Paaugliai prie vairo: laisvė ar pavojus? Pereiti į pagrindinį turinį

Paaugliai prie vairo: laisvė ar pavojus?

2025-05-17 23:00

15-mečiai prie vairo – grėsmė saugumui ar teisė į laisvę? Paaugliai pasipiktinę planais neleisti jiems vairuoti iki 16 metų.

Paaugliai prie vairo: laisvė ar pavojus?
Paaugliai prie vairo: laisvė ar pavojus? / Freepik.com nuotr.

Moksleiviai rinkosi prie savo mažos galios automobilių, kuriuos galima vairuoti nuo 15 metų. Paaugliai sakė, kad vos gavę teisę iškart sėdo prie vairo. Prieš išvažiuojant į gatvę, reikia išlaikyti teorijos egzaminą „Regitroje“, tačiau iki 18 metų nei praktikos mokymai, nei vairavimo egzaminai neprivalomi.

„Vairuoju nuo praeito birželio, išsilaikęs teises nuo 15 metų, dabar padarė nuo 16 metų, tai nesąmonė. Vairuoju mopedą“, – šnekėjo vairuotojas Kristupas Snarskis.

„Man buvo 16, dabar vairuoju kiekvieną dieną. Baimė, kai pavairuoji, supranti Kauną, pajauti, mažėja“, – teigė vairuotojas Jonas Zakarauskas.

Moksleiviai neslepia – vairuoti išmoko patys, klausydami tėvų, brolių, seserų ar draugų patarimų.

„Mano sesė metais vyresnė, ji važinėjo, iš jos išmokau ir po metų sėdau“, – pasakojo vairuotoja Rusnė Sinkevičiūtė.

„Tiesiog pats mokinausi, gatvėje važinėjau ir pramokau“, – sakė kitas pašnekovas.

LNK stop kadras.

Atsirado siūlymas leisti paaugliams įgyti AM kategoriją tik nuo 16, tačiau praktikos egzaminas liktų neprivalomas. Specialistai tam nepritaria – renka parašus ir siūlo palikti amžių, bet įvesti privalomus praktikos mokymus.

„Yra diskusija Seime, kad įvestų praktinio vairavimo mokymus, kaip ir kitom kategorijom. Atsakingi tėveliai tai daro ir patys moko, ir samdo instruktorius. Vairavimo ypatumų gali išmokyti tik profesionalus instruktorius“, – nurodė Jaunimo vairavimo akademijos vadovas Rimantas Stapulionis.

Privaloma praktika esą būtina.

„Jis išvažiuoja į gatvę, automobilis – kaip ginklas. Su juo galima pridaryt bėdos. Neatsako už administracinę atsakomybę – tik nuo 16 metų“, – tvirtino „Rigvedos“ vairavimo instruktorius Virginijus Bakanas.

R. Stapulionis sako, kad dėl praktikos stokos paaugliai dažnai patenka į avarijas. Nors statistiškai daugiausia rizikos kelia 18–25 metų vairuotojai, paauglių nelaimės dažniausiai įvyksta dėl neatidumo. Nors jeigu vairuotojui nėra 16, už padarytą avariją atsako tėvai.

„Avarijų pasitaiko labai žioplų, netgi tų stogų vadinamų. Kai neįvertina dinamikos, stabdymo kelio – tai praktinio vairavimo ypatumai“, – teigė Jaunimo vairavimo akademijos vadovas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Jaunimas pripažįsta – eismo įvykių pasitaiko.

„Būna visokių situacijų, buvo dvi avarijos minimalios, bet šiaip viskas puikiai – palengvėjęs gyvenimas“, – sakė pašnekovė.

Didžiausios jaunų vairuotojų klaidos – neatidumas.

„Jaunimas nesugeba matyti pavojaus, nesugeba įvertinti. Gyvenime to neturėjo. Jie, važiuodami su tėvais, žiūri į telefoną, nemato, kas kelyje vyksta“, – kalbėjo „Rigvedos“ vairavimo instruktorius.

Instruktoriams tenka taisyti ir blogus vairavimo įpročius, kai paaugliai išmoksta vairuoti patys.

„Tas tvirtumas – vėlgi, žmonės įpranta lakstyti, jie neturi baudžiamumo, nebijo, kad jį nubaus. Tų mašinyčių daugėja, problema išlieka didžiulė“, – tvirtino V. Bakanas.

Organizatoriai žada aplankyti 100 mokyklų ir surinkti per 100 tūkst. parašų, kad liktų galimybė AM kategoriją gauti nuo 15.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų