Pabandys pristabdyti tiltų ir viadukų dūlėjimą Pereiti į pagrindinį turinį

Pabandys pristabdyti tiltų ir viadukų dūlėjimą

2025-03-02 23:00
„Kauno diena“ , BNS inf.

Valstybinės reikšmės keliuose Lietuvoje beveik 13 proc. tiltų – blogos būklės, likusi dalis – 50–60 metų amžiaus. Siekdama pailginti tiltų, kurių būklė dar yra patenkinama, tačiau nesiimant veiksmų gali sparčiai blogėti, eksploatacijos trukmę, „Via Lietuva“ bandys užtikrinti ilgesnį jų tarnavimo laiką.

Objektai: tiltai ir viadukai – neslopstantis juos prižiūrinčios bendrovės „Via Lietuva“ galvos skausmas.
Objektai: tiltai ir viadukai – neslopstantis juos prižiūrinčios bendrovės „Via Lietuva“ galvos skausmas. / vialietuva.lt nuotr.

Prioritetas – saugumas

„Via Lietuva“ paskelbė kelių statinių, esančių valstybinės reikšmės keliuose, remonto darbų viešąjį konkursą.

Sutartis leis paprasčiau organizuoti tiltų ir viadukų priežiūrą ir prireikus atlikti nesudėtingus tiltų eksploatacijos trukmės užtikrinimo darbus.

Planuojama, kad per dvejus metus prevenciškai bus sutvarkyta iki 40 tiltų visoje Lietuvoje. Šių darbų kaina sieks apie 4 mln. eurų.

„Prioritetas – saugumas. Deja, bet tokią prastą tiltų ir viadukų situaciją paveldėjome, todėl delsti dar kelerius metus ir rizikuoti žmonių gyvybėmis nebegalime. Tikimės, kad prevenciškai pavyks sutvarkyti keliasdešimt objektų visoje Lietuvoje. Tačiau tai ilgo kelio pradžia. Sieksime, kad kritinės būklės tiltų ir viadukų skaičius šalyje per artimiausius metus žymiai sumažėtų, o galiausiai nesaugios susisiekimo infrastruktūros išvis nebeliktų“, – sakė susisiekimo viceministras Rioderikas Žiobakas.

Laikinos priemonės

Laiku pakeisti tiltų deformaciniai pjūviai sustabdys spartų žemiau esančių laikančiųjų tilto konstrukcijų irimą.

Delsti dar kelerius metus ir rizikuoti žmonių gyvybėmis nebegalime.

Tinkama vandens surinkimo ir nuvedimo sistemos priežiūra padės apsaugoti perdangos sijas ir atramų elementus. Paprasti, tačiau efektyvūs gelžbetoninių konstrukcijų lokalių pažaidų remonto darbai, naudojant betono mišinius, leis pristabdyti tilto defektų vystymosi procesus.

Tokie sprendimai statinio eksploatavimo laikotarpį pailgins bent penkeriais metais.

„Sparčiai blogėjanti tiltų būklė Lietuvoje – jau tendencija. Įvertinę ribotas finansavimo galimybes atnaujinti visus šalies tiltus, šiemet papildomą dėmesį skirsime tiltams, kurie jau kitąmet gali tapti neišvažiuojami arba gali būti ribojamas eismas. Būtina imtis kompleksinių priemonių, viena jų – pailginti, kaip sakoma, ant ribos esančių tiltų eksploatacijos laikotarpį“, – teigė „Via Lietuva“ infrastruktūros ir palaikymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.

Poreikis – 0,5 mlrd.

Per pastaruosius ketverius metus investicijos į tiltus padidėjo daugiau nei tris kartus (palyginti su 2021–2024 m. ir 2017–2020 m.), per šį laikotarpį sutvarkyti 94 tiltai.

Vien pernai „Via Lietuva“ į tiltų atnaujinimą ir remontą investavo daugiau nei 75 mln. eur (2021 m. skirta vos 14 mln. eurų).

2024 m. baigta Alfonso Meškinio tilto rekonstrukcija, inicijuoti tiltų per Dubysą ir Nevėžį atnaujinimo darbai Raseinių ir Kėdainių rajonuose, baigtas tvarkyti Marvelės viadukas Kaune. Valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyta iš viso daugiau nei 30 tiltų ir viadukų.

Visi valstybiniai keliai ir jų infrastruktūra finansuojami iš Lietuvos Vyriausybės kelių plėtros ir priežiūros programai skiriamų lėšų. Šiuo metu, norint sutvarkyti visus blogos būklės tiltus (118 vnt.), reikalingos investicijos siekia daugiau nei 500 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra