Tapo tarptautinis
Praėjusiais metais konkursas tapo tarptautinis, jame galėjo dalyvauti įvairių sričių menininkai iki 35-erių metų. Jaunieji kūrėjai buvo kviečiami teikti savo sumanymus namų, migracijos ir bendruomenės temomis: apie priklausymą bendruomenei ir iš to kylantį saugumą ir / ar izoliaciją, apie namus ir jų stygių, apie santykį su namiškiais ir apie tai, kas mums jie yra, bei apie atsiskyrėliškumą.
Iš dalyvių buvo tikimasi naujų, įdomių ir išskirtinių sprendimų. Konkursas sulaukė beveik 40 idėjų / paraiškų, išsiskyrusių žanrų įvairove. Skirtingi kūrėjai iš Kubos, JAV, Belgijos, Italijos, Rusijos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vokietijos, Prancūzijos, Kazachstano, Indijos, Čekijos, Graikijos, Norvegijos, Suomijos ir, žinoma, Lietuvos siuntė idėjas tarpdisciplininiams pastatymams.
Gruodį iš visų dalyvių komisija išrinko tris laimėtojus, kurie jau šį pavasarį įgyvendins savo sumanymus scenoje ir juos pristatys žiūrovams. Konkurso komisiją sudarė prodiuserė Ana Ablamonova, teatrologė Elona Bajorinienė, filosofas Kristupas Sabolius, LNDT Meno skyriaus vadybininkė Kamilė Žičkytė ir šio skyriaus vadovė Kristina Savickienė. Kūrėjų idėjos buvo vertinamos atsižvelgiant į temos atitikimą, idėjos originalumą, inovatyvumą, kūrybinės komandos profesionalumą bei patirtį ir projekto sąmatos pagrįstumą. Trys projektai geriausiai atitiko pateiktus kriterijus ir buvo išradingesni, drąsesni, atviresni eksperimentui, nepatogesnėms temoms ir naujų formų paieškoms.
Diskriminacijai – ne
Konkursą laimėjo laisvai dirbantys menininkai Romualdas Kręzelis ir Monica Duncan, pristatę projektą „Shell-Ter“, kuriame nagrinėjama namų sąvoka šiandien. Daug keliaujantys menininkai remiasi ir savo patirtimi bei klausia, ar vis dar yra vieta, kurią galime vadinti namais? Nuolat keičiantis aplinkybėms, gal ir namai keliauja kartu? Ar kaskart keliaudami mes bandome pasiimti bent dalelę namų, nesvarbu, kad ir kur atsidursime? Šio kosmopolitiško spektaklio premjera Mažojoje salėje vyks gegužės 24 d.
Kitas konkurso laimėtojas – Maciejaus Gośniowskio-Gąsiu performansas „Borderline Queen. Kerštas“. M.Gośniowskis – vienas garsiausių queer kultūros atstovų Lenkijoje, taip pat modelis, aktorius ir šokėjas. Lietuvos žiūrovus jis pakvies ne į įprastą teatrinę erdvę, o į visiems atvirą drag vakarėlį-pasirodymą, kuriuo kūrėjai sakys NE rasizmui, seksizmui, homofobijai, transfobijai, ksenofobijai, ableizmui, diskriminacijai dėl amžiaus, socialinės padėties, kūno sudėjimo. Performansą kurs queer scenos atstovai iš Lenkijos ir atranką laimėję Lietuvos menininkai. Į ekscentrišką vakarėlį žiūrovai kviečiami birželio 5, 6 d.
Orfėjo ir Euridikės istorija naujai
Balandžio 25 d. pirmasis savo projektą pristatys Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje teatro režisūrą magistrantūroje pas Yaną Ross studijuojantis Naubertas Jasinskas, kuris taip pat tapo konkurso laureatu. Jaunas vyras komisijai pristatė projektą „Orfeo. Miesto šviesos“ – šiuolaikinę seniausio ir labiausiai romantizuoto graikų mito apie Orfėjo ir Euridikės meilę interpretaciją. Menininkas savo spektaklyje klasikinį Orfėjo ir Euridikės mitą atskleis pasitelkęs dabartinius pasaulio įvykius, jaunimui artimus įvaizdžius ir temas, pavyzdžiui, tragišką Švedijos didžėjaus Avicii istoriją. Režisierius drauge su pjesę rašančia Dovile Zavedskaite daugiausia dėmesio skiria neveiksnumo temai. „Orfeo. Miesto šviesos“ bus spektaklis apie santykius, kurie nesibaigia, apie nepalankumą sau ir stovėjimą vietoje, nes bijoma savęs, pasekmių – kaip tai paveiks kitus. Klasikinis mitas papildomas šiandieninio žmogaus fobijomis, savidestrukcija, nerimu.
Režisierius jau subūrė komandą ir pradėjo repeticijas. „Dabar pati pradžia, visi turi idėjų, jas gryniname. Smagu, kad pavyko surinkti didelę komandą – dirba keturi aktoriai ir septyni menininkai“, – pirmaisiais repeticijų įspūdžiais dalijasi N.Jasinskas.
Paklaustas apie pačią spektaklio idėją menininkas pasakoja: „Patį mitą galvoje nešiojuosi nuo pat paauglystės ir kiekvienais metais į jį žiūriu vis kitaip. Dabar aplinkui matau daug liūdesio, vienatvės, ir mitas pasirodė itin aktualus, atsirado vidinis noras apie tai pakalbėti. O Avicii įvaizdis atsirado, kai bandžiau įvardyti, kas yra tas šiuolaikinis dainius. Aš jo kaip atlikėjo nežinojau, bet jo dainos puikiai atpažįstamos, nors įrašuose dalyvauja skirtingi vokalistai, prodiuseriai. Tas atpažįstamumas man leido suvokti, kad jis ir yra tai, ko ieškojau, tas šiuolaikinis dainius. Negana to, jis priklauso „Klubui 27“ – kartu su Kurtu Cobainu, Amy Winehouse ir kitais žinomais atlikėjais dėl vienokių ar kitokių priežasčių šį pasaulį palikusių 27-erių metų amžiaus. Rašant paraišką, neseniai įvykusi savižudybė tarsi padėjo sujungti taškus, tapo atspirtimi. Gal spektaklyje Avicii linija išreikšta netiesiogiai, tik detalėmis, bet jis yra atspirties taškas.“
Naujausi komentarai