Pereiti į pagrindinį turinį

Variklių gamintojai siekia kuo mažesnių degalų sąnaudų

2012-06-30 14:00
Variklių gamintojai siekia kuo mažesnių degalų sąnaudų
Variklių gamintojai siekia kuo mažesnių degalų sąnaudų / Shutterstock nuotr.

Pastaraisiais metais pasaulinėje automobilių rinkoje pastebima viena akivaizdi tendencija: varikliai tampa vis mažesni, tačiau jų galia nuolat auga.

Automobilių gamintojai montuoja vis daugiau variklių su turbinomis ir tiesioginio degalų įpurškimo sistemomis, o viena pagrindinių užduočių konstruktoriams – siekti kaip įmanoma mažesnių degalų sąnaudų.

Tokias išvadas specialistai daro analizuodami 2012 m. dešimties geriausių pasaulyje variklių sąrašą, kurį paskelbė autoritetingas automobilių technologijoms skirtas žurnalas „Ward’s AutoWorld“. Sąraše, į kurį nuo 1994 m. patenka vien tie automobiliai, kuriais prekiaujama Jungtinėse Amerikos Valstijose, yra tik trys varikliai, kurių darbinis tūris viršija tris litrus.

„Žvelgiant į šį sąrašą galima teigti, kad automobilių pasaulyje vyksta esminiai pokyčiai, vertinant sąsajas tarp variklių dydžio, jų galios ir degalų sąnaudų. Šiais laikais varikliai yra mažesni, tačiau galingesni ir ekonomiškesni negu bet kada anksčiau“, – pastebi tarptautinio koncerno „Bosch“ Produktų ir paslaugų automobiliams padalinio Lietuvoje vadovas Tomas Bučinskas.

„Tiesioginis degalų įpurškimas – vienas esminių elementų dabartiniuose ir ateities varikliuose. Šių sistemų ir pačių variklių tobulinimas – neatsiejami procesai siekiant sukurti dar galingesnius ir ekonomiškesnius variklius“, – pridūrė T.Bučinskas.

Efektyvesnės tiesioginio degalų įpurškimo sistemos – vienas svarbiausių veiksnių, leidžiančių mažinti degalų sunaudojimą ir išmetamųjų dujų kiekį, esant tokiam pačiam variklio sukimo momentui. Kartu naudojant ir turbinas bei kintamą vožtuvų technologiją degalų sąnaudos ir išmetamųjų dujų kiekis gali sumažėti iki 18 proc.

T.Bučinskas užsiminė, kad jų koncernas siekia degalų įpurškimo sistemas patobulinti taip, kad benzininiuose varikliuose degalų sąnaudų ir taršos ribojimo efektas padidėtų iki 30 proc.

Kita vertus, mažesniuose naujos kartos varikliuose vis dažniau montuojamos turbinos, leidžiančios didinti variklių galią. „Bosch“ prognozuoja, kad lengviesiems ir komerciniams automobiliams skirtų itin efektyvių turbininių keturių cilindrų variklių pasaulinė paklausa per kelerius artimiausius metus išaugs 20 proc. ir 2016 m. sieks 20 mln. vienetų.

„Tendencija akivaizdi, ir ji leidžia prognozuoti, kad artimiausiu metu visi automobilių gamintojai siūlys pirkėjams daugumą savo automobilių modelių su benzininiais turbininiais varikliais“, – nurodo analitikai.


JAV populiariausi varikliai

5,0 l darbinio tūrio DOHC V-8 („Ford Mustang Boss 302“)

3,6 l – „Pentastar“ DOHC V-6 („Chrysler 300S“ ir „Jeep Wrangler“)

3,5 l – „DOHC V-6 HEV (“Infiniti M35h")

3,0 l – „TFSI Supercharged“ DOHC V-6 („Audi A6“)

3,0 l – „N55 TwinPower Turbo“ DOHC I-6 (BMW 135i, 335i, 535i ir X3)

2,0 l – „EcoBoost“ DOHC I-4 („Ford Edge“)

2,0 l – „N20 TwinPower Turbo“ DOHC I-4 (BMW Z4, 328i ir 528i)

2,0 l – „Skyactiv-G“ DOHC I-4 („Mazda3“)

2,0 l – „Ecotec Turbocharged“ DOHC I-4 („Buick Regal GS“)

1,6 l – „Gamma“ DOHC I-4 („Kia Soul“, „Kia Rio“ ir „Hyundai Veloster“)

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų