Sostinėje prasidėjo Vilniaus festivalis. Pirmojo koncerto scena patikėta jauniems atlikėjams: kompozitoriui, Naujų idėjų kamerinio orkestro vadovui Gediminui Gelgotui ir pianistei iš Gruzijos Katia Buniatišvili.
Kompozitoriaus Gedimino Gelgoto kūrinį „Extracultural“ pradeda dirigentas KrIstjanas Jarvis. Pamažu, kartu su muzikos tema įsijungia muzikantai – pirmiausia Naujų idėjų kamerinio orkestro solistai, vėliau atskleidžiama ir visa scena su Nacionalinio simfoninio orkestro muzikantais. Gediminas Gelgotas teigia, kad kūrinį rašė iš karto galvodamas apie tai, kaip jis atrodys scenoje.
„Mano vaizduotėje labai dažnai prie muzikinio darinio yra ir šviesos, ir judesys. Kai aš rašau kūrinį, aš jau matau tą judesį. Tai nėra, pavyzdžiui, kažkokia dirbtina choreografija, kur tu prikuri kažkokį dalyką, bet dažniausiai judesiai, kurie pabrėžia tą muzikos alsavimą ir kvėpavimą“, – sako kompozitorius Gediminas Gelgotas.
„Jis labai gerai jaučia, kas vyksta mūsų kultūroje: remiasi ne tik tradicija ar tautiškumu, kuo mes tarsi skiriamės vieni nuo kitų Europoje, bet apima ir pasaulio popkultūrą. Labiausiai G. Gelgotą išskiria jo balsas. Jis derina įvairią muziką, stilius, o jo balsas tarsi viską sujungia. Man tai atrodo unikalu“, – gerų žodžių apie kolegą negaili diregentas Krisjanas Jarvis.
Kūrinys „Extracultural“ parašytas Vidurio Vokietijos radijo simfoninio orkestro ir Vilniaus festivalio užsakymu. Premjera įvyko šių metų sausį LeIpcigo „Gewandhaus“ salėje. Ten publika jauno lietuvio muziką įvertino ilgais aplodismentais.
Per pirmąjį Vilniaus festivalio koncertą pristatyta ir dar viena jauna atlikėja – pianistė Katia Buniatišvili iš Gruzijos. Ji su Nacionaliniu simfoniniu orkestru atliko Sergejaus Rachmaninovo koncertą fortepijonui ir orkestrui.
Naujausi komentarai