Šį sezoną ypač gausiai dėmesio skirianti mūsų šalies muzikai Lietuvos nacionalinė filharmonija artėjantį šeštadienio simfoninės muzikos vakarą siūlo ekskursą į Prancūziją. Vasario 6 d. Filharmonijos scenoje Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO), diriguojamas prancūzų maestro Olivier Grangeano, atliks programą „Prancūzų muzikos puslapiai". Skambės Paulio Dukas, Maurice'o Ravelio, Georges'o Bizet kūriniai, solo fortepijonu skambins Pietų Korėjos pianistė Yeol Eum Son.
Šio vakaro pavadinimą „Prancūzų muzikos puslapiai" inspiravo koncerto programa, sudaryta iš trijų prancūzų kompozitorių kūrybos opusų. Prancūzų muzika šįvakar apsčiai pažers spalvų ir emocijų, perteiks ir skausmą, ir džiaugsmą. Antai koncerto pradžiai skambėsianti Paulio Dukas koncertinė uvertiūra „Polyeucte" primins apie III a. gyvenusį romėną krikščionį kankinį Polyeucte'ą. Ši pirmuoju simfoniniu P. Dukas opusu laikoma uvertiūra yra datuojama 1891-aisiais. Kūrinį sukurti dvidešimt penkerių metų kompozitorių įkvėpė to paties pavadinimo Pierre'o Corneille'io tragedija. Uvertiūra atskleidžia Dukas kaip muzikos dramai kūrėjo meistriškumą, muzikoje iš dalies girdėti sąsajų su Richardo Wagnerio „Tanhoizerio" ar „Tristano ir Izoldos" garsų pasauliu bei šiam kompozitoriui būdinga temų plėtojimo maniera.
Iš muzikinės dramos klausytojai galės nerti į išdaigišką ir saulėtą Maurice'o Ravelio Fortepijoninį koncertą Nr. 1 (1929-1931), apie kurį legendinis rusų pianistas Heinrichas Neuhausas yra pasakęs: „Tai viena iš džiaugsmo salų, kurių taip gausu prancūzų muzikoje". Koncerto solo skambins pianistė Yeol Eum Son, kurios pasirodymą Vilniuje girdėjome 2013 m. gegužę, baigiamajame Filharmonijos koncertų sezono vakare. Sidabro medaliais tarptautiniuose P. Čaikovskio (2011) ir V. Cliburno (2009) konkursuose apdovanota atlikėja yra vertinama už subtilų, precizišką, išraiškingą muzikavimą. Iš Pietų Korėjos Kangvono regiono kilusi atlikėja tarptautinės auditorijos dėmesį patraukė, kai 2004 m. su maestro Lorinu Maazeliu ir Niujorko filharmonijos orkestru dalyvavo gastrolėse Azijoje bei su šiuo dirigentu ir jo kolektyvu 2008 m. koncertavo Seule. Yeol Eum Son yra grojusi su Izraelio, Čekijos, Roterdamo filharmonijų, NHK, NDR, Jeruzalės, Sietlo, Svetlanovo, Sankt Peterburgo Marijos teatro ir Akademiniu jaunimo simfoniniais orkestrais, „Academy of St. Martin in the Fields", nuolat bendradarbiauja su pagrindiniais savo šalies, JAV orkestrais, tarp kurių - „Pacific", Utos, Kolumbijos simfoniniai kolektyvai.
Muzikinį ekskursą į Prancūziją vainikuos LNSO su simfoninių koncertų publikos pamėgtu ir kasmet į šią sceną grįžtančiu charizmatiškuoju batutos meistru Olivier Grangeanu atliekama Georges'o Bizet jaunystės laikų simfoninė partitūra - Simfonija C-dur (1855).Tai septyniolikmečio studento darbas, kurio melodijos, temų plėtojimas ir orkestruotė jau bylojo apie ypatingą būsimo kompozitoriaus talentą. Operos pasaulyje neblėstanti G. Bizet šlovė nepelnytai stelbia šio kompozitoriaus kaip puikaus simfonisto palikimą. Melodijų grožiu ir išradinga orkestruote ausį maloninanti Simfonija C-dur tą iškalbingai paliudija. Simfoniją Bizet rašė būdamas Paryžiaus konservatorijos studentas, jo mokytojas buvo Charles'is Gounod. Įdomu tai, kad neįtikėtinai greitai šią simfoniją parašęs pats kompozitorius visai nesirūpino tolesniu jos keliu - ji nebuvo išspausdinta, autoriui gyvam esant taip ir nenuskambėjo. Apie Simfoniją sužinota gana vėlai, jos premjera įvyko tik 1935 m. Po atlikimo kūrinį imta vadinti jaunystės šedevru ir lyginti su „Vasarvidžio nakties sapnu", kurį Felixas Mendelssohnas parašė būdamas panašaus amžiaus kaip Bizet.
LNSO, dirigento Olivier Grangeano ir pianistės Yeol Eum Son koncertas „Prancūzų muzikos puslapiai" vyks vasario 6 d., šeštadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje.
Naujausi komentarai