Tradicijos nepažeidė
"Šie metai ypatingi dėl pasaulinės koronaviruso pandemijos, sustabdžiusios daugybę renginių, bet idėjos, kad mūsų rinkimus reikėtų praleisti, nė nesvarstėme. Juo labiau kad jų rezultatai tapo patikima pagalba ieškantiems naujo automobilio", – kalbėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Koronavirusas sustabdė ir sulėtino automobilių pramonės procesus, todėl dalis naujų automobilių Lietuvos rinkos nepasiekė ir, rodos, natūralu buvo tikėtis, kad šių metų renginys bus kuklesnis nei anksčiau.
Tačiau dalyvių gausa liudija: rinkimai yra svarbūs ir naujų automobilių pardavėjams, žūtbūt besistengiantiems, kad karščiausios jų naujienos sulauktų dėmesio.
"Svarbiausias mūsų uždavinys šiemet – ne tik atsakingai išrinkti geriausius metų automobilius, bet ir padaryti tą maksimaliai užtikrinant saugumą. Tad, dėliodami rinkimų planą, numatėme ne vieną skirtingą scenarijų, kurio gali tekti imtis, jeigu situacija šalyje dėl koronaviruso prastėtų", – akcentavo V.Valiukevičius.
Elektromobilių bumas
Metų automobilio rinkimuose lemiamą žodį taria dešimt komisijos narių, kuriuos kasmet išrenka Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai.
Visi komisijos nariai – didžiausiuose Lietuvos žiniasklaidos kanaluose dirbantys profesionalūs automobilių žurnalistai, taip pat automobilių rinkos ekspertai ir žinovai.
Šie metai pirmieji, kai drauge su "SoliTek" apdovanosime ir geriausią Lietuvos metų elektromobilį.
Pastaruosius kelerius metus buvo įprasta, kad didžioji dalis rinkimuose dalyvaujančių automobilių modelių – miesto visureigiai. Tradicija išlaikyta ir šiemet – daugiau nei trečdalis automobilių turi didesnę prošvaisą ir SUV žymą.
Tačiau metų staigmena – elektromobilių proveržis. Dar keli turi ir vidaus degimo variklius, ir baterijas, yra įkraunami iš tinklo arba savaime įsikraunantys.
"Prieš kelerius metus džiaugėmės, kai teko įvertinti porą elektromobilių. Šiemet jų – dešimt ir, tikėtina, kad laikui bėgant elektra varomų automobilių skaičius mūsų rinkimuose tik augs. Todėl šie metai pirmieji, kai drauge su "SoliTek" apdovanosime ir geriausią Lietuvos metų elektromobilį", – sakė V.Valiukevičius.
Valdas Valiukevičius. V. Pilkausko nuotr.
Laukia dvylika nominacijų
Geriausio automobilio paieškas kaip reikiant palengvina tai, kad jau porą dešimtmečių rinkimų partneriu yra "Continental" – aprūpina visus varžovus vienodomis padangomis ir suvienodina bandymų sąlygas.
Be to, pasitelkiami ir objektyvūs testai, prie kurių rankas šiemet pridės Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai ir techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos "Transeksta" ekspertai.
Iš viso Lietuvos metų automobilio rinkimuose bus išdalyta dvylika skirtingų nominacijų: Metų automobilis 2021, Tautos automobilis, Metų vairas, Metų elektromobilis, Metų visureigis, Metų miesto visureigis, Už dizainą, Sportiškiausias, Šeimos automobilis, Išmanusis automobilis, Saugiausias automobilis, Verslo klasės automobilis.
Nugalėtojai paaiškės lapkričio 27-ąją.
Per pastaruosius trejus metus Metų automobiliais išrinkti "Seat Ateca" (2017 m.), "Mazda CX-5" (2018 m.), "Peugeot 508" (2019 m.).
Pirmuosius rinkimus laimėjo 3-ios klasės BMW.
Konkurentai
Visas Lietuvos metų automobilio rinkimų modelių sąrašas (abėcėlės tvarka): "Audi e-tron Sportback", "Citroen C3", "Ford Puma", "Ford Kuga", "Hyundai i30 Fastback N Line", "Honda e Advance", "Honda Jazz Hybrid", "Jeep Compass PHEV", "Land Rover Defender", "Mazda MX-30", "Mercedes Benz GLA", "Mercedes Benz E klasė", "Mercedes Benz EQC", "Mini Cooper SE", "Nissan Juke", "Opel Corsa", "Opel Corsa-e", "Porsche Taycan", "Peugeot e-208", "Peugeot e-2008", "Peugeot 2008", "Renault Captur E-Tech", "Seat Leon", "Seat Ateca", "Seat Cupra Formentor", "Škoda Octavia", "Toyota NG Yaris", "Volkswagen ID.3", "Volkswagen Tiguan", "Volkswagen Golf 8".
Naujausi komentarai