Pereiti į pagrindinį turinį

Padangų vasara 2009-ieji

2009-03-18 09:00
Padangų vasara 2009-ieji
Padangų vasara 2009-ieji / Mindaugas Ažušilis

Praėjusių metų rudenį, kai į Lietuvą dar nebuvo atsiritusi didžioji krizės banga, Europos padangų pardavėjai jau guodėsi maždaug 20 proc. sumenkusiu pardavimu. O mūsų šalyje vasarinių padangų rinka 2008-aisiais sugebėjo netgi ūgtelėti (1,5 proc.) ir tik žieminio mašinų apavo prekyba gerokai smuko (26 proc.). Ko galima tikėtis iš šio pavasario? Kokių naujovių siūlo didieji padangų gamintojai? Ar ras priimtinų siūlymų taupyti priversti automobilininkai?

Kaimynų sufleris

"Goodyear Dunlop Tires Baltic" pardavimo vadovas Elmantas Latkauskas, komentuodamas padėtį rinkoje, sakė, kad praėjusiais metais Estijos ir Latvijos padangų parduotuvėse jau buvo kur kas niūresnės nuotaikos nei Lietuvoje.

"Kai kurie procesai persimeta iš šiaurinių kaimynų į mūsų šalį, tačiau akivaizdu, kad ne visi krizės scenarijai Lietuvoje pasikartos. Antai naujasis Latvijos premjeras būgštauja, kad nesulaukusi tarptautinių finansinių institucijų paramos Ryga bankrutuos birželį. O mūsų politikai tikisi išsiversti be pašalinės pagalbos. Panašiai yra ir verslo pasaulyje. Kadangi daug laiko praleidžiu visose trijose Baltijos šalių sostinėse, galiu patikinti, kad Lietuvoje padėtis palyginti gera", – sakė E.Latkauskas.

"Goodyear Dunlop Tires Baltic" atstovas teigė pastebėjęs, kad latviai ir estai užsukę į padangų parduotuves pirmenybę pradėjo teikti pigesniems gaminiams, todėl tikėtina, kad Lietuvoje šį pavasarį daugiau dėmesio sulauks ne tokiais garsiais prekių ženklais papuoštos padangos.

"Nors naujų automobilių pradavimas smuktelėjo bene 70– 80 proc., mūsų padėtis kiek lengvesnė. Sunkmečiu žmonės gali atidėti sprendimą įsigyti naujesnio modelio mašiną, o važinėdami turimomis vis vien turės rūpintis, kad kelionės būtų saugios. T. y. automobilius teks remontuoti ir keisti natūraliai pasenstančias detales. Padangos kaip tik priklauso tokiai prekių grupei. Be to, tai daiktas, kurį perkant nereikia nei banko, nei išperkamosios nuomos bendrovės pagalbos", – teigė E.Latkauskas.

Būdai taupyti

Prognozuodami, kaip gali keistis automobilininkų elgsena, kalbinti specialistai teigė, kad vienas labiausiai tikėtinų taupymo scenarijų – padangų naudojimas iki kritine laikomos 1,6 mm protektoriaus gylio ribos. Ankstesniais metais savo saugumo besirūpinantys vairuotojai padangas keisdavo šioms nudilus iki 3–4 mm, šį sezoną toks mašinų apavas veikiausiai bus laikomas labai geru. Galima spėti, kad dalis automobilininkų su senomis padangomis važinės tol, kol pasimatys jų kordai.

Kitas populiarus būdas išvengti investicijų– vasarą važinėti kieto gumos mišinio žieminėmis padangos.

"Rudenį 5 iš 10 mūsų parduotuvėje pirkę žmonės pageidavo tokio modelio padangų, kuriomis galėtų važinėti visus metus. Galbūt todėl šiuo metu didesnio domėjimosi vasarinėmis padangomis nejaučiame", – sakė bendrovės "Baltieva" pardavimo vadybininkas Šarūnas Jankauskas.

Pašnekovas teigė, kad prognozuodama mažesnę paklausą "Baltieva" 2009-ųjų pavasariui užsakė beveik 50 proc. mažiau padangų nei pernai ir daugiau dėmesio skyrė pigesniems modeliams. Ši įmonė daugiausia prekiauja "Continental" grupės ir "GoodYear / Dunlop" koncerno padangomis – "Mabor", "Sava", "Fulda" ir t. t.

Kokybės neatsisakoma

E.Latkauskas atkreipė dėmesį, kad net susidurdami su laikinais finansiniais sunkumai dalis klientų vengia pirkti pačias pigiausias padangas.

"Pripratę prie kokybiškų daiktų žmonės nebenori eksperimentuoti su visiškai nežinomomis pigiomis padangomis. Paradoksalu, tačiau krizės labiau veikia vadinamosios ekonominės klasės, o ne brangesnių padangų pardavimą", – sakė "Goodyear Dunlop Tires Baltic" atstovas.

Pašnekovai akcentavo ir tai, kad dauguma būsimam vasaros sezonui skirtų padangų yra pagamintos iš medžiagų, kurios įsigytos dar tuo metu, kai naftos kaina buvo apie 140 dolerių už barelį (dabar – beveik 100 dolerių pigiau). T. y. mažinti gatavos produkcijos kainas gamintojams yra ganėtinai sunku. Nepaisant to, sumažėjus paklausai, padangos neabejotinai parduodamos pigiau.

O vieno rinkos lyderių bendrovės "Egzotika" vadovas Rokas Lipeikis tikino, kad didžiausią vasarinių padangų užsakymą padarė tik praėjusį mėnesį, todėl su pagrindiniais partneriais – koncernu "Bridgestone" – susiderėjo dėl patrauklesnių kainų nei praėjusiais metais.

"Mes taip pat prognozuojame paklausos mažėjimą maždaug 20 proc., todėl koregavome užsakymus. Kita vertus, dabar gamintojai pristatyti trūkstamų modelių ar dydžių padangas gali labai greitai, todėl suformuoti didelį sandėlį neapsimoka. Kita vertus, stengiamės nenuvilti savo klientų, ir jau dabar galime pasiūlyti rinktis beveik visų prekių ženklų padangas, kokios tik yra importuojamos į Lietuvą", – pasakojo R.Lipeikis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų