Britiškas automobilių prekės ženklas „Mini“ pristatė naują, ilgiausiu dabartinėje modelių gamoje tapsiantį automobilį – „Mini Clubman“. Naujos kartos 6 durų modelis, palyginus su ankstesniąja „Clubman“ versija, tapo ne tik erdvesnis, bet ir įgavo modernesnę išvaizdą, naujus variklius ir technologinius sprendimus, kurie dar pagerins šių simpatiškų automobilių vairavimo savybes.
„Su šiuo modeliu „Mini“ tikisi pritraukti naujus vairuotojų segmentus, kurie kelia aukštus reikalavimus automobilio praktiškumui bei komfortui ir mėgsta leistis į tolimesnes keliones. Naujasis „Mini Clubman“ tapo talpesniu, funkcionalesniu ir prabangesniu, be to, geriausiai išsaugo savo aukštą rinkos vertę. Todėl tikimės, kad jis bus patrauklus ne tik „Mini“ prekės ženklo gerbėjams, bet ir platesniam ratui vairuotojų, ir padės stiprinti „Mini“ lyderystę kompaktiškų premium klasės automobilių segmente“, – sakė įgaliotojo „Mini“ atstovo Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.
Ilgiausias automobilis „Mini“ gamoje
Išorėje naujasis „Clubman“ išlaikė savo pirmtakams būdingas formas, kuriose susilieja sportiškumas ir funkcionalumas – pailgas modelio siluetas, ilga stogo linija ir status galas.
Vis tik, „Mini Clubman“ paaugo ganėtinai žymiai. Jo ilgis išsitęsė 27 cm (iki 4,253 metro), plotis – 9 cm (iki 1,8 m), o atstumas tarp ašių – 10 cm. Didesni parametrai leido gamintojui sukurti daugiau erdvės ir komforto keleiviams, ir ypač – net 40 procentų – padidėjo bagažinės talpa. Ji siekia 360 litrų, o nulenkus galines sėdynes išsiplečia iki 1250 litrų.
Be didesnių matmenų, iš išorės labiausiai į akis krenta atnaujintas automobilio galas. Ir visų pirma – horizontalios galinės LED lempos. Bagažo skyrius, kaip jau 55 metus būdinga „Clubman“ ir jo pirmtakams, uždaromas dviem į šonus atsidarančiomis durimis, kurias galima atidaryti rankiniu būdu – pailga stilinga chromuota rankena, arba spustelėjus mygtuką ant automobilio raktelio (ši funkcija papildomai kainuoja). Inžinieriai taip pat susiaurino galinių durų susijungimo liniją, tad pagerėjo matomumas vairuotojui.
Automobilio priekyje sumontuotos stilingos „Mini“ apvalios lempos su chromuotais apvadais, išraiškingai išgaubtas variklio dangtis, sumontuotos naujos apatinės oro įsiurbimo grotelės, atliekančios ir aerodinaminę funkciją. Arkos formos posūkių signalai įmontuoti į priekinius žibintus, o šie gali būti LED technologijos – ryški, balta šviesa pagerins matomumą vairuotojui.
Viduje, be didesnės erdvės, naujojo „Mini Clubman“ pirkėjai pastebės atnaujintus dizaino elementus. Vienas akivaizdžiausių pokyčių – spidometras perkeltas iš centrinės konsolės ant vairo kolonėlės, kad būtų patogiau vairuotojui.
Centrinėje konsolėje gali būti diegiamas iki 8,8 colio (22 cm) skersmens ekranas, kurį supa LED žiedas, keičiantis spalvas priklausomai nuo situacijos kelyje, pavyzdžiui, parkuojantis, artėjant prie kliūties, tampa vis raudonesnis.
Atnaujintą „Mini“ interjerą pirkėjai galės pabrėžti užsisakydami salono apšvietimo komplektą, į kurį įeina ir šviesos projekcija išorėje – atrakinant ar užrakinant automobilį nuotoliniu pulteliu, iš šoninio vairuotojo pusės veidrodėlio ant žemės projektuojamas „Mini“ logotipas.
Trys varikliai
Didesnis „Mini Clubman“ turės naujus, efektyvesnius ir žymiai galingesnius variklius nei jo pirmtakai. Galingiausia versija – su benzininiu 4 cilindrų 2 litrų darbinio tūrio motoru, išvystančiu 141 kW/192 AG galią. Nuo 0 iki 100 km/val. greičio šis „Clubman“ su automatine pavarų dėže įsibėgės per 7,1 s (su mechanine – per 7,2 s) ir išvystys maksimalų 228 km/val. greitį. Vidutinės degalų sąnaudos, kaip tokios galios ir efektyvumo varikliui, išliks nedidelės – vos 5,8-5,9 litro.
Dar mažesnėmis sąnaudomis – 5,1-5,3 litro/100 km – pasižymės antrojo benzininio variklio variantas. Tai bus 3 cilindrų 1,5 l darbinio tūrio agregatas, kurio maksimali galia sieks 100 kW/136 AG.
EU6 aplinkosaugos standartą atitiks ir siūlomas dyzelinis variklis, turintis „Mini TwinPower Turbo“ technologiją. 4 cilindrų 110 kW/150 AG galios variklis turi turbo sistemą, turbiną su kintama geometrija bei tiesioginį įpurškimą, kurio slėgis siekia 2 tūkst. barų ir užtikrina precizišką įpurškimo dozę bei švarą.
Debiutuos 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė
„Mini Clubman“ modeliuose su 4 cilindrų varikliais – „Mini Cooper S Clubman“ ir „Mini Cooper D Clubman“ – bus galima už papildomą mokestį pasirinkti 8 laipsnių automatinę „Steptronic“ pavarų dėžę. Ji „Mini“ modeliuose bus diegiama pirmą kartą ir padidins vairavimo efektyvumą, komfortą bei sportiškumą, nes pavaros perjungiamos greičiau.
Patobulino „Mini“ ir tradicinę 6 laipsnių automatinę „Steptronic“ pavarų dėžę – inžinieriai padidino jos efektyvumą, pagerino perjungimo dinamiškumą ir švelnumą. Abi automatinės pavarų dėžės gali būti sujungtos su navigacine sistema ir atsižvelgdamos į būsimus kelio ypatumus pritaikyti pavarų dėžės darbą.
Vienas saugiausių automobilių
Puikiai saugumo testuose pasirodančių „Mini“ automobilių šeimą papildantis naujasis „Clubman“ turės daug saugumo technologijų. Standartinėje įrangoje montuojamos 6 oro pagalvės, „Isofix“ tvirtinimo elementai vaikiškoms kėdutėms gale, nuolat veiks padangų slėgio matuokliai.
Šalia to, už papildomą mokestį pirkėjai galės pasirinkti ir vairuotojo asistento technologijų – parkavimo jutiklius priekyje ir gale su galinio vaizdo kamera, parkavimo asistentą, kuris padeda pastatyti automobilį lygiagrečiai keliui, pastovaus greičio palaikymo sistemą, kuri gali tiksliai laikytis nustatyto atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio ir turi automatinio stabdymo funkciją. Ši funkcija stabdo automobilį identifikavusi galimą susidūrimą su pėsčiuoju arba kliūtį automobiliui riedant atbulomis. Išmanusis vairuotojo asistentas taip pat geba atpažinti greičio ribojimo ir draudimo lenkti ženklus.
Saugumą padidina ir „Mini Head-Up-Display“ – vaizduoklis, kuris priešais vairuotoją, jam patogiausioje matymo zonoje pateikia svarbiausią informaciją: automobilio greitį, navigacinės sistemos nurodymus, greičio ribojimus ir kitą.
„Krasta Auto“ skelbia, kad Lietuvoje „Mini Clubman“ debiutuos kaip ir kitose Europos rinkose – 2015 m. spalio mėnesį.
Naujausi komentarai