Universaliųjų nenurašo
Padangas į vasarines geriausia keisti, kai naktimis nebėra šalnų, o dienomis temperatūra siekia bent septynis laipsnius. Tai ypač aktualu anksti ryte skubantiems į darbus arba grįžtantiems iš jų vėlai vakare, kai kelio danga gali būti slidi.
Prekės ženklo „Goodyear" pardavimo vadovas Baltijos šalims Martinas Grinbergas padangų pasirinkimą prilygina draudimui. Drausdamasis niekada nežinai, ar nutiks kas nors blogo. Taip pat ir renkantis padangas – kelyje atsitikus ekstremaliai situacijai tinkamai pasirinktos padangos gali išsaugoti sveikatą ir net gyvybę. Gali būti, kad su pigiomis ir prastomis padangomis taip pat važinėsite ilgai, tačiau ar verta taip rizikuoti?
M.Grinbergo teigimu, tiems, kas labai baiminasi pavasarinių šalnų, Lietuvoje šiltuoju sezonu gali praversti ir universalios padangos. Jos tinkamos netikėtai pašalus ar pasnigus vėlyvą pavasarį ir rudenį. Vis dėlto pasnigus ar apledėjus kelio dangai universalios padangos neužtikrina tokio saugumo kaip žieminės.
Įmonės „Ratai visiems“ atstovas Saulius Vidrevičius siūlo vairuotojams, prieš priimant sprendimus, įvertinti įveikiamus atstumus. Jei jūsų metinė rida yra nedidelė, neviršija 10 tūkst. km, galbūt galima išsiversti su universalių padangų komplektu. Tačiau jei kilometrų nuvažiuojama daugiau, rekomenduojama turėti du komplektus – vasarinį ir žieminį.
Jei kažkam didžiausią malonumą teikia galimybės išbandyti galingą variklį, tuomet reikės gerą sukibimą garantuojančių padangų su atitinkamu greičio ir apkrovos indeksu.
Pravers testų duomenys
M.Grinbergo žodžiais, prieš įsigyjant naujas padangas verta pasidomėti profesionalų atliekamų testų duomenimis, kurie prieinami viešojoje erdvėje. Palyginus vienų gamintojų duomenis su kitais, bus lengviau išsirinkti priimtiniausią modelį.
Jei ieškote padangų, užtikrinančių trumpesnį stabdymo kelią ant drėgnos kelio dangos, patikrinkite būtent šių testų rezultatus. Testai įprastai yra atliekami nepriklausomų, dažniausiai Vokietijos, ekspertų ir yra tikrai patikimi. Juose rasite informacijos apie kilometražą, stabdymo kelią, kuro suvartojimą, net garsą. Padangų keliamas triukšmas ypač svarbus kalbant apie elektromobilius, kurie važiuoja itin tyliai. Kita vertus, jei neieškote kažko ypatingo, tuomet geriausia, kai tarp šių savybių yra pusiausvyra.
Teisingai pasirinktos padangos taupo degalus ir tarnauja ilgesnį laiką. Kai kurie testai rodo degalų sunaudojimo efektyvumą – t.y. kokia yra nuvažiuoto kilometro kaina. Svarstant, ar primokėti už geresnės kokybės padangas, specialistas siūlo paskaičiuoti, kiek pasirinkę brangesnes padangas sutaupysite degalų ir kaip ilgai jas naudosite, – kartais naudojimas gali pailgėti net visu sezonu, o tai yra labai daug. Su kai kuriomis padangomis galima įveikti net 50 proc. ilgesnius atstumus, tad jos tarnaus gerokai ilgiau. Tai ypač svarbu nedidelio galingumo šeimos automobiliui.
Naujos ar naudotos?
Anot S.Vidrevičiaus, Lietuvoje populiariausios ekonominės, vidutinės klasės padangos. Tačiau, mokėdamas vienodą, palyginti nedidelę kainą, pirkėjas gali gauti skirtingą produktą. Už ribotus pinigus kvalifikuotas pardavėjas gali parinkti galbūt ne patį prestižiškiausią gamintoją, bet jo produkcijos techninių savybių eiliniam vartotojui užtenka. Ypač jei jis važinėja atsargiai, nekelia itin aukštų komforto ar kitokių reikalavimų.
Tendencija: automobilio išvaizda besirūpinantys pirkėjai pastaruoju metu kreipia nemenką dėmesį ir į padangų vizualines savybes. / Gamintojo nuotr.
Dažnai gatvėse pastebime, kad pastaruoju metu automobiliui įsigyti skiriama nemažai lėšų, bet padangoms teikiama kur kas mažiau reikšmės ir lėšų. Tad ieškoma naudotų padangų, tikintis, kad jos tarnaus bent keletą metų. S.Vidrevičiaus pastebėjimu, neretai brangių galingų mašinų padangos būna nukentėjusios nuo ankstesnio savininko nuotykių – juk retas kuris sportinio automobilio savininkas atsispirs norui išbandyti įspūdingas greičio galimybes, „išpiešti saulutę“, agresyviai stabdydamas ir manevruodamas.
„Antrinėje rinkoje įsigytos brangios naudotos padangos neretai turi šoninių pažeidimų. Pažeistas šonas, nors ir suremontuotas, tampa rizikos faktoriumi, nes ta dalis laiko visą korpusą. Tad kalbame apie padangos pagrindinės konstrukcijos pažeidimus“, – perspėjo įmonės „Ratai visiems“ specialistas.
Istorija: antrinėje rinkoje parduodami brangių galingų automobilių ratai neretai būna nukentėję nuo ankstesnio savininko nuotykių. / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Būtent todėl ekspertas rekomenduoja: užuot pirkus „premium segmento“ naudotas padangas, panašią sumą skirti naujoms ekonominės klasės padangoms. Nebent tikrai žinote, kad ankstesnis savininkas produktą eksploatavo pagal taisykles ir išvengė avarijų ar incidentų.
Akcentai – ir išvaizdai
Visai kita kalba apie naują „premium“ lygio apavą. Kartais žmonės klysta sakydami, kad perkant „premium“ segmento padangas, investuojama vien į garsesnį pavadinimą. Anaiptol! Tuo įsitikinę pašnekovai. Gamintojo vardas, žinoma, taip pat yra svarbu, bet pinigai mokami už nepriekaištingą kokybę.
„Gamintojai labai daug investuoja į optimaliausių gumos mišinių paiešką, protektoriaus tobulinimą, technologijų pritaikymą. Galutinis vartotojas tai pajaučia vairavimo komfortu. Būna, kad žmogus įsigyja naujas pigesnes padangas, bet prieina prie išvados, kad jam važiuoti buvo kur kas maloniau senesnėmis, gerokai pasitrynusiomis, bet aukštesnės klasės padangomis. Investavęs į „premium“ padangas vairuotojas dažniausiai nesigaili, nes sako pagaliau pajutęs, kad automobilis tvirtai stovi ant kelio ir jis gali drąsiai įvažiuoti į posūkį, nebijo įsibėgėti, nes, pamatęs kliūtį, bus tikras, kad laiku sustos“, – vardijo S.Vidrevičius.
Plačios ar siauros padangos? Sausu keliu važiuojant plačios padangos yra saugesnės, o šlapią kelio dangą geriau įveiks siauresnės. Platesnės ir itin didelio našumo padangos visuomet geriau tiks dideliems ir galingiems automobiliams.
S.Vidrevičius pastebi, kad kai kurie gamintojai prisitaiko prie vairuotojų madų tendencijų. Pavyzdžiui, savo automobilio išvaizda besirūpinantys pirkėjai pastaruoju metu kreipia nemenką dėmesį ir į padangos vizualines savybes. Todėl gamintojai ėmė siūlyti atitinkamas naujoves – išvaizdžias padangas su aksomine danga padengtais šonais.
Svarbu net vairavimo stilius
Prieš sandėliuojant padangas su ratlankiais patariama suvienodinti jų slėgį, tai padės išvengti deformacijų.
Pasak pašnekovo, geros padangos nėra vienadienė investicija, todėl renkantis reikia įvertinti savo įpročius ir poreikius. Pirkinys bus geresnis, jei pardavėjui pasakysite, kokį automobilį vairuojate, kokį vairavimo stilių mėgstate ir net kokiais keliais važinėjate. Kvalifikuotas servisas pagal tai jums parinks tinkamiausias padangas, kurios tarnaus ir ilgiau, ir kokybiškiau nei galbūt brangesnis, bet jūsų poreikių neatitinkantis modelis.
„Žiūrime, kur žmogus važiuoja: ar vien tik mieste, ar nemažai ir užmiestyje, o galbūt ir užsienio greitkeliais, kur skrieja daugiau nei 160 km/val. Įvertiname ir patį automobilį. Vienokios apkrovos padangai tenka, jei jos montuojamos ekonominės klasės automobiliui, ir visai kitokios automobiliui su galingu varikliu, – vardijo S.Vidrevičius. – Taip pat svarbus ir vairavimo stilius. Jei vairuotojas prioritetą teikia komfortui, rieda ramiai, jį nudžiugins tylesnės padangos. Jei kažkam didžiausią malonumą teikia galimybės išbandyti galingą variklį, tuomet reikės gerą sukibimą garantuojančių padangų su atitinkamu greičio ir apkrovos indeksu. Jos galbūt susidėvės kiek greičiau, bet užtikrins saugumą ir leis mėgautis visais sportinio automobilio privalumais.“
Ar jau laikas keisti pernykštes padangas, lengvai galima pasitikrinti patiems – lengvojo automobilio apavo protektoriaus gylis vasaros metu gali būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Žinoma, geriau nelaukti, kol visiškai nusidėvės padangos, o važinėjant senomis padangomis reikia būti itin budriems ir įvertinti, kad važiavimas šlapia kelio danga gali būti pavojingas. Ypač pirmosiomis lietaus minutėmis, kai asfaltas nespėja sugerti drėgmės, tad tarsi pasidengia slidžia plėvele.
Nesumeskite bet kaip
Anot specialistų, prieš apsisprendžiant, ar toliau naudoti pernykštes padangas, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip jos buvo laikomos per žiemą. Padangų negalima laikyti tiesioginėje saulės šviesoje, labai šiltose, drėgnose patalpose, ar, pavyzdžiui, balkone, neuždengtų. Netinkamas padangų sandėliavimas gali smarkiai sutrumpinti naudojimo trukmę. Atvirkščiai – tinkamai laikomas automobilio apavas gali tarnauti ir šešerius metus.
Kompromisas: jei metinė rida yra nedidelė, neviršija 10 tūkst. km, galima išsiversti su universalių padangų komplektu. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
S.Vidrevičiaus nuomone, yra skirtumas, ar saugomos vien tik padangos, ar visas ratų komplektas su ratlankiais. Bet kuriuo atveju, nepatartina ratų laikyti drėgnuose rūsiuose, nes ratlankius gali pažeisti korozija. Taip pat prieš sandėliuojant padangas su ratlankiais patariama suvienodinti jų slėgį, tai padės išvengti deformacijų. Idealiu atveju po ilgo sandėliavimo patartina padangas nuo ratlankio numontuoti ir vėl uždėti, kad užsistovėjusi guma šiek tiek prasitampytų, taptų elastingesnė.
Ne pats geriausias ilgo ratų laikymo būdas yra jų sukrovimas vieno ant kito. Geriau padangas ir ratus tvarkingai sustatyti vienus šalia kitų stelažuose arba sumauti ant specialių tam skirtų stovų.
Naujausi komentarai