Pereiti į pagrindinį turinį

Pėstieji bus saugesni: kokie atnaujinimai laukia pėsčiųjų perėjų?

2024-08-04 02:00 diena.lt inf.

Bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus Lietuvoje planuoja įrengti ir atnaujinti rekordinį skaičių – 360 – pėsčiųjų perėjų, per 100 įvairių inžinerinės eismo saugos priemonių.

Statistika: Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle – beveik 2 tūkst. pėsčiųjų perėjų, tik apie 12 proc. – saugios.
Statistika: Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle – beveik 2 tūkst. pėsčiųjų perėjų, tik apie 12 proc. – saugios. / K. Kavolėlio / BNS nuotr.

Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle šiuo metu yra beveik 2 tūkst. pėsčiųjų perėjų. Atlikus saugumo analizę, paaiškėjo, kad tik apie 12 proc. perėjų yra saugios ir atitinka joms keliamus saugumo reikalavimus.

Pagrindiniai trūkumai – per plati važiuojamoji dalis, nėra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsinių ir kryptinio apšvietimo, neužtikrintas geras matomumas.

Visose remontuojamose pėsčiųjų perėjose, kuriose nėra kryptinio apšvietimo, jį suplanuota įrengti. Šis sprendimas padės išskirti pėsčiųjų perėją ir pėsčiuosius, esančius prie jos, iš kelio aplinkos tamsiuoju paros metu.

Svarbus saugos kriterijus – perėjos plotis. Didelė dalis šalies valstybiniuose keliuose esančių perėjų neatitinka leistino pločio reikalavimų.

Visose remontuojamose pėsčiųjų perėjose bus įrengtas kryptinis apšvietimas.

Pėsčiasis važiuojamojoje dalyje turėtų užtrukti kuo trumpiau ir gebėti įvertinti eismo sąlygas. Tyrimai rodo, kad transporto priemonių vairuotojai linkę važiuoti greičiau, o siauresnėse vietose – pasirinkti mažesnį greitį.

„Via Lietuva“ atlikti perėjų modernizavimo ir tobulinimo rezultatai rodo, kad nelaimių, susijusių su pėsčiųjų judėjimu važiuojamosios dalies kirtimo vietoje, skaičiai mažėja.

Kelyje Kaišiadorys–Žiežmariai esančioje perėjoje dvejus metus iš eilės buvo fiksuojami automobilių ir pėsčiųjų incidentai. Įrengus kryptinį apšvietimą ir iškiliąsias saleles, eismo įvykių iki šiol neužfiksuota.

Teigiami pertvarkos rezultatai fiksuojami ir kelyje Kupiškis–Utena esančioje pėsčiųjų perėjoje.

2024 m. didžiausia dalis pėsčiųjų perėjų bus įrengta ar atnaujinta Tauragės, Šiaulių, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kauno, Telšių apskrityse, Panevėžio, Klaipėdos ir Vilniaus prieigose.

Planuojama, kad darbai bus baigti jau šių metų rudenį.

„Diegiame įvairias kompleksines priemones, tarp jų – inžinerinių saugos sprendimų, šviečiamosios veiklos, skirtos bendruomenėms. Vis dėlto vien mūsų pastangų nepakaks – saugumas kelyje priklauso ir nuo vairuotojų pasirinkto saugaus greičio ar atidumo“, – pabrėžė „Via Lietuva“ projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų