Šeima keliaus saugiai
25-erių tauragiškis yra pasirašęs sutartį su į 2026 m. pasaulio ralio-reidų čempionatą (W2RC) žengiančia automobilių gamintojo „Defender“ komanda.
Jai taip pat atstovaus Dakaro ralių legenda, keturiolika kartų sunkiausią maratoną laimėjęs prancūzas Stephane'as Peterhanselis ir amerikietė lenktynininkė Sara Price.
R. Baciuška, be kita ko, ne tik startuos varžybose, bet ir kasdien važinės britų pagamintu „Defender 110“.
„Labai džiaugiuosi tiek sportinės karjeros posūkiu, tiek ir pagerėjusia kasdienybe, nes tai man patinkantis automobilis – mėgstu didelius, tvirtus visureigius, be to, turiu šeimą, vaiką, tad man kelionėje labai svarbus saugumas. Mėgstu aktyvų laisvalaikį gamtoje, tad ir į miškus važinėju, kur netrūksta bekelės“, – apie visokeriopą naudą sėsti prie „Defender“ vairo kalbėjo R. Baciuška.
Sportininkas, kasdien vairuodamas „Defender 110“, iš dalies treniruosis – galės geriau priprasti prie technikos, jos gabaritų, nes „Stock“ klasės lenktynėse dalyvaus nedaug modifikuoti gamykliniai automobiliai.
„Stock“ misija
Dakaro ralis išaugo iš nuotykio, į kurį anksčiau leidosi santykinai paprasti, tik iš dalies sportui pritaikyti visureigiai.
Anuomet jame dalyvavo net visiškai standartiniai automobiliai, nemažai jų pakeliui iš Paryžiaus į Dakarą sulūžo, tačiau visiškai nemodifikuotas prancūzų ekipažo „Land Rover 109 Station Wagon“ distanciją atlaikė.
Keliauju su šeima, tad saugus automobilis man labai svarbu.
Būtent tokiu modeliu šiemet „Dakar Classic“ varžybose sužibėjo ir lietuvių Karolio Raišio ir Igno Daunoravičiaus duetas.
„Stock“ kategorija sugrąžins gamyklinius automobilius į trasą – važiuos visureigiai, kurie išrieda pro surinkimo cechų vartus, kuriuos žmonės kasdien naudoja keliaudami į darbą ar veždami vaikus į mokyklą.
Siekiant atitikti lenktynių reikalavimus, bus leidžiamos tik minimalios modifikacijos. Tad R. Baciuška 2026-aisiais lenktyniaus beveik tokiu pat automobiliu, kokiu riedės po Tauragę ir Lietuvą.
Rokas jau išbandė „Defender“ prototipą „Dakar D7X-R“, kurio pagrindu bus parengtas Dakaro raliui skirtas visureigis, o visa komanda ruoštis varžyboms pradės rugsėjį.
Laukia naujovės
2026-ųjų Dakaro ralio organizatoriai atskleidė kai kuriuos būsimų lenktynių kontūrus.
Maratonas turėtų startuoti kitąmet sausio 3-ąją ir Yanbu mieste ir finišuoti ten pat 17 d. Dalyviams teks įveikti per 8 tūkst. km ir trylika greičio ruožų, kurių bendras ilgis bus apie 5 tūkst. km, maršrutai drieksis sudėtingiausiais reljefais.
Ypatingi išbandymai – etapai „Bivouac refuge“, kai ekipažai praleis naktį atskiroje stovyklavietėje be jokios išorinės techninės pagalbos, turės tik miegmaišius, palapines ir maisto davinius.
Tarp naujovių – techninės pagalbos taškai (vadinamieji „Pit stop“) akmenuotose trasos atkarpose, kur sportininkai galės pasikeisti atsargines padangas. Šie taškai bus ypač svarbūs, nes net 70 proc. ralio trasų bus visiškai naujos.
„Dakar Classic“ dalyviai (transporto priemonių, pagamintų iki 2005 m., ekipažai) turės įveikti kiek trumpesnį – 4,5 tūkst. km – atstumą.
2025-aisiais „Defender“ tapo oficialiu Dakaro ralio partneriu, bendradarbiavimas tęsis 2026, 2027 ir 2028 m.
Naujausi komentarai