Pereiti į pagrindinį turinį

Operoje „Bohema“ – nauji veidai

2017-03-08 14:58
DMN inf.

Ketvirtadienį, kovo 9-osios vakarą, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre skambėsiančioje Giacomo Puccini operoje „Bohema“ debiutuos du jauni solistai, dalyvaujantys šio sezono Operos stažuotojų programoje.

LNOBT nuotr.

Miuzetę pirmąkart dainuos sopranas Agnė Stančikaitė, o nedideliame Parpinjolio vaidmenyje išvysime tenorą Edgarą Davidovičių.

„Ruošiantis Miuzetės vaidmeniui, teko „kapstytis“ savyje ieškant tų bruožų, kuriuos iki šiol laikiau sau svetimais. Iš pradžių Miuzetė gali atrodyti kaip pasipūtėlė „tuštutė“, mąstanti vien apie save, tačiau vėliau nustebina atsiskleisdama kaip nuoširdi, gebanti pasiaukoti draugė“, - pasakoja debiutantė A.Stančikaitė.

Giuseppe‘s Verdi „Traviatoje“ ji jau yra dainavusi tarnaitės Aninos, o Jono Tamulionio „Bruknelėje“ – Mėlynės partijas. Solistė pernai baigė dainavimo magistrantūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, prof. Vladimiro Prudnikovo klasėje. Operos stažuotojų programoje jai vadovauja prof. Sigutė Stonytė.

E.Davidovičiui „Bohemoje“ tekęs Parpinjolio vaidmuo mažytis, tačiau būtent todėl reikalaujantis ypatingo susikaupimo: „Kai tau spektaklyje patikimos vos dvi frazės, turi jas padainuoti nepriekaištingai, nes suklydęs publikos akyse jau nebegalėsi pasitaisyti“, - supranta jaunasis tenoras.

E.Davidavičius „Bruknelėje“ jau buvo Vėjelis Pūtelis, o „Traviatoje“ – tarnas Džiuzepė. Be to, ką tik nuskambėjusioje Ramintos Šerkšnytės operos „Penki Merės stebuklai“ premjeroje jaunas tenoras suvaidino visus užmigdyti trokštantį Auklių.

Pernai E.Davidovičius pradėjo dainavimo magistrantūros studijas pas doc. Deividą Staponkų. Operos stažuotojų programoje jis semiasi patirties iš patyrusio solisto Arūno Malikėno.

„Užsienyje panašias stažuočių programas pradedantiesiems solistams neretai siūlo universitetai ar muzikos akademijos. Be to, vokalistai ten gali rinktis ne tik bendro profilio dainavimo, bet ir specializuotas operinio meno studijas, kuriose daug dėmesio skiriama aktoriniam meistriškumui ugdyti. Lietuvos muzikos ir teatro akademija tokios galimybės nesuteikia. Todėl Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, priimdamas mus į stažuotes ir kartu leisdamas išbandyti save spektakliuose, nuosekliai sujungia atskiras meistriškumo ugdymo grandis“, - teigia A.Stančikaitė.

Jai pritaria E.Davidovičius, kuris džiaugiasi turėdamas galimybę repeticijose ir spektakliuose mokytis iš žymių operos meistrų. „Ruošdamasis spektakliui, neišvengiamai patiri stresą, nes studijų metu negauni daug progų dainuoti grojant simfoniniam orkestrui. Todėl pirmą kartą išėjus į sceną, kurioje privalai sekti ir dirigento mostus, ir kartu įtikinamai vaidinti, būna nesaldu. Pasimetus užduočių gausybėje, lengva pamiršti ir apie vokalo subtilybes, kurių kantriai mokeisi akademijoje“, - pripažįsta operos stažuotojas.

E.Davidovičius svarsto, kad stažuotojų – potencialių solistų konkurentų – buvimas šalia skatina pasitempti visą teatro solistų trupę, neleidžia pernelyg užsimiršti pripažinimą jau išsikovojusiems dainininkams.

Kovo 6 d. LNOBT surengė tarptautinę operos solistų perklausą, kurioje dalyvavo 36 vokalistai iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Slovakijos ir Airijos. Iš geriausiai pasirodžiusių dainininkų bus atrinkti operos stažuotojai būsimam teatro sezonui.

O šiųmetinių teatro operos stažuototojų netrukus laukia dar vienas svarbus debiutas: kovo 23-iąją jie abu pasirodys Wolfgango A.Mozarto operoje „Figaro vedybos“, kurioje A.Stančikaitė pirmąkart atliks Siuzanos, o E.Davidovičius – Don Kurcijaus vaidmenį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų