Pereiti į pagrindinį turinį

Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?

2024-03-17 10:00
DMN inf.

Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, tampantys ypač aktualūs atšilus orams.

Šokiruoja: išvirtę ratlankiai ne visada dera prie kėbulo dizaino. Šokiruoja: išvirtę ratlankiai ne visada dera prie kėbulo dizaino. Šokiruoja: išvirtę ratlankiai ne visada dera prie kėbulo dizaino. Šokiruoja: išvirtę ratlankiai ne visada dera prie kėbulo dizaino. Šokiruoja: išvirtę ratlankiai ne visada dera prie kėbulo dizaino. Šokiruoja: išvirtę ratlankiai ne visada dera prie kėbulo dizaino.

Skiriasi ir sudėtis

Pastaruoju metu automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio teikia ratų stiliui. Tai galima pastebėti išriedant naujiems to paties gamintojo modeliams. Dabar net maži miesto automobiliai retai kada komplektuojami su mažesniais nei 16 colių skersmens nuobodžiais ratlankiais. Jei laiką atsuktumėme dešimtmetį kitą atgal, pastebėtume, kad dauguma mažalitražių transporto priemonių apautos vos 14 colių ratlankiais.

Skirtingi ratlankiai skiriasi tiek metalo kokybe, tiek ir gamybos metodais – taigi tvirtumu ir svoriu. Visa tai lemia dinamines, ekonomines ir net ekologines mašinos savybes.

„Elektromobilių, prestižinių arba sportinių markių automobilių ratlankiai stipriai skiriasi nuo kitų tiek kokybe, tiek matmenimis, o išskirtinis dizainas dar labiau tai pabrėžia. Tokių ratlankių kaina laikui bėgant nemažėja, todėl juos galima vertinti kaip tinkamą investiciją, kuri kartais pergyvena ir patį automobilį“, – teigė autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Stilius: jei au­to­mo­bi­lis dar ne vi­sai kla­si­ki­nis (1980–1990 m. ga­my­bos), pageidau­ti­na prie jo de­rin­ti ratlan­kius pa­gal ga­my­bos laik­metį. / Ga­min­to­jo nuo­tr.

Chaosas ar taisyklės

Dėl savo vertės ir estetinės reikšmės ratlankiai gali būti svarbi automobilio dalis, todėl jų entuziastai prie savo ratuočių ratlankius derina itin atsakingai. Panašiai kaip kad derina savo rūbus pramogų pasaulio žvaigždės prieš žengdamos ant raudono kilimo.

Sportinių markių automobilių ratlankiai stipriai skiriasi nuo kitų tiek kokybe, tiek matmenimis.

Šalia vadinamųjų originalių ratlankių, kuriuos dažniausiai gamina specializuotos ratlankių kompanijos, yra didelė alternatyvi rinka. Ją užpildo specializuoti ratlankių gamintojai. Inovacijų, sporto varžybų ir dizaino istoriją turinčių gamintojų – BBS, „Work“, „Rays“, SSR gaminami ratlankiai taip pat nepraranda savo vertės. Atsiranda nauji modeliai, į istoriją iškeliauja seni, kurie kartais tampa vertingi būtent dėl to, kad daugiau nebegaminami.

Anot specialistų, ratlankių srityje egzistuoja subtilus stiliaus pajautimas, kurį nelengva nusakyti, bet iš tiesų jis turi savo taisykles. Pavyzdžiui, jei automobilis yra išskirtinis arba klasikinis, stilingiausia būtų paikti originalius ratlankius. Jeigu norima išsiskirti arba mašina yra ne visai klasikinė (1980–1990-ųjų gamybos), pageidautina derinti tą laikmetį atitinkančius ratlankius. Taip pat svarbu, kad sutaptų transporto priemonės ir ratlankių pagaminimo šalis, kėbulo dizainas.

Kuklu: sti­liaus kont­ras­tas ga­li bū­ti su­ku­riamas net ir nau­do­jant įpras­tus skar­dinius ratlan­kius. / Ga­min­to­jo nuo­tr.

Tinkamiausi deriniai

Automobilio savininkas gali siekti skirtingo efekto – pabrėžti būtent ratlankius arba atvirkščiai, sumažinti jų dominavimą ir akcentuoti kitas detales. Vien ratai gali padėti sukurti kuklaus, preciziškai suderinto arba „perlenktos lazdos“ efektą. Ir visi pasirinkimai yra teisingi, juos tinkamai priderinus prie bendro įvaizdžio.

Stambesnių formų automobiliui labiau tinka užpildyto dizaino ratlankiai arba turintys daug stipinų, kurie irgi vizualiai užpildo ratlankio plotą. Sportiškesnėms transporto priemonėms labiau tiks atviresni, plonesnių stipinų ratlankiai. Juodos spalvos ratlankiai derinami prie baltos spalvos automobilio kėbulo, sukuriant kontrastą, arba atvirkščiai – automobilis „užjuodinamas“, pabrėžiant jo tamsią prigimtį. Ryškių spalvų ratlankiai gali tapti atsvara blankios spalvos kėbulo spalvai, o chromuoti labiau tiks prestižiniams automobiliams. Tuo tarpu ratlankiai, kurių paviršius nudažytas milteliniu (angl. Diamond Cut) būdu, pritaikyti naujesniems, o plačios poliruotos ratlankių „palangės“ papuoš bet kurį ratuotį. Automobilio ir ratlankių stiliaus kontrastas gali būti sukuriamas ir naudojant įprastus skardinius ratlankius, kuriuos galima gana stipriai išplatinti.

„Nusprendus ratlankius atnaujinti, pirmiausia būtina patikrinti jų geometriją. Tuomet juos verta dažyti būtent milteliniu būdu – taip ne tik panaikinsite ratlankio pažeidimus, bet ir dažų danga atsparumu prilygs originaliai dažų dangai. Tuo užsiima specializuotos ratlankių restauravimo įmonės“, – vardijo įmonės „Wheel Spot“ vadovas Vytautas Šimkus.

Auga: da­bar net ma­ži mies­to au­to­mo­bi­liai re­tai ka­da komp­lek­tuo­ja­mi su ma­žes­niais nei 16 co­lių skers­mens ra­tlankiais. / Ga­min­to­jo nuo­tr.

Dydis – svarbiausia

Pirkėjui svarbiausias sprendimas yra ratlankio matmenų pasirinkimas. Jų skersmuo priklauso nuo automobilio dydžio ir nuo gamybos laikotarpio – 1980-ųjų ratlankiai puikiai atrodo ir mažesnio skersmens, ypač su to paties laikmečio ar stipriai pažemintos prošvaisos automobilių. Didesnio skersmens – įspūdingesni, bet pernelyg dideli ratlankiai gali atrodyti neskoningai.

Nusprendus ratlankius atnaujinti, pirmiausia būtina patikrinti jų geometriją. Tuomet juos verta dažyti būtent milteliniu būdu.

Renkantis ratų skersmenį svarbu atkreipti dėmesį į padangų matmenis. Nors padangos pastebimos mažiau, jos irgi yra labai svarbus stiliaus elementas.

Dar didesnį įspūdį teikia ratlankio plotis. Šiuo atveju pasirinkimai gali būti įvairūs – ratlankio kraštas gali būti kiek išstumtas už sparno krašto, lygiuoti su juo arba būti pakištas po sparnu. Kuo ratlankiai platesni, tuo gražiau jie atrodys.

„Renkantis ratlankius, į vieną formulę susideda daug dedamųjų – plotis, skersmuo, ET, padangų matmenys, erdvė tarp padangos ir pakabos elementų, tarp padangos ir sparno, rato išvirtimas, pakabos eiga, dar turės atitikti centrinės skylės diametras ir, žinoma, tvirtinimo skylės. Priekinei ir galinei ašiai reikės atskiro dėmesio. Šį rebusą padės išspręsti ardomieji trijų dalių ratlankiai. Tiesa, dažniausiai pakanka tiesiog gero apskaičiavimo, kad ir naudojantis internete esančiomis skaičiuoklėmis“, – patarė N. Paketūras.

Istorija: kai ku­rie rat­lan­kiai tam­pa vertin­gi bū­tent dėl to, kad dau­giau ne­bega­mi­na­mi. / Ga­min­to­jo nuo­tr.

Kur ieškoti retenybių?

Ratlankių derinimo prie automobilio procedūra prasideda nuo biudžeto. Pirkiniui skiriama suma apibrėžia, kokio gamintojo, kokio modelio, retumo, grožio ir matmenų ratus galite įpirkti.

Retų arba klasikinių ratlankių dažniausiai tenka ieškoti net ne skelbimų portaluose, o socialiniuose tinkluose arba specializuotose interneto svetainėse. Didelė tikimybė, kad dėmesio vertą modelį rasite ne Lietuvoje. Kur kas daugiau įdomių pasiūlymų galima aptikti Vokietijoje, Lenkijoje ar net egzotiškoje Japonijoje.

Gabenantis ratlankius iš kitos šalies, reikės įvertinti jų siuntimo kainą. Tokia pageidaujamo pirkinio medžioklė greičiausiai pareikalaus nemažai laiko. Dar daugiau laiko atims ratlankių, ypač ardomųjų, restauravimas, tačiau rezultatas suteiks ir nemažą pasitenkinimą. Šio proceso metu jūs neabejotinai susipažinsite su kitais automobilių gerbėjais.

Kalbant apie retus ratlankius, be gamintojo ir pirkinio būklės, yra dar keli faktoriai, kurie lemia kainą. Pirmiausia vertinami ratlankių matmenys, ar jie yra ardomieji ar vientiso dizaino, tvirtinimo skylės, ar jos originalaus gręžimo, ar priekiniai ir galiniai ratlankiai yra skirtingų pločių, ar originalūs. Kartais labai svarbu būna ir pagaminimo metai, svoris, gaminimo būdas.

Svarbu atminti, kad ratlankiai yra viena labiausiai besidėvinčių automobilio dalių, todėl ratų servisai juos nesunkiai restauruos, suteikdami kone gamyklinę išvaizdą ir kokybę.

Akcentas: vien ra­tai ga­li su­kur­ti per­lenk­tos laz­dos efek­tą. / Ga­min­to­jo nuo­tr.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų