Sabatauskas: įpareigojimo paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus reikalauja gydytojai ir traumatologai Pereiti į pagrindinį turinį

Sabatauskas: įpareigojimo paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus reikalauja gydytojai ir traumatologai

Seime kelią skinantis siūlymui įpareigoti paspirtukų nuomotojus suteikti šalmus klientams, Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininkas Julius Sabatauskas tvirtina, kad tokie pakeitimai privalomi, siekiant apsaugoti miestų gyventojus nuo dažnų traumų. Anot jo, tokia tvarka jau taikoma, užsiimant tam tikru pavojingu sportu ar važinėjant kartingais.  

Sabatauskas: įpareigojimo paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus reikalauja gydytojai ir traumatologai
Sabatauskas: įpareigojimo paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus reikalauja gydytojai ir traumatologai / S. Lisausko / BNS nuotr.

„Pirminė sąlyga, kad visi vairuojantys paspirtukus privalo dėvėti šalmą. (...) Nes tai sveikatai ir gyvybei skirta apsaugoti priemonė. Ir tai darome, nes gydytojai ir traumatologai primygtinai siūlė nuo pat pradžių – įtvirtinti privalomumą šalmų dėvėjimui“, – LRT teigė J. Sabatauskas. 

„Kartinguose, slidinėjant, kur irgi yra pavojaus, jei neturi savo šalmo, jis yra duodamas“, – pridūrė jis.

Tačiau bendrovės „Bolt“ dalijimosi paslaugų operacijų vadovas Benas Jurlovas tvirtina, kad šalmų suteikimas būtų sudėtingas, nehigieniškas.

„Reikėtų pabrėžti, kad tai ekstremalus sportas, o mikrojudumo paslaugos – tai visiškai kitas dalykas ir kitoks modelis. Nes mes turime ne nuomos punktus, kur žmonės palieka, o ten, kur patogiau. Ir atsiranda techninių kliūčių, praktinių. Bei yra higienos klausimų, nes iš padarytų apklausų matome, kad gyventojams tai būtų nepatogu“, – kalbėjo B. Jurlovas.

Taip pat, anot „Bolt“ atstovo, tiek Vilniuje, tiek Osle jau bandyta suteikti šalmus besinaudojantiems paspirtukais. Bet, jo teigimu, šiuos šalmus žmonės vogė arba gadino, jais buvo mėtomasi, taip užteršiant miestą ir gadinant turtą.

Pirminė sąlyga, kad visi vairuojantys paspirtukus privalo dėvėti šalmą. (...) Nes tai sveikatai ir gyvybei skirta apsaugoti priemonė.

„Praeitais metais Vilniuje ant savo paspirtukų buvome uždėję tūkstantį šalmų. Bet jau per kelias pirmąsias dienas apie 80 proc. šalmų buvo sugadinti ar pavogti. Puikiai tiktų ir Oslo pavyzdys, kur 2023 m. miesto savivaldybė įpareigojo įmones teikti šalmus. Šiais metais reikalavimo nebeliko, nes taip suteikiant šalmus miestas patiria daugiau žalos. Nes miestas užteršiamas, šalmais mėtomasi“, – aiškino jis.

Tačiau J. Sabatauskas tvirtina, kad šalmus laikant prie paspirtuko pritvirtintose dėžutėse, kurios atsirakintų tik nusipirkus paslaugą, tokio vandalizmo ir vagysčių būtų galima išvengti.

„Kai buvo dviračiai neatsakingai pastatyti gatvėse, tai jie irgi buvo greitai išvogti. Tai dabar, jau dėl esamų techninių sprendimų, galima rasti žmones, kurie važiavo. Šalmai gali būti užrakinamose dėžutėse. Svarbu, kad atsirakina paspirtukas ir tuo metu šalmo dėžutė“, – teigė J. Sabatauskas.

Kovo pradžioje Seimo TTK pritarė siūlymui įpareigoti paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus dėvėti šalmus, o šių transporto priemonių nuomotojus – suteikti šalmus klientams.

Dėl įstatymo projekto turės apsispręsti Seimas. Numatoma, kad pataisos įsigaliotų nuo liepos 1 dienos.

ELTA primena, kad šiuo metu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas numato, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.

Vyresni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami važiuojamąja kelio dalimi, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Tačiau keliu važiuojantiems tokiems vairuotojams įstatyme numatyta tik rekomendacija būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų