- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau daugelį metų priekinio ir šonininių stiklų tamsinimo draudimai kelia daugybę vairuotojų diskusijų. Iš esmės reikalavimai nepasikeitė, tačiau Lietuvoje jau galima įsigyti neseniai Amerikoje sukurtas plėveles automobiliams nuo saulės ir karščio, kurių šviesos laidumas telpa į įstatymų numatytas normas.
Automobilių plėvelių mados prisitaiko prie naujų reikalavimų
Kauno kelių policijos valdybos viršininko Dano Česnausko teigimu, pažeidimų dėl šviesos laidumo reikalavimų neatitinkančių priekinių automobilio stiklų skaičius pastaraisiais metais ženkliai sumažėjęs. „Prie tokių rezultatų prisidės nuo liepos 1 d. įsigaliojęs naujas įstatymas, jog policijos pareigūnas gali panaikinti techninės apžiūros dokumentų galiojimą, nustatęs priekinių stiklų šviesos laidumo neatitikimą KET techniniams reikalavimams. Tai gerokai atbaidys tuos, kurie anksčiau sumokėdavo baudas ir toliau kaip niekur nieko važinėdavo su užtamsintais priekiniais automobilio stiklais“, - patirtimi dalinasi pareigūnas, prasitaręs, jog rudenį kartu su techninių apžiūrų centrų darbuotojais bus organizuojami reidai, kur bus nuodugniai tikrinama automobilių techninė būklė.
Keičiantis reikalavimams, keičiasi ir plėvelių mados bei žmonių supratimas apie jų paskirtį bei funkcijas. Vis dažiau lietuviai pirmiausia ieško ne „juodesnės“ plėvelės , o siekia užsitikrinti kuo didesnį komfortą. „Tamsias plėveles vis dar mėgsta jaunimas, tačiau verslininkai, moterys, vyresnio amžiaus žmonės renkasi didesnio laidumo plėveles. Jei automobilio stiklai nėra tonuoti originaliai, visada rekomenduojame 20 procentų šviesos laidumo plėvelę, kuri pagal išvaizdą ir funkcijas niekuo nesiskiria nuo fabrikinio stiklų tonavimo, tačiau suteikia automobiliui solidumo bei atlieka kitas svarbias funkcijas“, – aiškina jau daugiau nei 20 metų plėvelėmis prekiaujančios „Aša“ įmonės direktorė Živilė Vaitkūnienė.
Pasak specialistės, prieš septynerius metus buvo madingos pusiau veidrodinės plėvelės. Šiandien automobilių savininkai renkasi kur kas šviesesnes plėveles, ne tik dėl funkcijų, bet ir grožio, nes naudojant šviesesnę plėvelę nėra toks ryškus perėjimas nuo beveik skaidrių priekinių šoninių prie tonuotų užpakalinių šoninių langų.
Ne visada pakanka gamyklinio tonavimo
2003 m. susisiekimo ministro patvirtinti techniniai reikalavimai naudojamoms kelių transporto priemonėms skirti užtikrinti vairuotojų saugumą: stiklų, patenkančių į priekinį 180° vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas turi būti ne mažesnis nei 75 proc. ir 70 proc. priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų.
Pasak specialistų, reikia atkreipti dėmesį, jog paprastai priekiniai automobilio stiklai jau būna gamykliškai tonuoti, todėl klijuojant bet kokią plėvelę šviesos laidumo procentas dar labiau sumažėja. Apie stiklų skaidrumą informuojama tam tikrais gamykliniais žymėjimais: AS1 reiškia, kad stiklas yra skaidrus, AS2 - laidumas šviesai iki 75 proc, tamsesnis tonavimo laipsnis žymimas AS3. Pastarąjį ženklą dažniau tenka pamatyti ant amerikietiškų automobilių. Tiesa, gamykliškai tonuoti stiklai ne visada atlieka svarbiausias funkcijas, todėl plėvelių paklausa vis dar išlieka.
Plėvelė, telpanti į KET reikalavimų rėmus
Siekiant užtikrinti vairuotojų saugumą ir atitikti įvestus reikalavimus, kuriamos naujos priemonės, padedančios užtikrinti vairuotojų komfortą. Neseniai Lietuvoje pasirodė naujos plėvelės nuo akinimo ir karščio, kurių šviesos laidumas siekia 89 proc., t.y. atitinka Lietuvos KET reikalavimus. Norint suprasti šios plėvelės veikimo principą, ne mažiau svarbu žinoti ir elementariausius fizikinius dėsnius. Plėvelė pasižymi dideliu pralaidumu matomai saulės spindulių spektro daliai, tačiau praleidžia tik 50 proc. infraraudonųjų (karščio) spindulių. Padengta organininiais cheminiais junginiais, ji neleidžia prikaisti automobiliui, netgi jei jį paliekate atviroje automobilių aikštelėje. „Tiek ant gamykliškai tonuotų, tiek ant skaidrių priekinių automobilio stiklų užklijuotos plėvelės šviesos laidumas atitinka įstatymų numatytas normas. Plėvelė pagaminta nenaudojant metalų kompozitų, tad nekyla nepatogumų dėl radijo bangų blokavimo,“ – aiškina pleveles.lt vadovė Ž. Vaitkūnienė. Tiesa, visada galioja įvairiausios paklaidos, tad patikrinti šviesos laidumą galima prietaisu „Pocket detective“, kurį naudoja ir policijos pareigūnai.
Dar vienas svarbus plėvelės privalumas – apsauga nuo ultravioletinių spindulių. Neseniai St Louis universiteto medicinos mokyklos atliktas tyrimas parodė, kad beveik 53 procentų odos vėžio atsiranda kairėje vairuotojų kūno pusėje. Tyrėjai mano, jog tokį vėžio padidėjimą šioje pusėje lemia UV spinduliai, prasiskverbiantys pro stiklą. Todėl didelę laiko dalį praleidžiantiems automobilyje, rekomenduojama pasirūpinti apsauga.
Atkreipia dėmesį į vairavimą trumpėjant dienoms
Pasak Ž. Vaitkūnienės, nestipriai tonuota plėvelė praverčia ne tik vasaros metu, bet ir rudenį bei žiemą. Dienoms trumpėjant, grįžtant iš darbų, horizonte šviečianti saulė stipriai akina, nesimato ženklų. Žiemą taip pat ne pyragai važiuoti daliai saulės spindulių atsispindint nuo sniego. Štai visai neseniai žiniasklaidoje aprašytas įvykis dėl traktorininko susidūrimo su traukiniu įvyko todėl, kad dėl saulės vairuotojas nematė perspėjančių ženklų. Tokiais atvejais plėvelė padeda „prigesinti“ saulės spindulius. Kita vertus kelių policijos tarnybos vadovas D. Česnauskas perspėja, jog plėvelės tamsumą reikia rinktis protingai ir pagalvoti apie tamsųjį paros laiką, kuomet sunku pamatyti ne tik tamsiai besirengiančius pėsčiuosius, bet ir važiuojančius automobilius nematomame mūsų regėjimo taške.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi12
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?12
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas49
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...