Pereiti į pagrindinį turinį

Naujų automobilių rinka – baimės įkaitė

2009-03-04 09:00
Naujų automobilių rinka – baimės įkaitė
Naujų automobilių rinka – baimės įkaitė / Gamintojo nuotr. Paguoda: krizės sukaustytoje rinkoje "Mitsubishi" antrą mėnesį neužleidžia lyderio pozicijų.

Preliminariais bendrovės "AutoTyrimai" duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus "Regitros" pateiktus pradinius duomenis, 2009-ųjų vasarį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) rinka smuko dar labiau nei sausį: net 74 proc., iki 664 vnt. Praeitų metų vasarį šalyje buvo registruoti 2537 nauji automobiliai.

Šį vasarį asmeninių automobilių (M1) registravimas sumažėjo 76 proc., iki 533 vnt., o lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) rinka smuko kiek mažiau – 62 proc., iki 131 vnt.

Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje toliau pirmavo "Mitsubishi" (77 vnt.), antra vieta atiteko "Ford" (59 vnt.), o ilgalaikis lyderis "Volkswagen" liko trečias (57 vnt.). Tarp prestižinių markių lyderio pozicijoje įsitvirtino "Audi" (26 vnt.).

Vasarį populiariausi asmeninės paskirties (M1) modeliai Lietuvoje buvo "Nissan X-Trail" (22 vnt.), "Škoda Octavia" (21 vnt.) ir "Toyota Avensis", "Ford Focus", "Mitsubishi Pajero" (po 17 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių (N1) automobilių pirmavo "Mitsubishi L200" (38 vnt.).

Šių metų sausio–vasario mėnesiais Lietuvoje iš viso registruota 1512 naujų automobilių, t. y. 72 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2008 m. (5320 vnt.). Pesimistai sako, kad 2009-ųjų rinkos nuosmukis viršys pačias niūriausias lig šiol išsakytas prognozes. Tačiau optimistai tikina, kad pirmųjų mėnesių statistika nevisiškai tiksliai atspindi rinkos padėtį.

"Viena vertus, pernai metų pradžioje paklausa viršijo visų laikų rekordus. 2008-ųjų sausį rinka augo 57 proc. (buvo parduoti 2783 automobiliai), vasarį – 76 proc. (2537), o kovą – 48 proc. (2534). Tokiame fone dabartiniai laimėjimai iš tiesų atrodo labai kuklūs, tačiau pernelyg dramatizuoti padėties nederėtų. Akivaizdu, kad didelė dalis žmonių tebeturi darbus, stabilias pajamas ir naujų automobilių neperka tik todėl, kad bankai ir išperkamosios nuomos bendrovės elgiasi itin konservatyviai. Daug kam įtaką daro ir bendras slogus psichologinis klimatas, "įpareigojantis" verkšlenti dėl krizės. Neabejoju, kad per porą artimiausių mėnesių viskas arba beveik viskas atrodys gerokai šviesiau", – samprotavo "Mitsubishi" atstovybės direktorius Donatas Stanionis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų