Mažiau emisijos, daugiau emocijų (angl. – less emisions, more emotions) – taip pristatomas koncernui "Volkswagen" priklausantis ispanų automobilių gamintojo "Seat" modelis "Ibiza Ecomotive".
Taršą sumažino filtru
"Seat Ecomotive" keturračių serija – tai mažiau gamtą teršiantys ir taupiau degalus naudojantys automobiliai "Seat". Kiek anksčiau rinkoje pristatytas "Seat Leon Ecomotive", kurio 1,9 l turbininis dyzelinis motoras vidutiniškai 100 km įveikia su 3,9 l dyzelino, o į aplinką išskiria 119 g/km anglies dvideginio (CO2).
Pasiekti šių rezultatų inžinieriams pavyko dėl kelių priežasčių. Jie sumažino automobilio "Leon" svorį, patobulino elektroninį variklio valdymo bloką, pailgino pavarų perdavimo skaičių bei apavė automobilį mažesnį trinties koeficientą turinčiomis padangomis.
Šįsyk ispanai pranoko patys save. 1,4 l darbinio tūrio TDI varikliu varomo ir 80 AG naujojo "Ibizos Ecomotive" vidutinės degalų sąnaudos tėra 3,7 l šimtui kilometrų, o CO2 emisija – 98 g/km. Prie to bene labiausiai prisidėjo automobiliuose montuojamas DPF kenksmingų aplinkai dalelių filtras, kuris dyzelinių motorų taršą gali sumažinti net iki 80 proc. "Ibizos Ecomotive" versija pristatyta šį rudenį Paryžiaus automobilių parodoje.
Be atsarginio rato
Prie "Seat Ibizos Ecomotive" nekenksmingumo gamtai prisideda ir kitos naujovės: patobulinta variklio programinė įranga, pavarų dėžės charakteristika, naujos 175/70 R14 padangos, 14 colių lengvo lydinio ratlankiai su gaubtais, o vietoj atsarginės padangos įdėtas prakiurusios padangos remonto rinkinys.
Kitas svarbus aspektas, kuriam buvo skiriama daug dėmesio, – tai automobilio aerodinamika. Atnaujintos uždaros priekinės ventiliacijos grotelės ir naujas užpakalinės automobilio dalies aptakas padidina automobilio stabilumą, mažina energijos poreikį, taip pat degalų sąnaudas bei išmetamų kenksmingų dalelių kiekį.
Automobilis "Ibiza Ecomotive" gaminamas tik "Seat" gamykloje Ispanijos Martorelio mieste netoli Barselonos. Standartinė "Ibiza" Lietuvoje kainuoja nuo 34,9 tūkst. litų. Šio automobilio "Ecomotive" versija rinkoje pasirodys 2009-ųjų kovą. Ispanijoje "Seat Ibiza Ecomotive" kainuos apie 50 tūkst. litų, o kokia kaina bus mūsų šalyje, kol kas nežinoma.
Painioja su "Fiatu"
Rudenį 10-ajame "Eco ture", važiuodama per Europą, "Seat Ibiza Ecomotive " iškovojo svarbią pergalę. Šis automobilis ne tik užėmė pirmą vietą mažų transporto priemonių su dyzeliniu varikliu kategorijoje, bet taip pat tapo absoliučiu varžybų nugalėtoju vidutiniškai sunaudojęs tik 3,8 l degalų 100 km.
"Eco ture 2008" dalyvavo 42 komandos iš 14 skirtingų šalių. Turo per Europą dalyviai siekė parodyti ekonomiško vairavimo pranašumus, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir tausoti gamtą. 20 transporto priemonių buvo suskirstytos į šešias kategorijas: mažos transporto priemonės, kompaktiškos transporto priemonės bei šeimos transporto priemonės su dyzeliniais ir benzininiais varikliais.
Dalyvavusios komandos kiekvieną dieną turėjo keisti skirtingų kategorijų automobilius ir įveikti iki 400 km atstumą per dieną. Barselonoje prasidėjęs maršrutas tęsėsi per įvairius Europos miestus: Avinjoną, Lioną, Ženevą, Komo, Štutgartą, Liuksemburgą, Briuselį, o baigėsi Hagoje.
"Seat" padalinio Lenkijoje atstovas Janas Krynickis "Ratams" sakė, kad kol ispanai tobulina savo gaminamus keturračius, viena iš jo darbo užduočių gretimoje ir aplinkinėse šalyse – sulaužyti stereotipus. "Didelė dalis lenkų šventai įsitikinę, kad "Seat" priklauso bendrovei "Fiat". Reikia pripažinti, kad dažniausiai tokių aliuzijų kyla dėl panašaus pavadinimų sąskambio, tačiau juk realybė yra kitokia", – apgailestavo J.Krynickis.
Naujausi komentarai