Pereiti į pagrindinį turinį

Naktinio ralio nugalėtoją lėmė paskutinis greičio ruožas

2009-08-26 23:59
Branda: vienas labiausiai tituluotų šalies ralio meistrų R.Lipeikis pasiekė 65 lenktynių finišą iš eilės ir užėmė ne žemesnę kaip penktą vietą.
Branda: vienas labiausiai tituluotų šalies ralio meistrų R.Lipeikis pasiekė 65 lenktynių finišą iš eilės ir užėmė ne žemesnę kaip penktą vietą. / Tomo Tumalovičiaus nu0tr.

Savaitgalį Visagine pasibaigusį Aukštaitijos ralį laimėjo Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas. Į pirmą vietą jie išsiveržė tik pačioje lenktynių pabaigoje, kai paskutiniame greičio ruože klaidą padarė ir lyderio poziciją prarado pernykščiai šių lenktynių nugalėtojai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.

Nauji greičio ruožai

Aukštaitijos ralis ankstesniais metais vykdavo Utenos, Ukmergės, Molėtų, Anykščių rajonuose, o šiemet varžybos persikėlė į Ignalinos atominės elektrinės regioną – ralis startavo Ignalinoje, finišavo Visagine, o žvyriniai greičio ruožai driekėsi ir Zarasų rajono keliais. Ralį organizuojantis klubas "Ajags" sportininkams iš Lietuvos, Latvijos ir Rusijos pasiūlė ne tik pažįstamas trasas (šiame regione daugelį metų vykdavo žiemos raliai), bet ir visiškai naujų greičio ruožų. Be to, ralis oficialiai buvo paskelbtas naktiniu, nes didesnė jo dalis vyko tamsiu paros metu. Lietuvos sportininkai turi mažokai praktikos važiuoti tamsoje, nes beveik visos lenktynės vyksta dieną. Tačiau tamsa neišgąsdino ralio entuziastų, jie užplūdo Salako apylinkes – būtent čia ir sprendėsi, kas taps varžybų nugalėtojais. Prieš startą beveik visi sportininkai minėjo, kad naujos trasos ir tamsa gerokai suvienodins ekipažų galimybes – nugalėti turėtų tie ekipažai, kurių vairuotojas ir šturmanas sugebės siekti rezultato maksimaliai sklandžiu darbu ir kuriems pavyks išvengti klaidų.

Pirmavo nuo pat starto

2008-aisiais Aukštaitijos ralį laimėję V.Švedas ir Ž.Sakalauskas ("Mitsubishi Lancer EVO IX") ir šiemet tapo lyderiais nuo pat pirmo greičio ruožo. Prieš metus jie pranašumą įgijo būtent tamsoje vykusiuose pirmuose greičio ruožuose. Daugelyje tarptautinių lenktynių startuojantis kauniečių ekipažas kiekviename greičio ruože didino persvarą ir artėjant finišui artimiausius persekiotojus lenkė beveik minute.

Dėl antros vietos mezgėsi labai atkakli kova. Svečiai iš Latvijos Andinas Neikšanas ir Peteris Dzirkalas ("Mitsubishi Lancer EVO IX") rimtai konkuravo su R.Lipeikio ir I.Lipeikytės ("Mitsubishi Lancer EVO VIII") ekipažu, jiems ant kulnų lipo Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku ("Mitsubishi Lancer EVO IX"), taip pat Salake gimęs ir augęs vietos publikos favoritas Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu ("Mitsubishi Lancer EVO IX").

Artėjant lenktynių finišui R.Lipeikis sugebėjo pakilti į antrą vietą ir, atrodo, jau buvo susitaikęs su tuo, kad nugalėtoju netaps. "Planavome ramiai pasiekti finišą ir paskutiniame greičio ruože netgi kiek "atleidome". Tikėjomės vietos ant garbės pakylos, tačiau kad aplenkėme V.Švedą, supratome tik grįždami iš paskutinio greičio ruožo, kai preliminariai suskaičiavome rezultatus", – teigė patyręs ralio meistras, kuriam tai buvo jau 65-os (!) iš eilės finišuotos ralio lenktynės, tapusios puikia gimtadienio dovana vyriausiajai sportininko dukrai.

"Vienas iš posūkių buvo klastingas, įvažiavome kiek per greitai ir šturmano pusės galine dalimi kliudėme storą medį. Praradome apie pusantros minutės, jos buvo lemtingos. Pergalė buvo arti, deja, nugalėtojų vardo apginti nepavyko", – likęs trečias prie apdaužyto automobilio kalbėjo V.Švedas.

Tarp R.Lipeikio ir jo įsiterpė latvis A.Neikšanas – beje, šio brolis Maris Aukštaitijos ralį buvo laimėjęs prieš dvejus metus. Tarp Lietuvos sportininkų N4 klasėje trečią vietą užėmė R.Čapkausko ekipažas.

Žiguliukas – pirmame dešimtuke

Tradiciškai daug publikos ovacijų sulaukiantis Dovilo Čiutelės ir Žydrūno Vaitkevičiaus ekipažas, važiuojantis VAZ 2105, buvo vadinamas vienu iš dviem ratais varomų automobilių favoritų. Tačiau jam nenusileido dalyvavimo pasaulio ralio čempionatuose patirties turintys Vytautas Baranauskas ir Gediminas Celiešius ("Ford Fiesta"). Būtent tarp šių dviejų ekipažų vyko neoficiali kova dėl nugalėtojo vardo tarp dviem ratais varomą techniką pasirinkusių sportininkų. Klaidų išvengęs D.Čiutelės ekipažas šį kartą buvo greitesnis – absoliučioje įskaitoje jis liko dešimtas ir tapo R2000 klasės nugalėtoju. V.Baranauskui atiteko dvylikta bendrosios įskaitos vieta ir N2000 klasės nugalėtojo taurė. A2000 klasėje pirmavo Tomas Bilius ir Vytis Pauliukonis ("Honda Civic").

Iš viso finišą pasiekė 25 iš 30 lenktynes pradėjusių ekipažų.

B lygos kovos

Su atviro Lietuvos čempionato dalyviais Aukštaitijoje startavo ir šalies B lygos ralio čempionate dalyvaujantys ekipažai. Tiesa, naktinių ruožų jiems neteko įveikti – varžybas sportininkai baigė įveikę penkis greičio ruožus šviesiu paros metu. Tarp šios lygos lenktynininkų pirmavo Arūnas Černius ir Edvinas Bieliauskas ("Subaru Legacy"), jie tapo ir М4 klasės nugalėtojais. Tarp M1 klasės sportininkų nugalėjo Mindaugas Jusis ir Donatas Mazurevičius ("Honda Civic"), tarp M2 – Arūnas Lekavičius ir Ąžuolas Žadeika ("VW Golf").

Būtent iš B lygos dalyvių buvo tikimasi, kad jie azartiškiausiai kovos Visagino centre įrengta greičio ruože – B lygos dalyviams labai greito slalomo rungtis buvo įskaitinė, o pagrindinio čempionato dalyviai tiesiog pretendavo į papildomą prizą – aukšto slėgio plovimo įrenginį. Tačiau susumavus rezultatus paaiškėjo, kad slalomo trasoje tiksliausiai ir greičiausi važiavo A.Neikšano ekipažas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų