MECHANIKO PATARIMAI
Važinėjimo bekelėmis pasekmės
Renkantis naudotą visureigį, vertėtų pabandyti suprasti, ar dažnai juo buvo važinėjama bekelėmis. Nors tai padaryti sunku, jeigu automobilis kruopščiai ruoštas parduoti, gerai nuplautas dugnas. Tačiau problemiška paslėpti daugybę įbrėžimų ir įlenkimų ant jo “pilvo”.
Labai paprasta atsakyti į klausimą, kodėl reikia išsiaiškinti ankstesnes eksploatavimo sąlygas. Pavyzdžiui, gruntuotų kelių dulkės greitai užkemša oro filtrą. Į degimo kameras patenka oras su dulkių ir smėlio dalelėmis, todėl greičiau dėvisi cilindrai ir stūmokliai. Vandens kliūtys (brastos) – automobilio “žudikės”, jau nekalbant apie tokius katastrofinius reiškinius kaip hidrosmūgis! Transmisijos agregatuose ir variklyje po maudynių atsirandanti tepalinė emulsija (nors riebokšliai visiškai tvarkingi) - įprasta realybė. Ar įsivaizduojate, kokios šio “mišinio” tepimo savybės? “Miršta” guoliai ir krumpliaračiai, galėję dar ilgai tarnauti. Savininko laukia brangus tiltų reduktorių, pavarų, skirstymo dėžių ar net variklio remontas arba keitimas... Kelmeliai, šakos, akmenys sudrasko apsauginius guminius apvalkalus, pramuša karterius, sulanksto vairo traukles, stabilizatorius, kardanus. Net molis, pridžiūvęs prie visureigio posūkio baliono, apgadina riebokšlių kraštus. Taigi šie pradeda leisti tepalus - laiku nesusigriebus, tenka perrinkti tiltą.
Naujausi komentarai