei "3008" miesto visureigis (2017 m.) liko trečioje vietoje.

Antroje ir trečioje vietoje likusių "Kia Ceed" ir "Ford Focus" ankstesnių kartų modeliai jau yra tapę "Lietuvos metų automobiliu". "Kia" hečbekas – 2008-ųjų rinkimuose, "Ford" – 1999-ųjų.

"Lietuvos metų automobiliu 2018" tapo "Mazda CX-5", o geriausiai rinkimuose sekasi "Ford" ir "Škoda" – jų modeliai nugalėtojais per 22 metų istoriją yra tapę po keturis kartus.

Dar dešimt nominacijų

"Lietuvos metų automobilio 2019" rinkimų finale buvo paskelbti dešimties nominacijų nugalėtojai. Antru svarbiausiu prizu rinkimuose vadinamas Tautos automobilio titulas. Jis šiemet atiteko "Audi A6". Tas pats "Audi A6" automobilis gavo ir Verslo klasės automobilio titulą.

Nuo 2000-ųjų renkamas ir geriausias visureigis. "Metų visureigiu 2019", nugalėjęs finalininkus "SsangYong Rexton" ir "Volkswagen Touareg", buvo pripažintas "Suzuki Jimny" – rėminės konstrukcijos ypatingu pravažumu pasižymintis modelis.

Metų vairo nominacija yra vienintelė, teikiama ne automobiliui, o žmogui. Ją gauna sportininkas kuris, žurnalistų nuomone, labiausiai garsino Lietuvos vardą užsienyje. Šiemet ją gavo Rokas Baciuška, tapęs Europos ralio kroso čempionu "S1600" klasėje. Jo laimėjimas buvo įvertintas geriau nei Antano Juknevičiaus ir Vaidoto Žalos pasiekimai tarptautinėse arenose.

Šeimos automobiliu tapo "Kia Ceed SW" – kompaktinės klasės universalas, turintis didžiulę (net 625 l talpos) dviejų lygių bagažinę, kurioje yra daugybė mažų įvairiems daiktams tinkamų dėtuvių. Be to, jo interjeras labai erdvus, o bazinė kaina – mažesnė nei 16 tūkst. eurų, kuri leido jam aplenkti du techniškai identiškus brolius "Citroen Berlingo" ir "Peugeot Rifter" bei miesto visureigį "Honda CR-V".

Sportiškiausiu pripažintas "Suzuki Swift Sport" – mažas, tačiau labai manevringas ir greitas hečbekas. Jis aplenkė komisijos narius valdymo savybėmis nustebinusius "BMW X2" bei "Ford Focus" modelius.

Metų inovacijos apdovanojimą gavo "Jaguar I-Pace". Inovatyviausiu jis buvo pripažintas dėl paprastos priežasties – visas automobilis yra kaip didelė inovacija. Tai pirmas tikras premium segmento elektromobilis visame pasaulyje.

"Neste" saugiausio stabdžio nominacijos laimėtojas buvo renkamas su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų pagalba. Visi 33 rinkimų dalyviai atliko stabdymo nuo 100 km/val. iki visiško sustojimo testą, o speciali VGTU įranga matavo jų lėtėjimo pagreitį – stabdymo efektyvumą. Geriausią rezultatą pademonstravo "Dacia Duster" – pigus, tačiau lengvas ir dėl to efektyviai stabdantis automobilis, aplenkęs antrą trečią vietą pasidalijusius prabangų "BMW X5" (jo stabdžių sistema veikia efektyviai dėl labai plačių padangų) bei lengvą "Suzuki Swift Sport".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų