Žvalgosi į orus
Pasak transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertų, tinkamo metų laiko pasirinkimas gali padėti parduoti automobilį greičiau. Tiesa, žiemos sezonas – ne pats tinkamiausias metas atsisveikinti su sena transporto priemone.
Kadangi šaltuoju metų laiku eismo sąlygos sudėtingos, o orai kartais būna pernelyg šalti išsamiai potencialaus pirkinio apžiūrai, dalis vairuotojų siekia išvengti reikalingų rizikų ir automobilio paiešką atideda žiemos pabaigai.
Anot specialistų, naudotų automobilių rinka akivaizdžiai suaktyvėja pavasarį ir rudenį. Kalbant apie mėnesius, geriausias metas parduoti automobilį yra kovas, balandis ir gegužė.
„Pavasarį dienos tampa ilgesnės, nutirpsta ledas ir sniegas, todėl vairuoti tampa gerokai saugiau. Tai ypač aktualu pradedantiems vairuotojams, kurie verčiau renkasi pirkti automobilį šiltuoju metų laiku. Jiems svarbu priprasti prie eismo kuo saugesnėmis sąlygomis“, – aiškino automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Sezoninė paklausa
Vasaros pabaiga ir rudens pradžia – taip pat palankus metas parduoti transporto priemonę. Automobilių istorijos patikros platformos duomenys rodo, kad rugpjūtį sugeneruojama 9,1 proc. visų įmonės ratuočių istorijos ataskaitų, rugsėjį – 8,9 proc.
Naudotų automobilių rinka akivaizdžiai suaktyvėja pavasarį ir rudenį.
M. Buzelio teigimu, dalis vairuotojų siekia įsigyti transporto priemonę dar prieš prasidedant žiemai, todėl ruduo naudotų automobilių rinkoje yra aktyvus metas.
Automobilio pardavimo planavimas lemia ne tik kiek užtruks surasti naują savininką, bet ir pirkinio kainą. Kai paklausa rinkoje mažesnė, pardavėjai neretai priversti derėtis ir dėl pirkėjų derybinio pranašumo susimažina pelną. Pavyzdžiui, kabrioletų paklausa didžiausia pavasarį ir vasarą – parduoti tokį automobilį žiemą gali užtrukti gerokai ilgiau. Šaltuoju metų laikų vairuotojai labiau dairosi į visureigius ir transporto priemones su visų varančių ratų sistema.
„Sezoninė paklausa neretai veikia pirkėjo naudai. Kai kurie automobiliai gali reikalauti papildomų išlaidų priežiūrai ir laikymui žiemą, todėl kabrioleto ieškantis pirkėjas, ko gero, į aktyvias paieškas leisis tik pavasarį“, – aiškino M. Buzelis.
Lemia ir ekonomika
Nors atrodo paradoksaliai, bet šventiniu laikotarpiu, kai rūpinamasi ypatingomis dovanomis savo artimiesiems, didesnių pirkinių vengiama. Nustatyta, kad prasčiausi mėnesiai norint parduoti automobilį – gruodis ir sausis.
Šventiniu metu didėjančios išlaidos riboja žmonių norus įsigyti brangių pirkinių. Prie to prisideda ir tuo laikotarpiu sulėtėjanti įvairių institucijų ir įmonių veikla, padidėjantis laisvadienių skaičius.
Sausį dažniausiai tęsiasi naudotų automobilių rinkos sąstingis. Pirkėjai laukia sugrįžimo į įprastinį darbo rimtą, be to, dairomasi į naujų metų realijas – tokias, kaip ekonominė situacija. Tai irgi turi daug įtakos automobilių pardavimams. Finansų krizė, infliacija ar bet kokie ekonominiai svyravimai paprastai verčia žmones atidžiau skaičiuoti išlaidas, neretai atidedant automobilio pirkimą ateičiai. Pastaraisiais metais automobilių rinką gerokai koregavo ir ilgalaikis karantinas, dėl geopolitinių neramumų sutrikusios gamybos ir tiekimo grandinės.
Naujausi komentarai