Dėmesys – bagažinei
Daugelio Lietuvos vairuotojų dievinamas BMW asocijuojasi su komfortu, sportiškumu ir greičio galimybėmis. Tačiau kai kurie Bavarijos gamintojų sprendimai iki šiol atrodo sunkiai suvokiami.
2000-ųjų pradžioje BMW kompanija ieškojo, kuria dizaino kryptimi judėti toliau, nes XX a. pabaigoje pripažinimą pelniusi jų serija jau buvo išsisėmusi. Šios atsakingos užduoties ėmėsi to meto BMW dizaino padalinio vadovas Chrisas Bangle'as. Šis specialistas prieš tai dirbo „Fiat“ kompanijoje ir sukūrė dinamiško dizaino „Fiat Coupe“ ir „Alfa-Romeo 145“ automobilius.
Negalima sakyti, kad Ch.Bangle'o dekonstruktyvizmo stiliaus kryptis buvo pasirinkta klaidingai, nes tuo metu gimė puikaus dizaino 5 serijos BMW E60, 6 serijos BMW E63, 1 serijos BMW E87 ir BMW Z4 E85 modeliai. Buvo suformuotas novatoriškas horizontaliai ištęstas BMW automobilių interjero stilius, kuris visai automobilių pramonei diktavo madas dar penkiolika metų. Vis dėlto vienas modelis nepasižymėjo didele sėkme. 7 serijos BMW E65 modelio grubiai kampuotos ir nepatrauklios formos buvo tikra priešingybė elegantiškam pirmtakui BMW E38. Kontroversišką kėbulo dizainą vainikavo akcentuota galinė automobilio dalis su stipriai išreikštu bagažinės dangčiu ir mažais kampuose įtaisytais galiniais žibintais. Nenuostabu, kad šis sprendimas buvo nepalankiai sutiktas markės gerbėjų, todėl vos po kelerių metų, kai buvo išleistas atnaujinto dizaino automobilis, septintuko galinė dalis buvo sėkmingai pakeista. Nekantresniems kompanija pasiūlė dizaino atnaujinimo komplektus, kuriuos buvo galima kuo greičiau sumontuoti į nepavykusį modelį.
Susiprato: 7 serijos BMW su išsikišusiu bagažinės dangčiu ir mažais žibintais (kairėje) atrodė taip, kad savininkams greit buvo pasiūlyti atnaujinimo komplektai. / Gamintojo nuotr.
Šiandien Bavarijos įmonė vėl atsidūrė tokiose pačiose dizaino krypties paieškose kaip prieš 20 metų. Naujųjų 4 ir iX serijos automobilių dizainas sulaukė prieštaringų vertinimų ir, atrodo, BMW vėl bus stipriai prašovusi su 7 serijos dizainu.
Skorpiono gėda
„Ford“ – labai ilgą istoriją turinti kompanija, kuriai visai neblogai sekėsi ir Europoje. Unikalus atvejis tarp visų amerikietiškų automobilių gamintojų – „Escort“, „Focus“, „Fiesta“, „Sierra“, „Mondeo“ modeliai buvo ne tik gerai parduodami Senajame žemyne, bet ir paliko gilų pėdsaką automobilių sporto istorijoje.
1980-aisiais „Ford“ bandė užkariauti ir prestižinių automobilių rinką Europoje. Tam buvo išleistas gaminys pretenzingu pavadinimu „Scorpio“. Pirmos kartos „Ford Scorpio“ sulaukė šiokios tokios sėkmės, bet toli gražu ne tokios, kokios tikėjosi autoindustrijos gigantas. Tad dizaineriams buvo iškelta užduotis: viskas arba nieko.
„Taip gimė tuomet itin madingų apvalainų formų dizaino „šedevras“. Automobilio kūrėjai manė, kad automobilis atrodo drąsiai, išskirtinai ir novatoriškai, jo stilius lenkia laiką. Ko gero, laiką aplenkė kiek per stipriai, nes visi kiti – žurnalistai, automobilių kritikai, dizaino srities ekspertai – buvo nustebę, koks drąsiai prastas šio automobilio dizainas. Nepatikėsite, tačiau dar 10-ajame dešimtmetyje žmonės prie šio ratuočio fotografuodavosi – taip labai jis išsiskyrė iš kitų to meto automobilių. Po šios ne itin sėkmingos istorijos „Ford“ daugiau nebegamino ne tik „Scorpio“, bet išviso atsisakė idėjos užkariauti prestižinių automobilių rinką Europoje“, – pasakojo gamybos istorija besidomintis svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Po šios ne itin sėkmingos istorijos „Ford“ daugiau nebegamino ne tik „Scorpio“, bet iš viso atsisakė idėjos užkariauti prestižinių automobilių rinką Europoje.
Transformeriai ir elipsės
1980-aisiais ir 1990-aisiais kompanija „Honda“ išgarsėjo puikiais modeliais, kurie pasižymėjo ne tik patraukliu dizainu, puikiomis valdymo savybėmis, bet ir novatoriškais techniniais sprendimais. Tai suformavo didelę ištikimų markės gerbėjų armiją visame pasaulyje.
XXI a. šiam gamintojui nebuvo gailestingas – nuobodūs ir neišsiskiriantys „Honda“ modeliai nebedžiugino pirkėjų. Tad, 2016 m. išleisdami jubiliejinės dešimtos kartos „Civic“ modelį, kompanijos dizaineriai pasistengė sukurti ką nors išraiškingesnio.
Perlenkė: „Honda Type-R“ buvo sumanyta grūste prigrūsti aptakų ir oro paėmimo angų, kurių daugelis neatlieka jokios funkcijos. / Gamintojo nuotr.
Nevalia teigti, kad automobilis yra nepatrauklus, tai rodo ir komercinė šio „Civic“ sėkmė. Bet ar japonų dizaineriai kiek nepersistengė, ypač kurdami „Type-R“ modelį? Buvo sumanyta automobilį prigrūsti įvairių aptakų ir oro paėmimo angų, kurių daugelis neatlieka jokios funkcijos. Tiesa, viena vieta liko nepaliesta – stoge nėra nė vienos oro paėmimo angos! Hm, kažkas iš „Honda“ dizainerių neatliko savo darbo…
Kitas japonų gamintojas – „Mitsubishi“. 1990-ųjų pabaigoje inžinierius kuriam laikui buvo užvaldžiusi mada integruoti įvairias geometrines formas į automobilių dizainą. Šiai madai kelią nutiesė „Audi TT“ koncepcinis ir vėliau 1 kartos serijinis modelis. „Ford“ kompanija šią tendenciją sėkmingai išplėtojo „New Edge“ stiliumi, kuris itin pastebimas „Ford Ka“, 1 kartos „Focus“ ir 2 kartos „Mondeo“ modeliuose. Madingą stilių nusprendė adaptuoti ir „Mitsubishi“ koncernas „Eclipse“ modelyje. Viskas atrodė logiška – net pats automobilio pavadinimas sufleravo pasirinkti tokį stilių.
3 kartos „Eclipse“ atrodė novatoriškai, bet tik labai trumpą laiką. Apvalios ir tiesios linijos šiame automobilyje tiesiog tobulai nedera tarpusavyje, jis atrodo grubus ir nesportiškas. Viduje „Eclipse“ toks pat nepatrauklus ir pigus, pakaba – nesportiška, o varikliai – nuobodūs.
Geometrija: apvalios ir tiesios linijos „Eclipse“ automobilyje tiesiog tobulai nedera tarpusavyje. / Gamintojo nuotr.
„Keista, kad šis automobilis gavo vaidmenį garsiojo filmo „Fast & Furious“ antroje dalyje. Nors gal ir nekeista – ta dalis buvo tokia pati nevykusi, kaip ir ši „Eclipse“. Deja, bet anksčiau buvęs smagus ir charizmatiškas modelis tapo populiarumą prarandančios nebrangių sportiškų kupė rinkos simboliu. Ne veltui ši niša 2000-ųjų pradžioje visiškai sunyko“, – kalbėjo skelbimų ir atsiliepimų svetainės ekspertas Nerijus.
Pigūs triukai neveikia
2000–2007 m. buvo gamintas apvalainų formų kupė stiliaus C klasės „Mercedes-Benz“ modelis, skirtas konkuruoti su kompaktiškais „Audi A3“, 1 serijos BMW ir 3 serijos BMW „Compact“ modeliais. Automobilis turėjo C klasės „Mercedes“ priekinę dalį, tačiau galinę dalį dizaineriams teko sukurti naują ir, reikia pripažinti, darbas buvo atliktas tikrai gerai, netgi puikiai.
Viskas buvo gerai iki tol, kai 2008 m. kompanija nusprendė šį modelį atnaujinti. Automobiliui davė naują CLC pavadinimą, uždėjo naujos C klasės „Mercedes“ priekį. Bet kadangi šis buvo kampuotų formų, reikėjo kažką sugalvoti dėl apvalainos galinės dalies ir prisiderinti prie bendros tuo metu naudotos „Mercedes-Benz“ dizaino linijos. Ir sugalvojo. Kadangi apvalainus žibintus reikėjo kažkaip paaštrinti, viršutinę jų dalį tiesiog uždengė, vidinę dalį pratęsė ant bagažinės dangčio. Vis dėlto šis paprastas triukas nesuveikė – automobilio galinė dalis labai nedera prie bendros išvaizdos, atrodo neorganiškai ir, blogiausia, labai pigiai. Nenuostabu, kad CLC modelio kompanija daugiau nebegamino.
Perdėtas kuklumas
Ar pastebėjote kiek nedaug mūsų gatvėse važinėja paskutinės B9 kartos „Audi A4“ automobilių? Konkurentų – 3 serijos BMW ir C klasės „Mercedes-Benz“ – pilnos gatvės. Kaip manote, kodėl? Juk „Audi A4“ techniškai nė kiek ne prastesnė nei konkurentai, interjere turi „Virtual Cockpit“ prietaisų skydelį, automobilio kokybė, variklių ekonomija irgi neprastesnė nei BMW ar „Mercedes“. Taigi kodėl mes neperkame šios „Audi“?
Priežastis banali – kurdami šį modelį dizaineriai perlenkė lazdą dėl kuklumo. Taip, šis puikus automobilis yra tiesiog pernelyg kuklus šiandieniam pirkėjo skoniui. Be to, jame įdiegti keli pasenę dizaino sprendimai. Vienas tokių – linija, einanti per visą automobilio šoną. Keistas sprendimas, turint galvoje, kad tendencija dabar akivaizdžiai kitokia – arba jokių šoninių linijų (pvz. „Lexus“ modeliai), arba labai išreikštos linijos (pvz., BMW, „Mercedes“, „Infiniti“ modeliai).
Nenuostabu, kad po keleto metų, kai buvo išleisti atnaujinti automobiliai, ši linija buvo ištaisyta – panaikinta nuo durelių, bet palikta ant šoninių sparnų. Pakeista visa automobilio priekinė dalis. Vis dėlto patobulinimai pirkėjų simpatijų greičiausiai nesulauks, todėl naujos kartos „Audi A4“ turėtume pamatyti gerokai drąsesnių dizaino sprendimų.
Naujausi komentarai