Pereiti į pagrindinį turinį

Prieš žiemos žygį – pratybos Suomijoje

2024-12-29 12:00
DMN inf.

Šaltuoju metų sezonu motociklininkai įprastai skaičiuoja savaites laukdami, kai vėl galės išvažiuoti iš garažo. Kitokiu ritmu gyvena Karolis Mieliauskas.

Žiema: pasak keliautojo, pora šimtų kilometrų už Helsinkio sniego ir šalčio – per akis. Žiema: pasak keliautojo, pora šimtų kilometrų už Helsinkio sniego ir šalčio – per akis. Žiema: pasak keliautojo, pora šimtų kilometrų už Helsinkio sniego ir šalčio – per akis.

Išbandė 450MT

Jau vasario mėnesį K. Mieliauskas vėl leisis į šaltą ir sniegu padengtą kelionę, tačiau prieš tai būtina atlikti tam tikrus namų darbus.

„Pasiruošimą žiemos kelionei sudaro keli svarbūs etapai. Pirmiausia, technika – kuris motociklas labiausiai tinkamas numatytiems iššūkiams. Antra – padangos. Trečia – imunitetas, nes reikia pasirengti šalčiui. Yra ir daugiau sąlygų, kurias reikia įvertinti, tačiau šios, man regis, svarbiausios šiuo metu, todėl trumpam išvykau į Suomiją, kur pavažiavus pora šimtų kilometrų už Helsinkio sniego ir šalčio jau per akis“, – sakė keliautojas.

Karolis į daugelį savo žygių vyko „Adventure“ tipo „CFMOTO 800MT“ motociklu ir pasirinkimas niekada nenuvylė.

Šis gamintojas pristatė naują modelį, kurio populiarumo banga nuvilnijo per visą pasaulį – „CFMOTO 450MT“. Tai mažiau galios turintis, tačiau tuo pačiu ir gerokai lengvesnis motociklas, galintis važiuoti prastais keliais ar bekele.

Kol kas „CFMOTO 450MT“ nebuvo bandytas žiemos sąlygomis, tad K. Mieliauskas jau įvertino motociklo potencialą.

„Ant sniego jis elgiasi teisingai. Dviejų cilindrų, 450 kubinių centimetrų variklis pakankamai galingas, o geriausia, kad motociklas lengvas. Ar jis taps mano pasirinkimu artėjančiai kelionei? Pamatysime. Mėgstu „Adventure“ motociklus, ypač dėl sėdėsenos tiesia nugara – žiemą tai ypač svarbu“, – dalijosi mintimis K. Mieliauskas.

Maudynės: K. Mieliauskas neatsisakė suomių pasiūlymo įšokti į eketę. / karolismieliauskas.com nuotr.

Ledu ir asfaltu

Žiemos sąlygomis net ir pats geriausias motociklas be tinkamų padangų būtų mažai ko vertas.

Ant sniego „CFMOTO 450MT“ elgiasi teisingai. Mėgstu „Adventure“ motociklus.

Natūraliai susiklostė situacija, kad būtent suomiai yra padangų dygliavimo specialistai, dominuojantys Europoje. Per trumpą vizitą Karoliui pavyko susitikti su ekspertais ir išbandyti naujausius jų gaminius.

„Dygliuotas padangas reikia kruopščiai įvertinti pagal tai, kur teks važiuoti. Jeigu tik ledu – tam skirti ilgi dygliai, kuriais apautas motociklas ant ledo laikosi it įkaltas. Tai labai tinkamas pasirinkimas važiuoti trasoje ant užšalusio ežero. Tačiau ilgoje kelionėje būna įvairių sąlygų, neišvengiamai tenka važiuoti provėžomis ar asfaltu. Tada prastėja sukibimas, dygliai labai greitai nusidėvi. Šį kartą testavau naują dyglių išdėstymo raštą, jis tikrai pasiteisino“, – apie patirtį Suomijoje pasakojo keliautojas.

Testas: motociklininkas nenusivylė naujo modelio dygliuotomis padangomis. / karolismieliauskas.com nuotr.

Apranga – ne bet kokia

Kad kūnas būtų pasiruošęs žiemos išbandymams, K. Mieliauskas praktikuoja maudynes šaltame vandenyje, tad, viešėdamas Suomijoje, nepraleido progos įlysti į eketę.

Neatsiejama imuniteto stiprinimo dalis – tinkama mityba, kasdienis aktyvumas, maisto papildai. Keliautojas žiemą visuomet naudoja vitaminų ir mineralų kompleksą „Immunace“.

Per testus Suomijoje lauke buvo apie –10 °C temperatūra, tad buvo gera proga išbandyti ir naujus suomių gaminamus drabužius, skirtus atšiaurioms sąlygoms.

Anot K. Mieliausko, važiuoti pusvalandį žvarbiu oru turbūt įmanoma apsirengus bet kaip, tačiau kai ant motociklo tenka išsėdėti po aštuonias ar dešimt valandų per dieną, aprangos kokybė vertinama žymiai reikliau.

„Sausio mėnesį numatyti testai Lietuvoje, tikiuosi, kad kartu su motociklu iš Suomijos pavyks parsivežti ir sniego“, – vylėsi keliautojas, 2025-aisiais išvyksiantis į daugiau nei tūkst. kilometrų žiemos žygį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų