Pereiti į pagrindinį turinį

Tarp potvynio nuostolių – ir automobiliai

2010-03-31 05:13
Tarp potvynio nuostolių – ir automobiliai
Tarp potvynio nuostolių – ir automobiliai / Tomo Raginos nuotr.

Automobilių remonto meistrai vienbalsiai tvirtina: potvynio paskandinto automobilio remontuoti neverta. "Aišku, lietuviai auksines rankas turi, tačiau skendęs ir suremontuotas automobilis ilgai nevažinės", – tvirtina meistrai.

Skenduoliai nepatikimi

Praėjusios savaitės pradžioje per kelias valandas patvinusi Neris vandeniu užpylė pakaunėje esančių Kleboniškio, Radikių ir Salių kaimų gyventojus. Po vandeniu akimirksniu atsidūrė kiemuose stovintys automobiliai.

Potvynio nuniokotiems ir visiškai paskandintiems automobiliams vaistų nėra. "Sutrinka visa elektronika, oksiduojasi laidai, ką jau kalbėti apie variklį ir kitas automobilio dalis", – sakė automobilių serviso "Aremesta" specialistai.

Suploję nemenkus pinigus skenduolių savininkai nori garantijos, kad automobilis važiuos ilgai ir laimingai. "Tačiau to pažadėti mes negalime. Skendusio automobilio suremontuoti praktiškai neįmanoma. Elektros prietaisai, laidai, borto kompiuteriai anksčiau ar vėliau išeis iš rikiuotės", – tvirtino "Aremestos" meistras-priėmėjas Edgaras Vilkevičius.

Pasak jo, skendęs ir suremontuotas automobilis gali važiuoti pusę metų, geriausiu atveju – metus.

Nepaisydami to ir ieškodami lengvo uždarbio užsieniečiai kartkartėm papildo Lietuvos rinką automobiliais, kurie pabuvojo po vandeniu. Todėl meistrai pataria vairuotojams visada atkreipti dėmesį į automobilio kainą. Jeigu tik kyla įtarimas, kodėl už palyginti neseną automobilį pardavėjas prašo sąlyginai mažos sumos, gali būti, kad mašina jau ragavo potvynio vandens.

"Atkeliauja į Lietuvą skendusių automobilių ir iš JAV, ir iš Europos. Prieš kelerius metus tokių skenduolių buvo pilna. Plika akimi neatskirsi – buvo vandenyje automobilis ar ne. Meistras gali pastebėti laidų oksidacijos procesus. Tačiau, kiek vairuotojų, prieš pirkdami automobilį, atvairuoja jį iki serviso?" – retoriškai klausė E.Vilkevičius.

Potvynio sugadinti automobiliai neretai tampa lengvu uždarbiu mašinų perpardavinėtojams. "Lietuviai suremontuoja taip, kad niekas nė neranda broko. Išvalo viską, padaro automobilį kaip naują", – meistras perspėja automobilio ieškančius vairuotojus.

Balą aplenk!

Kaune veikiančių automobilių servisų darbuotojai praėjusią savaitę sulaukė kelių vairuotojų, kurie atvežė vadinamąjį hidrosmūgį gavusius automobilius.

Partizanų gatvėje nuo praėjusio pirmadienio tyvuliavęs vanduo transporto priemonėms smogė taip, kad prireikė kapitalinio variklio remonto.

Jeigu matai balą, kurios gylio nežinai, geriau į ją nevažiuoti, aiškina patyrę vairuotojai. Deja, ne visi linkę klausytis proto balso, todėl tenka pakloti nemažus pinigus už menką klaidą. Partizanų gatvėje telkšojusi bala nuo pirmadienio ryto sukėlė daug nepatogumų vairuotojams. Dalis vairuotojų rizikavo, bet kliūtį įveikė ne visi. Vienu metu balos viduryje su užgesusiais varikliais stovėjo keturi automobiliai.

"Mūsų servise dabar stovi "Peugeot 206". 2003 m. laidos automobilis gavo vandens smūgį, ir variklis pritraukė vandens. Dėl to jis užsikirto ir pridarė vairuotojui nuostolių. Automobilio remontas, naudojant dėvėtas detales, kainavo per 3 tūkst. litų", – skaičiavo E.Vilkevičius.

Pasak jo, į automobilio vidų besiskverbiantis vanduo pridaro daug bėdų. Kai kurias mašinos dalis vanduo tik apgadina, tačiau daugiausia žalos patiria variklis.

"Vanduo sulanksto variklio švaistykles. Tai ir yra hidrosmūgis. Tad tenka atlikti beveik kapitalinį variklio remontą, nes sutrinka pagrindinių variklio dalių darbas", – pridūrė meistras.

"Peugeot 206" rinkos kaina šiuo metu siekia apie 12 tūkst. litų. Specialistai pataria: prieš kiekvieną rimtesnį mašinos remontą pasidomėkite, kiek automobilis kainuoja ir ar verta į jį investuoti pinigus.

Po pasivažinėjimo Partizanų gatve serviso darbuotojų pagalbos prireikė ir "Opel Omega" vairuotojui. "Tačiau neremontavome. Mašina kainavo tiek pat, kiek ir jos remontas. Todėl savininkas nusprendė, kad remontuoti neverta", – pasakojo E.Vilkevičius.

Perparduos padangas

Bendrovė "Autominutė", superkanti ir parduodanti naudotas automobilių dalis, jau sulaukė skendusių automobilių savininkų skambučių.

"Turi atgabenti "Audi A6", atrodo, 1996 m. laidos. Per potvynį šis automobilis paskendo, buvo bandoma dar servise jį remontuoti. Tačiau, ko gero, meistrai nebesutvarko. Manau, kad savininkui už šį skenduolį galėsime pasiūlyti apie 2 tūkst. litų", – svarstė "Autominutės" direktorius Egidijus Liutkevičius.

Pasak jo, ne visas automobilio dalis potvynio vanduo sugadina nepataisomai. "Kai ką dar galima panaudoti. Ratus, duris, skardas, iš važiuoklės galima spyruokles išimti. Sėdynių jau neparduosime. Salone dar galima rasti plastikinių dalių, kurių nesugadino vanduo", – vardijo E.Liutkevičius.

Daugiau kaip dešimtmetį veikiančios bendrovės vadovas įsitikinęs, kad skendusio automobilio eksploatuoti neverta. "Tikrai ilgai nevažiuos tokia mašina. Kels problemų", – reziumavo pašnekovas.

Jis spėja, jog skenduolių šeimininkai į automobilių laužyną gali kreiptis praėjus maždaug mėnesiui po potvynio.

"Kol su draudikais išsiaiškins, kol per servisus pervažiuos, pasikonsultuos, tik tada pas mus užsuks", – įsitikinęs E.Liutkevičius.


Potvyniai užklumpa netikėtai

Šiųmetis pavasario potvynis prie Kauno tikrai nenustebintų Vakarų Europos ar JAV vandenynų pakrantės gyventojų.

Vakarų Europą vasario pabaigoje merkė smarkios liūtys ir siautė uraganui prilygstančios vėtros.

Tąkart Atlanto vandenyne susiformavusi audra "Xynthia" užgriuvo Prancūzijos ir Ispanijos vakarinę pakrantę, atnešdama gamtos negandas virtinei šalių, pradedant Portugalija ir baigiant Nyderlandais. Neatmetama galimybė, kad į Lietuvą bus įvežtas ne vienas automobilis, pabuvojęs potvynio zonoje.

Stambų JAV uostą Luizianos valstijoje – Naująjį Orleaną – 2005 m. rugpjūčio 29 d. užklupo uraganas "Katrina". Netrukus po potvynio į Lietuvą plūstelėjo nebrangių amerikietiškų automobilių lavina.

Gintaras Dambrauskas, "Lietuvos draudimo" Žalų centro vadovas:

Jeigu automobilis draustas kasko draudimu, tuomet potvynio padarytą žalą mes atlyginsime. Įprastai standartinėje kasko draudimo sutartyje būna numatytas ir draudimas nuo gamtinių jėgų padarytos žalos – t.y. audros, liūties, krušos, žaibo, taip pat ir potvynio.

Po Neries potvynio į mus kreipėsi nemažai klientų, kurie buvo apdraudę savo automobilius savanoriškuoju kasko draudimu. Esame užregistravę žalų apie per potvynį sugadintus automobilius, kurių rinkos vertė viršija ir 100 tūkst. litų.

Apytikriai skaičiuojant, kasko draudimas per metus lengvajam automobiliui kainuoja 3–7 proc. jo vertės, priklausomai nuo draudžiamos transporto priemonės pagaminimo metų ir draudimo sąlygų.

Jeigu remonto suma viršija 75 proc. automobilio vertės, tada laikoma, jog remontas yra ekonomiškai netikslingas ir skaičiuojama likutinė vertė. Kitaip tariant, įvertinamos likusios sveikos automobilio dalys. Šiuo atveju skirtumas tarp automobilio vertės ir apskaičiuotos likutinės vertės ir būtų draudimo išmoka. Dauguma per potvynį nuskendusių automobilių greičiausiai taip pat bus pripažinti neremontuotinais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų