Dauguma – hibridai
Svarbiausi Lietuvos automobilių rinkimai skaičiuoja jau 26-erių metų istoriją. Mėnesį truksiančiame konkurse bus testuojami įvairiausi automobilių aspektai – pradedant važiuokle ir varikliu, baigiant saugos sistemomis, dizainu, komfortu ir t. t. Galiausiai lemiamą žodį tars dešimties automobilių žurnalistų komisija, tačiau savo balsą turės ir kitų sričių ekspertai, paprasti automobilių gerbėjai.
Iš 27-ių į konkursą užregistruotų modelių dešimt yra gryni elektromobiliai. Dar trys – iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai ir vienas – įprastas hibridas. Dar dvylika automobilių turi benzininius vidaus degimo variklius. Vis dėlto net ir juos galima pavadinti hibridiniais, kadangi dauguma yra vadinamieji švelnieji hibridai (MHEV angl.). Tik vienas konkurso modelis yra varomas dyzelinu.
Dvylika automobilių turi benzininius vidaus degimo variklius, bet dauguma jų yra vadinamieji švelnieji hibridai.
Dar viena tendencija – SUV kėbulą turinčių automobilių dominavimas. Didesnę prošvaisą ir visureigiškas kėbulo apdailas turinčių modelių konkurse bus daugiau nei pusė. Vis dėlto miesto visureigių populiarumas toli gražu nereiškia, kad sulig šia mada didės ir visų varančiųjų ratų pavaros poreikis. Iš konkursinių SUV visais ratais varomi yra tik aštuoni modeliai.
Naujovių netrūks
Visi konkurse dalyvaujantys automobiliai gali pretenduoti ne į vieną titulą. Tam, kad būtų išrinkti apdovanojimo verti modeliai, kasmet konkurso komisija pasitelkia konsultantus ir įvairiausių sričių profesionalus.
Pavyzdžiui, šiemet bus išrinktas Metų automobilis įmonei, o atrasti labiausiai titulo vertą dalyvį padės banko „Swedbank“ ekspertai. Jie išdalys balus į apdovanojimą pretenduojantiems modeliams remdamiesi jų išlaikymo išlaidomis automobilį įsigyjant išperkamosios nuomos būdu, anglies dvideginio tarša, eksploatacijos išlaidomis, tenkančiais iki 120 tūkst. km ridos, ir kitais rodikliais.
Dar viena naujovė – „Metų 4 x 4“ nominacija. Į šios nugalėtojus pretenduoti gali visi modeliai, turintys keturių varančiųjų ratų pavarą. Padedami bekelės eksperto, keliautojo ir žurnalisto Audriaus Sutkaus, komisijos nariai įsitikins, kaip šie automobiliai elgiasi specialioje bandymų platformoje, ir galės objektyviai įvertinti visų varančiųjų ratų sistemų veikimą.
Laurai – „Mercedes“
Renkant sportiškiausią modelį žodį tars automobilių sporto atstovai, už šeimai skirtą geriausią modelį balsuos šeimos, saugiausi automobiliai bus renkami pasitelkiant specialią bandymų įrangą, galinčią labai tiksliai ir objektyviai pamatuoti reikiamus parametrus.
„Nebuvo nė vienų metų, kai būtume abejoję, ar reikia konkursą organizuoti, ar pajėgsime. Per daugiau nei dvidešimtmetį šis konkursas tapo geriausia vieta pristatyti naujienas, pademonstruoti naujausias technologijas ir objektyviai įvertinti kiekvieną Lietuvoje pristatytą naują automobilį“, – pasakojo konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidentas Valdas Valiukevičius.
Konkurso nugalėtojai paaiškės iškilmingame renginio finale lapkričio 25-ąją. Pernai pagrindinį titulą po itin įtemptos kovos nuskynė „Mercedes-Benz“ C klasės modelis.
Naujausi komentarai