- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
LED technologijos yra visomis prasmėmis pranašesnės už senąsias kaitrines lemputes. LED šviečia ryškiau, naudoja mažiau energijos, o patys šviestuvai yra mažesni.
LED puikiai tinka šviesoforams. Pasitelkus paprastas kompiuterines programas galima sukurti dinamiškus šviesoforus su laikmačiais, judančiais paveiksliukais ar net informaciniais pranešimais. Tačiau LED šviesoforai turi vieną didelį trūkumą, kuris kartais atbaido kai kuriuos miestus.
LED šviesoforai yra brangesni nei įprasti su kaitrinėmis lemputėmis. Visgi, jie sunaudoja mažiau elektros energijos, o minėtų lempučių nereikia keisti. Taip pat tikimasi, kad tokie šviesoforai tarnaus žymiai ilgiau – gamintojai jiems drąsiai suteikia labai ilgas garantijas. Taigi, didesnė investicija turėtų atsipirkti per mažesnius eksploatacijos kaštus, nes šių šviesoforų beveik nereikia prižiūrėti.
Skaičiuojama, kad įprasta šviesoforo lemputė tarnauja apie porą metų. Po to ją reikia keisti – prie šviesoforo pasiunčiami techniniai darbuotojai, kurie perdegusias lemputes pakeičia. Su laiku šviesoforai praranda ir spalvą – žalia tampa geltona, o raudona – oranžine. Galbūt tai tik estetikos klausimas, tačiau juk tikrųjų signalų spalvos yra apibrėžtos įstatymais ir kelių eismo taisyklėmis.
LED technologijos sankryžose gali atsirasti dviem būdais – sumontuojant LED lemputes arba pakeičiant visą šviesoforo korpusą. Kad ir koks būdas pasirenkamas, su vienu LED technologijos trūkumu tenka susitaikyti.
LED šviestuvai yra tokie efektyvūs todėl, kad jie didesnę sunaudojamos energijos dalį paverčia šviesa. Kaitrinės lemputės didžiąją savo sunaudojamos energijos dalį verčia šiluma – jos stipriai įkaista, be reikalo išpūsdamos elektros energijos sąskaitas. Tačiau šviesoforai stovi lauke, kur juos kartais padengia sniegas.
Tradiciniai šviesoforai su kaitrinėmis lemputėmis patys išsprendžia šią problemą – jie taip įkaista, kad sniegas labai greitai nutirpsta. LED šviesoforai niekada stipriai neįšyla, todėl sniegas niekada ir nenutirpsta, kol jo nesunaikina saulė ar techniniai darbuotojai.
Aišku, šią problemą bandoma spręsti. Šviesoforai kuriami taip, kad sniegui tiesiog nebūtų kur susikaupti, o pats paviršius būtų lygus ir sniegas nuo jos tiesiog kristų žemyn. Tačiau susiklosčius ypatingoms aplinkybėms šviesoforai gali būti padengti sniegu.
Specialistai užtrunka juos nuvalyti, todėl bent kelias valandas vairuotojams sunku suvokti, koks signalas dega. Išeitis – šildomi šviesoforai, kurie būtų įjungiami tik dienos pradžioje ir tik žiemą – taip vis tiek sunaudojama mažiau energijos nei naudojant kaitrines lemputes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi12
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?12
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas49
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...