"Piaggio" vardas daugeliui asocijuojasi su motoroleriais ir legendiniu retro stiliaus modeliu "Vespa", tačiau netrukus gatvėse galėsite išvysti mažuosius komercinius automobilius tokiu pačiu pavadinimu.
Nedidelis, bet judrus
Tai yra naujovė Lietuvoje, tačiau Italijos gatvelėmis važinėja jau nebe pirma sunkvežimėlių "Piaggio" karta.
Didžiausia tikimybė pamatyti šiuos manevringus mažylius – miestų centruose, ypač senamiesčiuose. Ten, kur tenka virtuoziškai sukinėtis siauromis, o neretai ir automobiliais užstatytomis gatvelėmis. Tačiau tai nereiškia, kad automobiliai "Piaggio" skirti važinėti tik mieste. Prie jų vairo puikiai jausis ir laukuose ar soduose zujantis ūkininkas.
Viena aišku: žvelgiant į šį kompaktišką automobilį, neatsitiktinai kyla asociacijos su motoroleriais. Ir tai ne vien dėl gamintojo vardo "Piaggio". Jau R12 dydžio ratai parodo, kad tai išties mažųjų komercinių automobilių klasės atstovas. Tuo dar labiau įsitikini įsirangęs prie vairo. Apkūnesnis ar didesnio nei 46 dydžio batus avintis vairuotojas užtruks, kol jam pavyks tinkamai atsisėsti ir prisitaikyti bei priprasti prie šio mažylio vairo. Vairo kolonėlė čia, deja, nereguliuojama, o atstumti į galą sėdynę bortinio sunkvežimėlio kabinoje pavyks tik minimaliai.
Taigi kabinoje gana ankšta, bet reikia nepamiršti, kad ši transporto priemonė skirta ne tolimiesiems ar tarpmiestiniams reisams, o veikiau manevringai važinėtis mieste, gyvenvietėje ar ūkio valdose.
Telpa pro įėjimo duris
"Lauke smarkiai lyja, todėl nutarėme automobilį įvairuoti vidun. Atkreipkite dėmesį, kad čia tėra vienos – įėjimo – lauko durys. Šis sunkvežimiukas pro jas tilpo be didesnių pastangų. Dėl viso pikto užlenkėme tik vieną veidrodėlį, bet ir tai be reikalo. Joks kitas automobilis čia nėra buvęs", – šyptelėjo bendrovės "Ivetra" vadybininkas Justinas Šeškus, pasveikinęs į naujojo automobilio "Piaggio Porter" pristatymą atvykusius žurnalistus.
Iš tiesų pašnekovas nepokštavo – jokios kitos įeigos į įmonės administracines patalpas iš lauko nebuvo, bet jos ir nereikėjo. Vos 1395 mm pločio automobilis pro dvigubas vitrinines duris įriedėjo beveik kaip pro erdvius garažo vartus, dar kartą įrodydamas esąs itin kompaktiškas ir plačiai pritaikomas.
Patikimumas slypi paprastume
Pirmasis prisėdimas prie vairo palieka kuklaus darbo automobilio įspūdį. Prietaisų skydelis anaiptol neperkrautas. Jame sumontuotos tik pagrindinės rankenėlės ir mygtukai, skirti reguliuoti salono šildytuvą ir panašiai.
Bazinės komplektacijos modelyje pasigendama radijo. Vietoj jo sumontuota lentynėlė smulkiems daiktams. Interjero apdailos detalės kiek primityvokos šiuolaikiškam automobiliui, tačiau iš pažiūros patvarios ir ilgaamžės, pagamintos iš tradicinių medžiagų. Dominuoja kietas plastikas.
Darganotą ir žvarbią dieną, vos išvažiavus į kelią, jau po pirmųjų kilometrų kabinoje šilta. Tai yra bene pagrindinė komforto įrangos detalė. Šildytuvo efektyvumui įtakos veikiausiai turi ir greitai įšylantis 1300 kub. cm darbinio tūrio aplinkai draugiškas variklis. Beje, gamintojo pateikiamoje variklių gamoje galima pasirinkti ir elektra varomą agregatą.
Važiuodamas šiuo automobiliu kartkartėmis pastebi smalsius kitų vairuotojų žvilgsnius. Panašu, kad mūsų keliuose tokios transporto priemonės – dar neįprastas akiai reginys.
Veža savo paties svorį
Vos prisėdęs prie vairo įsitikini, kad važiuoti siaurais ir sudėtingais keliais – šio automobilio stichija. Jau vien ko vertas gamintojų teiginys, kad šio sunkvežimėlio apsisukimo spindulys tesiekia 3,7 m.
Beje, pats automobilis tesveria 850 kg. Lygiai tokia pati ir keliamoji galia. Anot gamintojų, maksimalus automobilio greitis – 130 km/val. Kiek sunkoka patikėti teiginiu, kad mažylis "Piaggio Porter" gali išvystyti 100 km/val. greitį, būdamas visiškai pakrautas.
Apibendrinant galima nesunkiai prieiti išvadą, kad kompaktiškasis "Piaggio Porter" – puiki išeitis gabenant lengvesnius ir mažesnių gabaritų krovinius. Galimos įvairios automobilio kombinacijos – nuo paprasto ar pailginto bortinio kėbulo, savivarčio iki krovininio ar keleivinio furgono. Be to, ant platformos galima pritvirtinti specialios paskirties įrangą, reikalingą komunalininkams, statybininkams ar ūkininkams.
Panašu, kad ilgainiui ši transporto priemonė atras savo nišą ir įsitvirtins mūsų šalies komercinių automobilių rinkoje. Juolab kad mažųjų sunkvežimėlių pasiūla dar menka, tad itališkieji "Piaggio" bent kurį laiką galės nejausti smarkios konkurencijos.
"Piaggio Porter" vizitinė kortelė
Ilgis: 3420 mm
Plotis: 1395 mm
Aukštis: 1705 mm
Ratų bazė: 1830 mm
Krovinių skyrius (bortinis kėbulas): 1330x1980 mm
Keliamoji galia: 850 kg
Variklis: 1300 kub. cm benzinas, Euro 4
Kuro sistema: netiesioginis daugiataškis įpurškimas
Maksimali galia: 48 kW prie 4800 aps./min.
Maksimalus greitis: 130 km/val.
Varantieji ratai: galiniai
Padangos: 155 R12 86/88
Bendroji automobilio masė: 1700
Naujausi komentarai