Italijos automobilių gamintojo „Maserati“ 100 metų jubiliejaus šventėje vykusiame aukcione parduoti trys istoriniai „Maserati“, kurių vertė daugiau nei 15 mln. litų. Daugiausiai dėmesio aukcione sulaukė legendinių lenktynininkų Juan Manuel Fangio ir sero Stirlingo Moso pilotuotas „Maserati 250F“ formulės 1 bolidas, kuris parduotas už 11 mln. litų.
„Maserati 250F“ pergalių sąskaitoje yra 1957-ųjų Pasaulio vairuotojų įskaitos čempiono vardas ir daugybė pergalių formulės 1 trasose. Prancūzijos pilotas Jean Bhera vairuodamas „250F“ ant pirmojo podiumo laiptelio per tris sezonus lipo net 18 kartų.
„Maserati“ šimtmečio šventės aukcione už 2,3 mln. litų taip pat parduotas „Pininfarina“ meistrų kūrinys 1949-ųjų „Maserati A6 15000/3C Berlinetta“ bei 1969-ųjų „Maserati Ghibli 4.7 Spyder“ kabrioletas, už kurį naujasis savininkas sumokėjo 2,2 mln. litų. Pastarasis modelis turėjo savo laikams neįprastai galingą V8 330AG variklį, kuris kabrioletui iki 100 km/h leisdavo įsibėgėti vos per 6,8 sekundės ir pasiekti 265 km/h greitį. „Maserati“ pagamino tik 125 „Ghibli 4.7 Spyder“ modelius, todėl šis kabrioletas yra vienas rečiausių „Maserati“ automobilių.
„Tęsdami tradicijas „Maserati“ ir šiandien kuria prabangaus, bet gracingo dizaino sportinius automobilius. Vos keletas automobilių gamintojų gali didžiuotis 100 metų siekiančia istorija, todėl šiuolaikiniuose „Ghibli“, „Quattroporte“, „Granturismo“ modeliuose, kaip ir prieš šimtmetį, jaučiama geriausių Italijos automobilių kūrėjų patirtis, aistra ir pergalės. Kiekvienas naujas automobilis sutvertas kurti naują automobilių legendą“, – sako „Maserati“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Lukošiūnas.
Potencialą kurti legendinius automobilius „Maserati“ dar kartą įrodė visai neseniai. „Vos prieš 10 metų „Maserati“ įrodė, kad turi galimybių kurti legendinius automobilius ir pristatė „MC12“ modelį. Specialiai GT1 klasės lenktynėms kurtas automobilis jau pirmaisiais metais laimėjo varžybų etapą. Visame pasaulyje yra pagaminta tik 50 „MC12“, todėl tai yra ir vienas geidžiamiausių kolekcinių automobilių“, – pasakoja M. Lukošiūnas.
Rečiausias modelis pristatytas „Maserati“ šimtmečio proga yra 1929-ųjų pasaulio greičio rekordininkas „Maserati Tipo V4 Sport 16 cylinder“. 1929-ųjų rugsėjo 28 d. Baconin Borzacchini su „Tipo V4“ važiuodamas 10 kilometrų pasiekė net 246,069 km/h vidutinį greitį. Atvirą „Tipo V4“ versiją, patobulintą „Zagato“ meistrų, vėliau įsigijo popiežiaus gydytojas Riccardo Galeazzi. Pasaulyje liko tik vienas toks automobilis.
Dar vienas turtingos „Maserati“ istorijos puslapis atverstas 1947-aisiais su „Maserati A6 1500“, kuris tapo pirmuoju gamintojo automobiliu, skirtu važinėti bendro naudojimo keliais. Antrojo pasaulinio karo metu konstruotas „A6 1500“ jau turėjo „pasislepiančius“ priekinius žibintus ir lenktyninio charakterio variklį iš „1500 6CM“ modelio.
Žvelgdamas į ateitį, „Maserati“ 100 metų jubiliejaus proga JAV rinkai pristatė koncepcinį „Alfieri“ modelį. „Fiat Chrysler Automobile“ pasaulinio dizaino vadovo žodžiais šis modelis turi lenktynininko prigimtį su trupučiu poezijos.
Lietuvoje šiandien galima įsigyti legendinio 1969-ųjų „Maserati Ghibli 4.7 Spyder“ palikuonį keturių durų „Maserati Ghibli“. „Krasta Auto Vilnius“ salone „Ghibli Diesel“ galima įsigyti nuo 232 tūkst. litų. Lietuvoje taip pat galima įsigyti 50 metų jubiliejų neseniai atšventusį „Quattroporte“ keturių durų sedaną, jo kainos prasideda nuo 334 tūkst. litų. Sportinių automobilių mėgėjams „Maserati“ Lietuvoje gali pasiūlyti „Granturismo“, kurio kainos prasideda nuo 395 tūkst. litų.
Naujausi komentarai