Dominuoja senbuviai
Lietuvos naudotų automobilių rinka nelabai didelė, tačiau joje galima rasti neblogą pirkinį už priimtiną sumą. Renkantis vidutinės klasės visureigį susiduriama su vis daugiau gamintojų vardų.
Vis dėlto lietuviai nuo seno vertina itin populiarius japoniškus „Toyota RAV4“, „Honda CR-V“ ir „Nissan X-Trail“ ir vokišką „Volkswagen Tiguan“. Tiesa, pastarąjį dešimtmetį išpopuliarėjo ir Pietų Korėjos milžinų „Kia“ ir „Hyundai“ koncerno vadinamieji miesto visureigiai: „Sportage“ ir „Santa Fe“. Nevalia nurašyti ir į mūsų rinką atidundančio kinų ratuočių spiečiaus.
Norint susiorientuoti šių visureigių įvairovėje, rinkos žinovai iš svetainės autoasas.lt išanalizavo Lietuvos vairuotojų patirtį, išskirdami jų įvardytus pagrindinius pranašumus ir trūkumus. Į apklausą įtraukti maždaug dešimties metų senumo penki populiariausi visureigiai.
Korėjietiškas atradimas
Geriausiųjų penketuką pradedant nuo galo, pirmiausia paminėtinas „Kia Sportage“ (SL). Jis, kalbant apie modelius, pagamintus nuo 2010 iki 2016 m., padėjo rimčiau įkelti koją į Lietuvą garsiam Pietų Korėjos prekės ženklui. Prie to smarkiai prisidėjo korėjiečių suteikiama, Lietuvoje tuo metu neįprasta net septynerių metų garantija.
„Kia Sportage“ bolidą autoasas.lt lankytojai įvertino lygiai 4 balais iš 5 galimų. Tiek pat apklausoje gavo ir „Toyota RAV4“, nors jos kokybė – neabejotinai geresnė. Paradoksalu, bet japoniškam visureigiui, daugelį metų gerinančiam pardavimo rekordus Lietuvoje, koją kiek kiša jo populiarumas. Dėl didelės paklausos gerai išlaikyto naudoto „RAV4“ kaina yra kur kas aukštesnė nei, pavyzdžiui, jo korėjietiško konkurento.
Nevalia nurašyti ir į mūsų rinką atidundančio kinų ratuočių spiečiaus.
Bene didžiausias ir galbūt vienintelis „korėjiečio“ pranašumas prieš „japoną“ – nedidelė kaina. Neblogą maždaug dešimties metų modelį, priklausomai nuo komplektacijos ir kitų aspektų, galima rasti turint nuo 5 iki 9,5 tūkst. eurų. Palyginimui: už analogiško amžiaus „RAV4“ teks sukrapštyti nuo 7,5 tūkst. iki 20 tūkst. eurų.
Neišvengė ir trūkumų
Šie „Kia“ buvo gaminami gausios komplektacijos, pvz., su šildomomis sėdynėmis, vaizdo kamera, klimato kontrole, odiniu salonu. Modelis yra gana taupus – dauguma versijų vidutiniškai sunaudoja 6–8 l/100 km. Mažas sąnaudas galima pasiekti net su visais varomais ratais.
Stabilumo sistema veikia efektyviai, aukšta prošvaisa, gerai valdomas. Nors nebenaujas, „Kia Sportage“ atrodo stilingai ir moderniai. Interjeras tvarkingas ir funkcionalus, su aiškia valdymo logika, naujesniuose modeliuose – ir su gera garso izoliacija. Montuojami varikliai: benzininis – 1,6–2,4 l, dyzelininis – 1,7–2,0 l.
Savininkai išskyrė ir pagrindinius „Sportage“ trūkumus – greita kėbulo korozija, ypač važiuoklės dalių, ratlankių, slenksčių, galinio dangčio. Silpnos skardos – net menki smūgiai palieka žymių. Kai kuriems užkliūva kietoka pakaba, važiuojant didesniu greičiu automobilis tampa ne toks stabilus.
Mažai vietos gale sėdintiems, sėdynės ilgose kelionėse kai kuriems nepatogios. Priekiniai statramsčiai riboja matomumą, galinis langas per mažas, tad parkuotis be kameros – sudėtinga. Silpna garso aparatūra pagrindinių versijų automobiliuose. Pasitaiko problemų dėl visų varomų ratų sistemos, genda ABS davikliai, sankaba, termostatai, stabdžių pedalo jutikliai. Pasitaiko nesklandumų dėl galinio vaizdo kameros, parkavimo daviklių, priekinio stiklo šildymo, „Start-Stop“ sistemos.
Didesnė rida negadina
Vos aukštesnį – 4,1 balo – įvertinimą gavo „Mazda CX-5“ (KE). Šis Japonijos koncerno modelis buvo gaminamas nuo 2012 iki 2017 m. Variklių gama – kur kas kuklesnė: benzinas – 2 l arba dyzelinas – 2,2 l. Šių automobilių kaina Lietuvoje siekia nuo 5,2 iki 12,5 tūkst. eurų.
Dauguma savininkų nurodo, kad net nuvažiavę daugiau kaip 200 tūkst. km automobiliai „Mazda CX-5“ išlieka patikimi, gedimai – nedideli, eksploataciniai. Varikliai, ypač benzininiai, ir pavarų dėžės vertinami kaip ilgaamžiai, sklandžiai veikia automatinė pavarų dėžė ir 4x4 sistema.
„CX-5“ priežiūra nebrangi. Automobilis manevringas, gerai reaguoja į vairo judesius. Interjere vyrauja malonios medžiagos, estetiškas ir ergonomiškas prietaisų išdėstymas, solidi garso sistema. Dažnai minima gera papildoma įranga: aklųjų zonų stebėjimas, judesio davikliai, padangų slėgio matuokliai, šildomos sėdynės ir pan. Erdvi bagažinė, daug vietos keleiviams gale, lengvai nulenkiamos galinės sėdynės.
Tiesa, šis modelis turi ir trūkumų. Benzininių modelių degalų sąnaudos mieste dažnai siekia 10–13 l/100 km, greitkelyje – 8–10 l.
Važiuoklė gana standi – jautriai reaguoja į duobes ir nelygumus. Tiesa, stipriai girdimas triukšmas salone.
Dėl didelės paklausos gerai išlaikyto naudoto „RAV4“ kaina yra kur kas aukštesnė nei jo korėjietiško konkurento.
Dažni gedimai dyzeliniuose modeliuose – trūkusi „galva“, DPF filtro problemos, turbinos gedimai. Tokiu atveju remontas būna labai brangus, dažnai tenka ardyti kone pusę variklio. Multimedijos sistema reaguoja lėtokai, pasitaiko strigimų. Sistema „i-Stop“ ne visada veikia patikimai – priklauso nuo kondicionieriaus ir kitų sistemų veikimo. Žiemą pasitaiko, kad užsikemša šildytuvai ar sugenda jutikliai.
Dizainas netrukdo
„Mitsubishi Outlander“ (GF/GG/ZJ/ZK) geriausiųjų rinkimuose užima trečią vietą su 4,2 balo. Priklausomai nuo gamybos metų – nuo 2012-ųjų iki 2021-ųjų, visureigis antrinėje rinkoje Lietuvoje kainuoja nuo 5 tūkst. iki 20 tūkst. eurų.
Japonijos koncerno vizitine kortele tapęs galiūnas buvo komplektuojamas su plačia variklių gama – nuo 2–3 l benzininio iki 2,2 l dyzelinio ir 2 l hibridinio (benzinas / elektra).
„Outlander“ pasižymi ilgalaikiu patikimumu, mechaninės dalys, ypač su dyzeliniu varikliu ir šešių pavarų automatine dėže veikia stabiliai. 3 l benzininis variklis, kaip ir dyzelinis, turi gerą sukimo momentą. Pravažumas pranašesnis nei daugelio konkurentų. Dėl patikimos visų varomųjų ratų sistemos automobilis bekelėje nestringa net žiemą. Didelis pranašumas – erdvus salonas ir didelė bagažinė.
„O kur dar gausi standartinė ir premium įranga: LED žibintai su adaptyviomis šviesomis, „Apple CarPlay“, šildomos sėdynės, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, 360° kamera, aklųjų zonų stebėjimas! Garso izoliacija – viena geriausių tarp šios klasės automobilių“, – vardijo svetainės autoasas.lt analitikas Nerijus Paketūras.
Tiesa, benzininių variklių degalų sąnaudos mieste gali siekti net 18 l/100 km, greitkelyje – 12–13 l/100 km. Važiuoklė labai jautri kelio provėžoms ir ne visada gerai sugeria smulkius nelygumus. Interjero dizainas senstelėjęs, medžiagos nėra premium lygio. Lietaus jutiklis netikslus, neintuityvus klimato kontrolės valdymas. Erzina kai kurios pagalbinės sistemos, pvz., juostų palaikymas nuolat pypsi, lėtai atsidaro bagažinės durys. Dažnai skyla priekinis stiklas.
Patogu net miegoti
Tokį pat įvertinimą (4,2 balo) ekspertai skiria ir garbingoje antroje vietoje atsidūrusiam „Nissan X-Trail“ (T32). Dar vienas „japonas“, gamintas nuo 2013 iki 2021 m., nuo konkurentų skiriasi variklių įvairove.
Į šią gamą įeina net labiau mažalitražiams automobiliukams tinkamas 1,3 l variklis, tačiau greta yra ir 2,5 l galiūnas. Dyzelino variklių galia svyruoja mažiau – nuo 1,6 iki 2 l. Už apynaujį trejų ketverių metų „X-Trail“ gali tekti pakloti net 21 tūkst. eurų, bet dešimties ir daugiau metų senumo padoriai prižiūrėtą automobilį skelbimuose galima rasti ir už 7,8 tūkst. eurų.
Septynvietės komplektacijos visureigyje patogu net miegoti. Čia daug vietos kojoms gale, slankiojančios galinės sėdynės, didelė bagažinė. Turtinga „Tekna“ komplektacija: 360° vaizdo kamera, šildomos elektra valdomos sėdynės, panoraminis stoglangis, aktyvi važiuoklė, parkavimosi asistentas, veiksminga dviejų zonų klimato kontrolė. Ratuotis labai stabilus net ant slidaus kelio, aktyvios saugos sistemos padeda išlaikyti kontrolę.
2 l dCi ir 1,6 l dCi dyzeliniai varikliai leidžia pasiekti puikias 5–6,5 l/100 km sąnaudas užmiestyje, o sistema „Start-Stop“ mieste sąnaudas padės apriboti 5–7,5 l/100 km. Dauguma savininkų nurodo, kad 2 l dCi varikliai ilgalaikėje perspektyvoje yra labai patikimi.
Tiesa, vairuotojus erzina triukšmingi dyzeliniai varikliai. Pakaba prastai sugeria kelio nelygumus. 1,6 l dCi variklis laikomas kiek per silpnu ir komplektacijoje su CVT pavarų dėže yra nepatikimas.
Kartais genda bagažinės spynos, amortizatoriai, ventiliatoriai, stiklo pakėlimo sistemos. Navigacijos sistema – lėta, automatinė bagažinė pakyla lėtai, kartais neveikia lietaus jutiklis ar kitų sistemų jutikliai. Priekiniai stiklai linkę skilti, ypač jei yra šildomi. Tai vienas brangesnių šios klasės automobilių, aptarnavimas taip pat ne itin pigus.
Čempiono pranašumai
Apklausoje triumfavo net 4,4 balo įvertinimą iš 5 galimų gavęs „Honda CR-V“ (RM).
Nuo 2011 iki 2016 m. gaminto visureigio kaina Lietuvoje yra gana palanki – nuo 7,9 iki 16 tūkst. eurų.
Jo variklių gama gana konservatyvi: benzinas – 2,0–2,4 l, dyzelinas – 2,2 l.
„Honda CR-V“ pagrindinis koziris – ilgai tarnauja be rimtų gedimų. Varikliai, visa mechanika yra patikima, ypač automatinė pavarų dėžė (ne CVT). Malonu valdyti, stabiliai laikosi ant kelio net posūkiuose, pakaba smūgius sugeria gana efektyviai.
Realios dyzelinio variklio degalų sąnaudos: užmiestyje – tik 6,5–7 l/100 km, mieste – 9–11 l/100 km. Labai erdvus salonas, talpi bagažinė. Salono konfigūracija itin praktiška, geras įlipimo / išlipimo aukštis. Dažnai – gausi įranga: šildomos sėdynės, panoraminis stogas, beraktė sistema, automatinis posūkių apšvietimas, elektrinė bagažinė, automatinės LED šviesos, vaizdo kamera. Sendamas automobilis ilgai išlaiko vertę rinkoje.
Tiesa, kartais sustreikuoja lietaus ar parkavimo jutikliai. Automobilyje sėdima per žemai, palyginti su tikra SUV sėdėjimo pozicija. Maža 16,5 cm prošvaisa didina riziką bekelėje kliudyti dugną ir priekinį buferį. Nepatogu rasti idealią padėtį ilgesnėse kelionėse.
Mažai vietos smulkiems daiktams – prastai parinktos dėtuvių vietos. Garso izoliacija vis dar neideali, pakaba – per kieta, o ilgosios šviesos – per silpnos.
Naujausi komentarai