Tikslo siekė du ekipažai
Pernai V. Milius ir D. Jakas elektromobiliu „KIA e-Niro“ nuvažiavo 1 176 km per 20 valandų 28 minutes ir 22 sekundes.
Šiemet buvo sutelktos dvigubai didesnės pajėgos pagerinti rekordą: vyrai pasiskirstė į du ekipažus ir užduočiai pasitelkė naujuosius „KIA EV9“ elektromobilius.
Vienas ekipažas, kuriame važiavo tinklaraščio 100procentuelektrinis.lt autorius D. Jakas ir žurnalistas estas Indrekas Jakobsonas, aplink Lietuvą pasuko prieš laikrodžio rodyklę, o kitas, su V. Miliumi ir Martynu Giržadu – pagal laikrodžio rodyklę.
Išvada: automobilių žinovų nuomone, „KIA EV9“ puikiai tinkamas ilgoms kelionėms. Organizatorių nuotr.
Abu ekipažai pagerino 2023-iųjų rekordą: D. Jakas ir I. Jakobsonas maršrutą įveikė per 16 valandų ir 41 minutę, o V. Milius ir M. Giržadas – per 15 valandų ir 45 minutes.
Efektyvumo veiksnys
„Daugumą žmonių trikdo nerimas dėl elektromobilių įkrovimo: ar pavyks prisijungti, ar pavyks suprasti, kaip veikia viena ar kita programėlė, galiausiai – ar pavyks nuvažiuoti? Galvos skausmai vis slopsta dėl kelių priežasčių. Elektromobiliai, jeigu reikia, nuvažiuoja toliau ir toliau. Anksčiau viena įkrova buvo galima nuvažiuoti mažiau nei 200 km, dabar tokio rūpesčio neliko. Moderniu elektromobiliu įveikiami 400 km Lietuvos geografijai – tikrai pakankamai“, – sakė „AutoBild Lietuva“ redaktorius V. Milius.
V. Milius ir M. Giržadas apvažiavo Lietuvą per 15 valandų ir 45 minutes.
Kita priežastis, palengvinanti elektromobilių eksploatavimą, anot V. Miliaus, yra infrastruktūros plėtra ir daug greito įkrovimo stotelių.
„Mums pasisekė, kad ten, kur reikėdavo įkrauti, rasdavome reikiamą infrastruktūrą, tad kraunant būdavo galima, pavyzdžiui, užkąsti ir nė kiek nešvaistyti laiko“, – teigė V. Milius.
Jį nustebino, kad tokio didžiulio, daug sveriančio elektromobilio sąnaudos, važiuojant pagal Kelių eismo taisykles užmiestyje, siekė tik apie 20–21 kilovatvalandžių (kWh) 100 km.
Infrastruktūra: keliautojams neteko įstrigti vidury laukų – elektromobilių įkrovos stotelių šalyje vis daugiau. Organizatorių nuotr.
„Vizualiai neatrodo, kad plytos formos automobilis turėtų būti efektyvus, nes būtent aerodinaminis efektyvumas yra vienas svarbiausių elektromobilių gamintojų tikslų. Tačiau „KIA EV9“ – puikus sprendimas: lyg ir turėtų vartoti bent 30 kWh, o vartoja vos 20“, – stebėjosi automobilių žinovas, pridūręs, kad „KIA EV9“ puikiai tinkamas tokioms kelionėms – tylus, patogus, erdvus.
Pozityvūs pokyčiai
Kitas kriterijus, žymiai prisidėjęs prie žymiai pagerinto rekordo – greito elektromobilio krovimo galimybės.
„Jeigu maršrute yra greito krovimo stotelių, energijos rezervas papildomas gana sparčiai, nors dar ne taip greitai, kaip benzinu, bet jau netoli to. „KIA EV9“ galima rankiniu būdu inicijuoti baterijos paruošimą įkrovai: vos pajungus laidą, automobilis iš karto gali priimti maksimalią krovimo galią“, – aiškino V. Milius.
Jis akcentavo, kad elektromobilių ir jiems skirtos infrastruktūros progresas Lietuvoje kasmet spartesnis ir plačiau apimantis. Anot V. Miliaus, modernus elektromobilis dabar visiškai tinkamas ne tik kasdieniams važiavimui mieste, bet ir visaverčiui keliavimui po šalį ar svetur.
Naujausi komentarai